Hallo,
Het volgende heb ik deze avond meegemaakt met mijn Alfa 156 1.9 JTD:
Sinds gisteren merkte ik op dat wanneer de motor stationair draait, er een continu piepend geluid van de motor kwam, vermoedelijk het gepiep van een riem of een vliegwiel. Ik maakte me niet direct zorgen, omdat dat bij deze motor wel vaker voor komt, alleen niet continu zoals het nu het geval was.
Deze avond was ik echter op de autostrade aan het rijden toen ik plotseling een onderdeel van de auto verloor, in men achteruitkijkspiegel zag ik het nog de berm in rollen, het was reeds donker dus ik weet niet welk onderdeeld het was.
Vlak daarna begon het indicatorlampje van de batterij te branden en werd ik de geur van verbrand rubber gewaar, er ontsnapte ook een beetje rook vanonder de rechterkant van de motorkap, de motor draaide in het begin nog normaal.
Toen ik na wat onderzoek met de motorkap open de motor opnieuw wou starten om te onderzoeken waar de rook vandaan kwam, moest ik deze onmiddelijk weer stilleggen door een zeer ruw geluid. Ik blijf er nu af tot wanneer ik weet wat de oorzaak is.
Zelf kan ik het niet vinden, op het eerste zicht lijkt alles normaal, ook de distributieriem hangt er nog aan en is op het eerste zicht toch nog in goede staat. Het indicatorlampje van de batterij doet mij denken dat het iets met de alternator is, maar wat is dan de verklaring voor die ruwe motor?
Heeft iemand enig idee wat er van men auto kan gevlogen zijn? Morgen ga ik eens kijken of ik het onderdeel kan terugvinden, maar ik vrees ervoor.
Mvg