roel
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

interieurvragen Berlina 1750 eerste serie

di nov 16, 2010 21:44

Niet echt een technische vraag, maar goed.

Tja, daar heb je dan je dan je eerste Berlina (1750 '68 ) en dan ga je je erin verdiepen (had ik al een beetje gedaan en wilde dus een eerste serie). En ik loop tegen een aantal rare zaken aan waarvan ik gewoon graag wil weten hoe het zit.

1. Die van mij heeft een goudkleurige rand rondom alle tellers. Dit schijnt dus specifiek eerste serie te zijn, MAAR wat zie ik in het folderje (klein uitklapmodel 4 pagina's): zwarte tellerranden. En in de autovisie van juni 1968 is het vanwege de zwart/wit foto niet duidelijk te zien.

2. De achterbank, om precies te zijn de armsteun ertussen. In mijn auto zit het zo:
Afbeelding

en uitgeklapt:
Afbeelding

MAAR ook hier weer is het in het foldertje anders (deze foto is niet uit het betreffende foldertje maar de armsteun is hetzelfde) en is de armsteun tussen de zitting geplaatst:
Afbeelding

En in het klaverblaadje 130 staat dan wel weer een eerste serie met staande pedalen en "mijn" interieur.

Toen ik de auto kocht zat deze steun er ook los bij, dus ik heb beide steunen. Maar wat is nu juist voor mijn auto en als je de hoge steun tussen de zitting hebt, wat zit er dan tussen de leuning? Ik neem niet aan dat daar dan ook nog een uitklapbare steun zit.......

Waarschijnlijk zit er dus bij de Berlina ook weer een 1,5 serie tussen de 1 en de 2? Zo weet ik dat er ook subtiele verschillen zijn tussen een 1750 GTV uit 68 (heb ik dus ook) en uit 69.
Hoe zit dit bij de Berlina?

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: interieurvragen Berlina 1750 eerste serie

do nov 18, 2010 02:29

Achterbank armsteun kan ik je niks over vertellen maar gouden tellerranden?? Ik heb er nooit van gehoord en nooit gezien. Is het geen stukje huisvlijt? Lijkt mij ook geen gezicht trouwens. Zou er weer lekker zwarte inzetten.
M'n pa heeft een berlina met dashbord en middenconsole van een 1750 1ste serie uit ik meen 67. Maar in hoeverre dat in de de loop der tijd van origineel is gaan afwijken weet ik ook niet.

Gr,
DJ

roel
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: interieurvragen Berlina 1750 eerste serie

do nov 18, 2010 07:39

Achterbank armsteun kan ik je niks over vertellen maar gouden tellerranden?? Ik heb er nooit van gehoord en nooit gezien. Is het geen stukje huisvlijt? Lijkt mij ook geen gezicht trouwens. Zou er weer lekker zwarte inzetten.
M'n pa heeft een berlina met dashbord en middenconsole van een 1750 1ste serie uit ik meen 67. Maar in hoeverre dat in de de loop der tijd van origineel is gaan afwijken weet ik ook niet.

Gr,
DJ
Tja, ik begon het me ook af te vragen, maar toen kwam ik deze tegen ook uit april 1968 (net als die van mij) klik:
En dus ook die goudkleurige tellerrand:

Afbeelding

Roel
SCARB nr. 03894

roel
Advanced Member
Advanced Member

do nov 18, 2010 09:29

Nog even verder gezocht en die auto staat hier te koop.

En hier wat grotere foto's:

Afbeelding
Afbeelding

Precies zoals mijn tellers er uitzien. Ik heb net ook nog naar die van mij gekeken en als het huisvlijt zou zijn, is dat wel erg netjes uitgevoerd! Dan zouden de randen er echt al afgeweest moeten zijn, want er is niets te zien van afplakranden. En ook loopt het bij de kleine tellertjes om de hoek door (naar de velsrand aan de achterkant)

Roel
SCARB nr. 03894

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do nov 18, 2010 12:00

Tellers uit elkaar halen is geen helse klus. Misschien dat iemand het zwart niet mooi vond en heeft weg gepolijst.
Als er nu ook fabrieks folders/foto's zouden zijn met blanke randen om de tellers. Maar die ben ik nog niet tegengekomen. Op de folders die ik ken zie je altijd zwarte tellerranden bij een 1750 berlina.

Gr DJ

Terug naar “Algemene Technische vragen”