stof
Guru
Guru

Re: RE: [33] kapotte V-snaar

ma okt 25, 2010 15:38

Je moet eerst de v snaar van de stuurbekrachtiging verwijderen anders kun je er niet langs.
niemand trouwens een tip over *die 3e lege poelie die zo dicht tegen de ventilator aan zit dat ik niet weet of ik er langs kom*?
Wat Jaap zegt... en gewoon eerst proberen. Mocht het niet lukken; de radiateur zit met één boutje/moertje vast aan de bovenkant. (shit, heb je behalve sleutel 13 ook nog sleutel 10 nodig...) - als je die los maakt kan je hem voorzichtig een klein stukje opzij duwen/trekken. Wel oppassen voor je koelwaterslangen, maar op zich zit er wel wat speling in.
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Vitorio
Full Member
Full Member

RE: [33] kapotte V-snaar

za okt 30, 2010 13:59

nou, op de plaats waar ie stond ff de panty-truuk geprobeerd, maar dat wilde ook niet echt, misschien ben ik 1 km verder gekomen voor ie te warm werd, maar afijn..

Overigens ben ik er nu wel achter dat die 3e poelie echt op een funeste plek zit, de enige manier op een nieuwe riem er op te leggen is door de radiateur echt van zn plek te halen, en de bevestigingen daarvan zitten lekker weggestopt achter de slangen van de stuurbekrachtiging (en die pomp moet ik ook nog los zien te krijgen, wil ik de v-snaar terug kunnen leggen)

Kortom ..., ik krijg het ding vandaag nog wel thuis, maar qua reparatie zal het wel gewoon 100 euro richting garage gaan worden... ik ga het nu niet op straat voor elkaar krijgen om zelf die hele meuk te doen.

sudsprint
Guru
Guru

RE: [33] kapotte V-snaar

ma nov 01, 2010 09:34

Je kan de poelie van je stuurbekrachtigings pomp ook los maken.
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Vitorio
Full Member
Full Member

Re: RE: [33] kapotte V-snaar

ma nov 01, 2010 11:21

Je kan de poelie van je stuurbekrachtigings pomp ook los maken.
Daar ga ik eens naar kijken als ik de tijd heb

Terug naar “Algemene Technische vragen”