joerie
Junior Member
Junior Member

K&N filters op carbs

zo sep 26, 2010 21:53

Ik ga 2 K&N (broodtrommels) plaatsen op mijn carbs (solex). Ik dacht dat het aangeraden is om een soort plaat te gebruiken om de carbs te ondersteunen en met elkaar te verbinden.
Is deze te bestellen of eventueel zelf te maken? Misschien iemand foto's van. Ik ben ook van plan om een koude luchtslang te monteren naar de filters. Iemand tips om deze zelf te maken en te bevestigen?

Alvast bedankt?

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: K&N filters op carbs

ma sep 27, 2010 10:07

Zeker maken zo'n steunplaat. Beugeltje er op voor je carbsteun vanaf het blok. Carbs demonteren en lekker experimenteren en meten. Onderste rand eventueel haaks omzetten bij de loodgieter in het dorp voor extra sterkte. Tussen de filters een klein K&N carterventilatiefiltertje met zo'n half aluminium schaaltje er onder en je bent helemaal de man...

Heb het al helemaal bedacht maar moet het nog even uitvoeren....... :roll:
Dirk - Giulia2000TS

BUN0006
Member
Member

RE: K&N filters op carbs

ma sep 27, 2010 11:43

Zeker een backingplate gebruiken! Makkelijke oplossing is om je luchtfilterhuis uit te slijpen, dan heb je een goede basis, zeker bevestiging met blok maken of anders zijn je rubbers binnen de kortste keren naar de maan! Heb zelf problemen gehad om de filters ertussen te krijgen, heb de pakkingen tussen carb's, backing plate en filters moeten weglaten aangezien ik anders tegen de motorruimte zat.

Hoedanook, slijpmolen erbij, passen, proberen en opnieuw passen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”