Andretti Molletti

Re: RE: Het "andere merken" topic

do sep 30, 2010 22:03

van soeb kan alfa wat leren!
plant er zo'n heerlijke boxer in, en je kan weer een laag neusje maken
Die boxer komt juist van Alfa Romeo vai Motori Moderni Carlos Chiti etc..

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 30, 2010 22:14

van soeb kan alfa wat leren!
plant er zo'n heerlijke boxer in, en je kan weer een laag neusje maken
Die boxer komt juist van Alfa Romeo vai Motori Moderni Carlos Chiti etc..
Mocht je willen. ;)

Subaru heeft al 44 jaar boxers in hun auto's. Dat hele verhaal van Motori Moderni wordt door Alfisten opgeblazen tot iets wat het niet was.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Het "andere merken" topic

do sep 30, 2010 22:19

wel eens een soeb blok gezien? lijkt niet eens op een alfa boxer... het duidelijkste: het onderblok is ter hoogte van de krukas dwars door midden :D

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 30, 2010 22:22

Wat Subaru m.i. veel beter dan Alfa doet:

-kwaliteit/betrouwbaarheid
-prijs
-prestatie

Wat Subaru niet goed doet:

-kwaliteitsgevoel (níet 'premium')
-snelheidsbeleving/rijplezier
-vormgeving

Ik had ooit dit ding:
Afbeelding

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 30, 2010 22:53

Wel eens met zo'n oude GT Turbo gereden? :? Dat bij 120 km/u je bijna begint te remmen omdat het lijkt alsof de motorkap eraf gaat waaien.... :shock: Wat een flabberhokken zijn dat zeg. En wegligging is helemaal bagger van die dingen, onderstuur tot en met. :( En kapot gaan ze helaas ook, vooral bakken. De latere types zijn wel veel beter, helemaal als je een 6 bak hebt.

Er zijn maar een paar leuke uitvoeringen gemaakt door Subaru en die hebben meestal STI erbij staan en kosten dan ook meteen de hoofdprijs. :( Maar als je zo'n instelbaar middendiff hebt kun je in ieder geval dat irritante onderstuur eruit krijgen. 8)

Wat vind ik mooi? zoiets bijvoorbeeld;
Afbeelding
heerlijke brute italiaan, rwd, v6 Biturbo en geen beperkende elektronika. :twisted:
Afbeelding
helaas net buiten budget... :roll: Maar wel het ultieme geluid. 8)
Afbeelding
En een van de mooiste italianen van de laatste 10 jaar. :P

Maar gewoon leuke projectauto's vind ik ook geweldig. Deze is van een vriend van mij... tegen de 300 pk op 915 kg. :D
Afbeelding
En mijn broertjes LandRover met Toyota LandCruiser motor, bak en assen kan ik ook wel waarderen.
Afbeelding
Tot een week terug heb ik me hiermee beholpen... Inmiddels heb ik een andere nettere carrosserie waar ik de techniek aan het inbouwen ben.
Afbeelding
Afbeelding

Maar uiteindelijk hou ik het het liefst bij mijn Alfa's, vooral als ik nog eens zoiets onder de kap aantref. :)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door giuliettaevo op do sep 30, 2010 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

do sep 30, 2010 22:53

Ik had ooit dit ding:
Afbeelding
Ja, dies officieel lelijk. :lol:

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 30, 2010 23:07

...maar rijdt wel rondjes om jouw plastic 75 zonder onderdelen, roest, en Castrol in de Piet Heijntunnel te verspreiden. ;)

Afbeelding

@Remco – met die bakken valt het echt wel mee hoor. Het licht er sterk aan hoe je met de AWD omgaat (launchen is killing).

Daarnaast - ik wil een Shamal.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 30, 2010 23:13

Ja maar daar heb je zo'n ding toch voor... :twisted: Ergens anders heb je die 'grip' niet voor nodig in ieder geval.

Wat jij trouwens zegt over rondjes om Roy zijn plastic 75 heenrijden zou ik mee uitkijken :? ... Ik durf er wel geld op in te zetten dat een SZ op een circuit sneller is als een Subaru. :wink:

Kennis van mij had een STI kikkeroog met 380 pk en een duuuuur onderstel en op de Ring baalde hij stevig dat hij de 75ers van Ron Simon in de bochten niet bij kon houden. :lol: Na de bocht maakte hij ze wel af. :roll:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 30, 2010 23:20

Wat jij trouwens zegt over rondjes om Roy zijn plastic 75 heenrijden zou ik mee uitkijken
Misschien, maar dat doet er niet toe. Gewoon lekker Roy stangen met z'n Trabant. :wink:

On topic - Renault. Die doen het wel aardig met de sportievere modellen...

[img]http://www.autospies.com/images/users/t ... -15[1].jpg[/img]

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

do sep 30, 2010 23:42

...maar rijdt wel rondjes om jouw plastic 75 zonder onderdelen, roest, en Castrol in de Piet Heijntunnel te verspreiden. ;)
Maar die is wel lelijk met stijl.

Enne... Roy stangen is totaal ok.
Laatst gewijzigd door Alfa-Corazon op vr okt 01, 2010 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

do sep 30, 2010 23:43

Wat jij trouwens zegt over rondjes om Roy zijn plastic 75 heenrijden zou ik mee uitkijken
Misschien, maar dat doet er niet toe. Gewoon lekker Roy stangen met z'n Trabant. :wink:

On topic - Renault. Die doen het wel aardig met de sportievere modellen...
Je bent duidelijk te lang op vakantie geweest en je smaak is een beetje verpest :twisted:

Ik hoop echt dat het weer goed komt met je ;)

Concentreer je voorlopig maar eens op modellen waar "Bertone" of "Pininfarina"op staat 8)

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 01, 2010 00:10

renault: alfa kan er wel meer van leren: RACEN!!

Michel vd Grinten
Guru
Guru

vr okt 01, 2010 01:12

I like it where we are taking all of this! :thumbs: :twisted:

Vitorio
Full Member
Full Member

vr okt 01, 2010 09:38

Tot een week terug heb ik me hiermee beholpen... Inmiddels heb ik een andere nettere carrosserie waar ik de techniek aan het inbouwen ben.
Afbeelding
Leuk leuk :)

Misschien dat ik zelf ook nog eens een e30-je ga pakken als project-waggie. Als ik ooit aan de RWD wil is dat denk ik toch een iets goedkopere optie dan een 75 of een GTV6, bovendien vind ik de e30 er ondertussen wel weer gaaf en een beetje old-skool bruut uitzien

Gister trouwens nog zo'n ding gespot:

Afbeelding

Ook wel erg leuk, zou ik zelf niet afslaan als daily driver :P

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

vr okt 01, 2010 11:08

De nieuwe Evora

- Licht
Nou, dat valt (zeker naar Lotus-begrippen) nog aardig tegen hoor. Even zonder het op te zoeken meen ik dat er grofweg 1300kg op de schaal komt. Een vergelijkbare Cayman is als ik het me goed herinner zelfs een aantal kilo's minder zwaar en dat is toch eigenlijk Lotus' eer te na.
Idd, ik heb het moeten opzoeken. In "mijn" folder stond niet vermeld over het gewicht en de medewerker van Lotus beweerde dat het gewicht rond de 1000 kg zat.
Mhhhh. Maar 1300 kg is wel een stuk minder dan bijvoorbeeld de Brera en op het eerste gezicht is de ruimte achterin ook ongeveer van Brera formaat. Misschien zelfs iets ruimer.

De Evora zit mij als gegoten alsof het een maatpak was dat ik aantrok. Maarja ik ben dan ook tussen de 178 cm weeg rond de 80 kg, volgens mij het perfecte formaat voor deze Lotus (de Lotus houding).
Ik had de sleutel al in mij hand voor een proefrit. Maar de angst dat ik de wagen te leuk zou vinden (en de E 5000 eigen risico in Amsterdam...) hebben de proefrit uitgesteld.

Mijn vrouw en vrienden vinden de oude Alfa's mij beter staan en zouden het jammer vinden dat ik deze hiervoor de deur uit moet doen.
Wat dat was wel de keuze:
-of mijn vier karaktervolle, heerlijke oude meuk Alfa's
- of één Lotus Evora.

Ik denk trouwens dat Topic starter met hetzelfde probleem zit als ik (zie beste keuze 1986).
Je wilt zo graag AR blijven rijden: Maar niets past je meer + Debacle Centenial Milaan 2010 = rondkijken.
Alles geprobeerd maar niets bleef hangen.

de Lotus Evora is (hoogstwaarschijnlijk) van de baan. Prachtige wagen, maar misschien toch wat te "slick" voor mij en voor de snelheid hoef ik het niet te doen. Ik heb allang iets dat veel sneller is.
En nog wat, de SZ is zooooooooooo goed. Ik maak dan soms flauwe opmerkingen over Plastic Fantastic en mijn Plastic nep Zagato. Feit is dat het een geweldige eerlijke sportwagen is.
Zelfs op de meest dure en luxe autoshow in Monaco wordt er met bewondering over gesproken door de leiders van de nieuwe grote sportieve merken.

Even opgezocht.
Dat was hier: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=21693
Helaas zijn de foto's weg.
Laatst gewijzigd door Alfa-Corazon op vr okt 01, 2010 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Het Forum Café”