edb1234
Member
Member
Contacteer: Website

Nord motor met beschadigde cilinder en kop

do nov 25, 2010 20:16

Beste mede-alfisten,

Het lijkt er op dat ik in de gelegenheid ben een 1300 motor inclusief versnellingsbak op de kop kan tikken voor een bedrag van € 125,-. Dat lijkt me niet veel, maarrrrr: één cilinder is licht beschadigd, de kop is beschadigd en de versnellingsbak kraakt in z'n 2. Althans, volgens de verkoper.

Ik ben op het gebied van de techniek slechts een beginneling en ben op dit moment allerlei onderdelen aan het verzamelen om de passie een beetje vorm te geven. Zodra de tijd het toelaat komt er een Bertone of Giulia. Kan iemand me adviseren of bovenstaande een goede deal is, of de problemen enigszins betaalbaar zijn op te lossen, wat zoiets (uit de losse pols) ongeveer zou kosten en waar / bij wie ik dit het beste kan laten doen?

Bedankt voor het meedenken alvast!

Groet,

Ernst
Nijmegen
Ernst

- Nu: Giulia 1300 Super '73 (project)
- Gehad: Alfa Romeo 145 Junior 1.4 16klepper '98 (zwart)

To achieve anything, you must be prepared to dabble on the boundary of disaster (Sir Stirling Moss).

edb1234
Member
Member

RE: Nord motor met beschadigde cilinder en kop

do nov 25, 2010 20:28

Overigens is de cilinderwand niet beschadigd begrijp ik van de verkoper...
Ernst

To achieve anything, you must be prepared to dabble on the boundary of disaster (Sir Stirling Moss).

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 25, 2010 21:05

Uitijndelijk zullen de motor, de kop en de versnellingsbak allemaal gerepareerd moeten worden. Nou lijkt E125 misschien weinig geld, maar op dit moment kan je niets met deze onderdelen. De kans dat je er voor een toekomstige 105 wel wat aan hebt, is niet zo heel groot. De kans dat je tegen die tijd voor een bedrag wat vergelijkbaar is wel nuttige onderdelen voor je auto kan kopen is redelijk groot. Ik zou dus niet echt een goede reden kunnen verzinnen om deze spullen nu te kopen.

Berlina addicted
Guru
Guru

Re: RE: Nord motor met beschadigde cilinder en kop

vr nov 26, 2010 08:54

Uitijndelijk zullen de motor, de kop en de versnellingsbak allemaal gerepareerd moeten worden. Nou lijkt E125 misschien weinig geld, maar op dit moment kan je niets met deze onderdelen. De kans dat je er voor een toekomstige 105 wel wat aan hebt, is niet zo heel groot. De kans dat je tegen die tijd voor een bedrag wat vergelijkbaar is wel nuttige onderdelen voor je auto kan kopen is redelijk groot. Ik zou dus niet echt een goede reden kunnen verzinnen om deze spullen nu te kopen.
Helemaal mee eens, niet aan beginnen, vooral ook omdat het een 1300 is,

Mvg. Richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

edb1234
Member
Member

vr nov 26, 2010 09:08

Dank voor jullie reacties, ik ben er wel uit (en ga dus op zoek naar iets anders... :D )

Groet,

Ernst
Ernst

roel
Advanced Member
Advanced Member

vr nov 26, 2010 10:59

Zorg eerst maar dat die auto er komt en daarna kun je gericht zoeken/kopen

Ik heb de laatste jaren wel zoveel dingen gekocht die ik dacht ooit nodig te hebben..................
Dan zit je met een schuur vol mooi spul, maar of je er ook daadwerkelijk iets mee doet?

Oh ja, ook nu doe ik het bij mooie spullen nog wel eens hoor :lol:

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Terug naar “Algemene Technische vragen”