Ik heb een Complete motor revisie laten uitvoeren alles vernieuwd in de motor! Pas 8000 km mee gereden. Maar nu al een tijdje hoor ik bij het gas geven en rond of vanaf de 2000 toeren een irritant fluitend geluid dat verdwijnt na 2200toeren maar af en toe weer hoorbaar is als je terugvalt bij 2000toeren en met rijden. Terug geweest bij het revisie bedrijf, met de Alfa gt 2.0 jts bj. 2004 niks aan de hand met de motor is alles in orde. Maar kan de onderdruk niet kwijt!! Het revisie bedrijf zegt dat Carterventilatie niet goed werkt of leiding verstopt.Trek ik de peilstok er uit dan is de fluit toon weg. Kan iemand mijn precies vertellen waar de Carter ontluchting ventiel zit en wat moet ik nog meer doen om dit euvel te kunnen oplossen.
Even diep ademhalen, instappen en wegwezen….en weer veilig thuisgekomen doe ik even:
Boven op olie deksel loopt een slang naar het inlaatspruitstuk en die trek zoveel vacuüm! Haal ik de slang er af dan is het probleem op gelost en loopt de motor veel rustiger …. Gierende fluittoon weg en een veel sneller acceleratie nog niet mee gemaakt met deze Alfa GT. Maar ja de slang zal niet voor niks erop zitten! Wat zal het probleem dan kunnen wezen dan de caterventiel verstopping? Ik zie alleen een gat aan de uit einde van de slang op de spruitstuk als die ik los maakt….hoort er misschien geen terug slagklepje op te zitten? En kan het kwaad om zonder deze slang er tussen te rijden en die van de inlaatspruitstuk af te doppen?
Voor dat ik misschien (weer) een dure reparatie laat doen wil ik heeeeel graag weten wat er aan de hand is….kan iemand me alstublieft op weg helpen???
ALVAST BEDANKT VOOR DE REACTIES !!
Gr. Stef