Hier het antwoord...
You are right about the 2liter liners being a problem. The 1.8T has proven reliable here with almost 3bar (44psi) making 475hp on BP Ultimate pump gas and 550hp on race gas. 1.8T liners have split at 3.2bar (47psi). If you really want 2liters, you must definitely go to a monosleeve and you're looking at 1500Euros plus block machining. In the 2liter, you will also need forged pistons, while the 1.8T goes to 450hp with stock internalls. Is it worth it? In my opinion, no.
Jim K.
best sterk blokje..

Dat is wat je er uit zou kunnen halen, maar of je dat voor en straatauto moet willen, is de vraag. Als je nou eens 1.5 bar druk gaat rijden? Dan kan je volgens mij prima 2.0 bussen gebruiken en pak je toch zo'n 10% meer koppel over het hele toerenbereik, ook zonder turbodruk.
Dit is nou eigenlijk wat ik wil....hoe dat whizzman het zegt.
Ik hoef niet perse boven de 300 pk uit te komen...en het is een straatauto.
Het is niet zo dat dit ding continue getrapt wordt tot maximaal.
Ik denk dat ik met een 2.0 aanpassing of 2.0 blok makkelijker(lees betrouwbaarder) de 280pk kan halen bijvoorbeeld,hij heeft wat meer koppel onderin zonder dat de Fohn het werk doet. Klopt mijn theorie niet,verbeter mijn dan.
Nou hou je met 2.0 bussen misschien wel wienig over....maar zou dat op deze straatauto echt zo kwetsbaar zijn dan.Kwetsbaarder zou het wel zijn,dat had ik zelf ook al in me achterhoofd.
En effe ter info haha....deze upgrade is niet al beslist he

wil eerst weten hoe of wat.
Greetzz..
Wouter