Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: Het "andere merken" topic

do sep 30, 2010 10:59

- weten wat zij doen
- weten waarom wat beter is en waarom
- vergelijking hebben en daar beter van worden en
- omdat het kan!
Vergeten we dit niet? Nu zijn we gewoon plaatjes aan het posten.

gtj1600
Guru
Guru

RE: Het "andere merken" topic

do sep 30, 2010 11:39

ja ...dat klopt...ben jiij dan degene die constant links rijdt met 100 km.. :jumping: :lol: :wink:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

matthijs
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

do sep 30, 2010 11:42

En ik fantaseer wel eens over een hele grote schep aan de voorkant van mijn auto die de linksrijder de berm in kan mikkken :P Of een star-wars vapourizer... Een bazooka wertkt niet, dan komen de wrakstukken op je motorkap :P
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Michel vd Grinten
Guru
Guru

Re: RE: Het "andere merken" topic

do sep 30, 2010 15:46

Ik heb verleden maand een bezoek gebracht aan de Lotus dealer hier in Amsterdam.
De nieuwe Evora wilde ik wel eens in het echt zien.

Afbeelding
Prachtige wagen met alle Alfa Romeo kenmerken die je maar wenst.
- Licht
- Snel
- Mooi
- V6 (ok, Toyota)

En op te pimpen zoveel je maar wilt.
Had 'm bijnaaaaa......
Vond eigenlijk dat de Lotus het verst van de Alfa stond van feitelijk alle sportieve merken. En dat komt vooral door het gewicht van de sportieve (GTA) modellen.
Lotus heeft een leuk design, niet schrikbarend. Maar het weet wel perfecte rijeigenschappen neer te zetten door zijn gewicht en onderstel. Dat onderstel is overigens zo gecreerd, volgens Lotus engineering (toen zij vorig jaar op Zandvoort waren), dat het opzettelijk veel onderstuur genereert. De reden is natuurlijk dat er dan wat minder hard mee door bochten wordt gereden. Een reden die wij veel tegenkomen bij veel merken. Zelfs bij Alfa.

De EVORA in het wit is ook wel kicke!

Afbeelding

Wist je trouwens dat tijdens testritten in Finland, onder onerbarmelijke omstandigheden, de Lotus Elan (voorwiel aangedreven) als benchmark altijd werd ingezet. De rijeigenschappen van die auto waren zo superieur, dat deze enkele jaren steeds werd ingezet hervoor. Deze eer is sinds enige tijd overgenomen door de BMW 1-serie. Die schijnt fenomenaal te zijn in de "handling".
Laatst gewijzigd door Michel vd Grinten op do sep 30, 2010 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel vd Grinten
Guru
Guru

do sep 30, 2010 16:06

Ahum... :oops:

Afbeelding

Heb ik altijd al geweldig gevonden. De cabrio vind ik niks, maar de coupé 8)
Inderdaad. Erg lekker karretje. 250+ pkaatjes op je achterwielen, coupeetje, maar je moet niet langer zijn dan 1.90 lijkt mij. Gaat niet helemaal lukken qua zitpositie dak/ zijkant.
Voor nog geen 12.000 heb je al een Z3 M. Dan heb je wel geteld 300+ pk'aatjes. Voor een milletje minder rijdt je de 3.0. Nou, dan wist ik het wel.

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

do sep 30, 2010 16:22

Afbeelding

Als ik het geld er voor had, zou ik zoiets aanschaffen. Gewoon om een ultiem japans straatkanon te bezitten.. Niet echt een vergelijk met Alfa Romeo, maar wat ik alleen al tof vind, is dat de blokken "handgemaakt" zijn, en elke motor een ander vermogen levert.

En ja, het is alleen maar "plaatjes posten" maar dit is een ander merk wat imo niet echt te vergelijken is met Alfa Romeo en maar enkele "spannende" modellen uit brengt.

Ik moet wel zeggen dat ik de nieuwe generatie Alfa Romeo wel wat gewoontjes vind worden. Ik lees veel over "Emotie" en die geweldige lijnen van de huidige Alfa Romeo's in autobladen, maar dat is niet anders bij BMW en de latere Audi's, ik voel die "emotie" niet zo. Zoals die Audi die Michel post, en die Audi A7 (op voorpagina autoweek) dat zijn ook prachtige auto's met een prachtig lijnenspel! Het is niet alleen meer voorbehouden aan Alfa Romeo.

Afbeelding
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Michel vd Grinten
Guru
Guru

do sep 30, 2010 20:02

Ik lease dit:
Afbeelding

Zelfde wielen, zelfde kleur en opties. Een 2.2 diesel automaat. Ik was er eerst niet zo blij mee, mijn voorganger had ehm uitgezocht en aangezien het een beetje lullig is bij je nieuwe werkgever van; "breng maar terug" ben ik deze auto gaan rijden.

Bevalt prima. Rijdt redelijk rap, is een beetje saai van binnen maar wel degelijk. Bovendien heb ik net een nieuw huis en meteen alles verbouwt. Het is minder erg om zakken stuuck en cement in een soort vrachtwagentje te mikken dan in een mooie alfa. Daarnaast is dit ding veel groter dan wat er van alfa te krijgen is. En dat heeft ook wel zn voordelen. Ik heb laatst een ijskast van 1,96 m lang en 60 cm breed vervoert met de klep dicht. Alleen mijn ega zat wel met haar knieen in dr nek voorin. Doe dat maar eens met een 159.
Uhm. Wat is het eigenlijk? Een mazda?

Bartman
Guru
Guru

do sep 30, 2010 20:18

Ahum... :oops:

Afbeelding

Heb ik altijd al geweldig gevonden. De cabrio vind ik niks, maar de coupé 8)

+1. Mijn achterbuurvrouw heeft dagelijks en zilvere 3.0 op BBS´en, was en stoer ding is dat!

+1. Prachtig omdat 'ie een beetje fout is. :twisted:
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Bartman
Guru
Guru

do sep 30, 2010 20:22

De sound van deze niet eens zo heel mooie auto. :wink: Ongeevenaard.... :thumbs:

Afbeelding
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do sep 30, 2010 21:19

Doe mij deze maar:

Afbeelding

matthijs
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

do sep 30, 2010 21:27

Ik zou dit wel willen hebben
Afbeelding
Het blijft rijst, maar dan wel heel snel.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Andretti Molletti

do sep 30, 2010 21:34

Doe mij deze maar:

Afbeelding
En dan in stijl op naar 17 okt:
Afbeelding

Helemaal goed :thumbs:

Tis alleen geen ander merk maar een beetje de evolutie van Alfa ;)

gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member

do sep 30, 2010 21:40

Ik lease dit:
Afbeelding

Zelfde wielen, zelfde kleur en opties. Een 2.2 diesel automaat. Ik was er eerst niet zo blij mee, mijn voorganger had ehm uitgezocht en aangezien het een beetje lullig is bij je nieuwe werkgever van; "breng maar terug" ben ik deze auto gaan rijden.

Bevalt prima. Rijdt redelijk rap, is een beetje saai van binnen maar wel degelijk. Bovendien heb ik net een nieuw huis en meteen alles verbouwt. Het is minder erg om zakken stuuck en cement in een soort vrachtwagentje te mikken dan in een mooie alfa. Daarnaast is dit ding veel groter dan wat er van alfa te krijgen is. En dat heeft ook wel zn voordelen. Ik heb laatst een ijskast van 1,96 m lang en 60 cm breed vervoert met de klep dicht. Alleen mijn ega zat wel met haar knieen in dr nek voorin. Doe dat maar eens met een 159.
Uhm. Wat is het eigenlijk? Een mazda?
Dat vroeg ik me dus ook al af, iemand?

Edit: aan de link te zien is het een toyota.
Laatst gewijzigd door gtv-racer op do sep 30, 2010 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 30, 2010 21:41

van soeb kan alfa wat leren!

plant er zo'n heerlijke boxer in, en je kan weer een laag neusje maken:
Afbeelding

ok, echt mooi vindt ik hem niet, zeker niet van achter, maar de mito en giulietta vindt ik nu niet echt bijzonder mooi met hun "voetgangersvriendelijke*" voorkant.

*"zeg, vandaag werdt ik me toch aangereden zeg! gelukkig was het een giulietta: nu heb ik slechts 15 botbreuken en een hersenschudding, anders had ik zeker 20 breuken gehad" voetgangersvriendelijk... pfuh, marketing

weten jullie nog dat de 164 kwam? die kwam wat later uit dan de andere 3, omdat alfa zocht naar een oplossing om de neus zo laag mogelijk te maken. nu lijkt het eerder het tegenovergestelde. what's next? een "Alfa Transporter"?

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 30, 2010 22:02

Doe mij maar wat van die andere betrouwbare automotive herkomst...Engeland.

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk compromisloos...gewoon fout. Maar zo lekker... 8)
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Terug naar “Het Forum Café”