60 ponden loopt ook richting de € 100,-, dat is ook ongeveer de prijs in Nl, heb ik begrepen. Tja, als het dat bedrag kost, dan kost het dat heh

Nog even over Magnecor kabels, zo te horen zijn jullie er enthousiast over, waarom? Zijn ze echt een klasse beter dan vele andere kabels?
Ik heb voor mijn 145 1.7 16v ook een set Magnecor kabels besteld direct bij Magnecor zelf in Engeland. De Electrosports 80 voor omgerekend zo'n 80 Euro inclusief verzenden. Voor het geld hoef je het dus niet te laten.
Het verschil zit hem vooral in de levensduur van de kabels. De standaard kabels hebben een kern van grafiet en daar komen naar verloop van tijd door ouderdom en trillingen steeds meer haarscheurtjes in. Op zich heb je met een standaard ontsteking geen Magnecor kabels nodig en qua capaciteit kun je zelfs met de meeste getunede motoren nog prima af met de standaard kabels. Maar de Magnecor kabels hebben tevens een SAE aansluiting (standaard M4 draad op de 145) zodat je iridium bougies kunt monteren i.p.v. de voorgeschreven platinum NGK's. Ik heb bij mijn auto het volledige ontstekingssysteem vervangen, dus kabels, dis-bobine en iridium bougies, en per saldo loopt de motor nu mooi zuiver. Geen eerlijke vergelijking dus, maar ik ben desondanks erg tevreden over de Magnecor kabels.
De totale weestand over de originele kabels heb ik nooit nagemeten, maar de connectoren op de 1.7 16v in de 145 hebben een weerstand van 1k Ohm op de bobineaansluiting (Bosch artikelnummer 0356250033) en een weerstand van 5k Ohm op de bougieaansluiting. (Bosch artikelnummer 1354489110)