Gerrets
Guru
Guru

RE: onderste radiator slang vervangen alfa 146

do sep 02, 2010 00:31

In dit hele verhaal gaat het om het optreden van een moderator die een onduidleijke actie uitvoert en daardoor verwarring zaait. Mijn menig is geef een duidelijke reactie waarom het topic moet verdwijnen en gooi dan de boel op slot. Heeft dan iemand nog vragen omdat daar de behoefte toe is dan is er altijd een weg via PB.

Opgefokte reacties tsja in dit geval waren die begrijpelijk. Iemand met weinig knowhow (gezien zijn vragen) geeft af op een organisatie die toch echt veel mensen weer op weg helpt, waar gewerkt wordt maakt men fouten en helaas zijn er vaak 7 goede verhalen nodig om 1 negatief verhaal te niet te doen. En om dan meteen een topic dicht te gooien omdat er een gepeperde reactie verschijnt. Daar onstaat dan frustratie omdat je iemand het gevoel geeft zichzelf of de organisatie waarvoor hij werkt niet te kunnen verdedigen.

Je kan het nooit iedereen naar de zin maken maar het wel proberen door uitleg te geven.

amen
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: onderste radiator slang vervangen alfa 146

do sep 02, 2010 00:39

Dit allemaal omdat iemand waarvan mij de mening in ieder geval geen reed interesseert de ANWB afzeikt. Begrijp me wel, lang leve de ANWB, ik ben vaste klant, al jaren, zeer tevreden, enige jammere is dat boekje dat je nooit leest.
Sorry, maar de ANWB sucks. Heel erg zelfs. Het enige goede aan de ANWB is de WegenWacht, en zelfs daar weet het hoofdkantoor langzaam maar zeker afbreuk aan te doen.

Daarbij heeft "het probleem" niks te maken met iemand die de ANWB afkamt. Daar probeerde ik al eerder naar te hinten in wat ik hoopte dat het het laatste bericht in dit topic zou zijn. Als het wel zou gaan over het afkammen van de ANWB, dan had dit onderwerp ook niet meer bestaan. Simpel logisch nadenken. De moderators doen (helaas) goed werk, dus kappen met het gezeur...

Betrokkene die een beduidend beter idee heeft waarom.

Gerrets
Guru
Guru

do sep 02, 2010 00:59

Sorry hoor maar het is laat, heb geen zin meer om hints te spelen dus leg het even uit aan iedereen dan is men tevreden dan kan er een slotje op.

Deze betrokkene gaat slapen...........................
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

matthijs
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

do sep 02, 2010 09:16

Maareh om even terug te komen om waar het echt over gaat...

Kokende motor.

Los van de scheur kan je de volgende dingen ook nog controleren. Bij boxers is het vaak een lekke koppakking, ook voor gewone motoren. Helemaal als er water verdwijnt. Verder de gebruikelijke checklist. Lekt er iets? Slaat de fan wel aan, doet de waterpomp het nog? Ah, waterpomp, ook weer zo'n ding dat kokende motortjes veroorzaakt.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 03, 2010 11:05

Maareh om even terug te komen om waar het echt over gaat...

Kokende motor.

Los van de scheur kan je de volgende dingen ook nog controleren. Bij boxers is het vaak een lekke koppakking, ook voor gewone motoren. Helemaal als er water verdwijnt. Verder de gebruikelijke checklist. Lekt er iets? Slaat de fan wel aan, doet de waterpomp het nog? Ah, waterpomp, ook weer zo'n ding dat kokende motortjes veroorzaakt.
Het is een twinspark. Die koppakking gaat vanzelf lekken als je dat water er in laat zitten. Het kan even duren, maar het komt vanzelf.

Andretti Molletti

vr sep 03, 2010 12:02

Sorry, maar de ANWB sucks. Heel erg zelfs. Het enige goede aan de ANWB is de WegenWacht, en zelfs daar weet het hoofdkantoor langzaam maar zeker afbreuk aan te doen.
Geen idee waarom je mensen wilt kwetsen en een organisatie onderuit wilt schoppen maar het tekent je wel.
Daarnaast ben ik niet alleen teleurgesteld in jou vanwege je negatieve houding zonder enige onderbouwing, maar je zou zo moderator kunnen worden, want die zien we dus na dagen wachten (nadat er op de ! gedrukt is) ook nergens meer. Op zijn minst mag je toch een toelichting verwachten waarom ze technisch inhoudelijke zaken roekeloos verwijderen? (Dit is dus een van de belangrijkste redenen voor mij om bijna niet meer te antwoorden hier) En op zijn minst verwonderlijk waarom jouw haatdragende zinloze opmerking jegens de ANWB mag blijven staan??
Is dit dan de werkwijze waarmee de SCARB zich wil profileren en de organisatie die ze willen zijn? Ik kan dat niet begrijpen.
Niet alleen Alfa Romeo had zoals zo mooi gezegd een mooie toekomst achter zich, het lijkt wel of men met man en macht ook die kant op aan het werken is met de SCARB.
Ik hoop maar dat ik het mis heb.

Voor wat betreft het technisch deel van deze vraag: geef je type Alfa Romeo, je bouwjaar en je motor eens aan. Mogelijk ook je service historie en eerdere klachten. Zo als het nu loopt wordt het een gok en invul topic waar niemand nog wat aan heeft/mee kan.

matthijs
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

vr sep 03, 2010 13:27

snipsnap.
Dre, ik wilde ook erop reageren maar dacht toen, lekker laten zitten, we weten wie het zegt en betreft de WW... Iedereen die een beetje serieus bezig is met autos weet dat alleen de betere monteurs met veel kunde en ervaring, snugger genoeg om de zware opleiding te doen bij de wegenwacht gaat werken. Bij de eerste de beste suggestie naar het tegengestelde neemt bijna niemand dat hier serieus.

Daarnaast, iedereen weet ook dat de ANWB een non profit bond is die als lobbyist optreed namens de automobilist en ook fietsers en toeristen. We mogen blij zijn dat ze bestaan als petrol heads.

Mocht je er een mening over willen hebben of ongenuanceerd standpunt, kan je even dit lezen en dan door klikken.

Ik heb veel liever dat WW monteurs en opleiders niet happen op zwakbegaafde entiteiten (dit moet met een knipoog gelezen worden, heb geen zin in een flame) maar hun kunde gebruiken om bijvoorbeeld, ik noem eens even wat, turbo leken wat tips delen voor projectjes...ik noem maar even wat he ;)

EDIT: Okee, waar je liid van bent is een vereniging en de vereniging is eigenaar van een BV waar commerciële activiteiten inzitten zoals reisorganisaties en rijopleiding ed.
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

Andretti Molletti

vr sep 03, 2010 16:32

Eigenlijk heb je helemaal gelijk Matthijs.
Kom anders eens op de koffie ik woon om de hoek en dan kan ik je wat vertellen over turbo's en wideband sensoren enzo :-D

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

vr sep 03, 2010 16:46

Kom anders eens op de koffie ik woon om de hoek en dan kan ik je wat vertellen over turbo's en wideband sensoren enzo :-D
Heb je mijn mail over mijn Nord ook nog gehad Dré? (paar weken geleden)
Transaxle loos!

paulsteeman
Guru
Guru

za sep 04, 2010 09:39

Pracht discussie weer.

HEt enige wat ik kwijt wil is dat ik alleen maar lof heb voor de ANWB doordat ze er voor mij altijd snel waren en de problemen goed hebben aangepakt voor zover dat op dat moment lukt.

Ik heb zelfs mijn vrouwtje met kapotte koppakking, wat ik dus al wist, de weg op gestuurd. Ging dus niet goed.
Ik ben zo eerlijk geweest te melden dat ik het van de koppakking al wist, je hebt daarna dan alleen niet zoveel rechten meer volgens je polis en dat is logisch. Tòch hebben ze de auto vanuit Alkmaar bij mij thuis voor de deur in Heemskerk gezet omdat het voor mij anders een lastige opgave zou worden:HULDE!

Iedereen kan een gele bus kopen en daar alleen een sleepkabel in gooien (lees route mobil, en niet eens met hoofdletters vanwege hun toendertijd schandalige reclames) en zeggen dat ze hulp bieden. Geldklopperij heet dat.

Wat betreft het modereren heb ik echter wel een uitgesproken mening: die jongens doen het in hun vrije tijd en al zijn hun acties nog wel eens discutabel: alles heeft een reden.

Een ieder die op deze jongens afgeeft: neem het stokje over en ga zelf in de avonduren slotjes plaatsen en melden waarom (of niet....)

Greetz

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Andretti Molletti

za sep 04, 2010 12:21

Ja, en ik heb genoeg koffie :lol:

Ik heb veel meer dan een mailtje gehad om hele verhalen af te steken over motoren opbouwen wat wel en niet en eerlijk gezegd heb ik geen zin in hele lappen tekst te typen.
De mensen die ik ken zijn welkom en ik vertel graag ;) De rest zal moeten terug vallen op het forum of bv de TC vd club.

@Paul, dank je voor je bijval. vwb Moderator heb ik me wel aangemeld maar dat is schijnbaar onbespreekbaar. Overigens staat er een pagina terug nog een vrijwilliger te popelen maar daar is ook geen reactie op gekomen. Ik bedoel maar als ik herrie trap in het miniaturentopic dan is er binnen no time reactie. Waarom nu niet? Ikke niet begrijpen, maar het zal wel aan mij liggen.
Techniek lijkt wel ondergeschikt bij de club? Terwijl daar wel mijn hart ligt en dat van meerdere leden.

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

za sep 04, 2010 13:02

Ik denk dat het technische gedeelte voor een hoop forumlezers van groot belang is en daarom ook van belang om de kwaliteit van het forum interessant te houden.
Het merendeel hier sleutelt regelmatig zelf aan zijn auto en loopt dan vaak tegen vragen op die onderling op te lossen zijn.
Dus wat mij betreft is dat van groot belang dat er deskundigen op het forum kunnen posten en het niet teveel op een Libelle of Story forum gaat lijken.
Dus de lucht openlijk klaren zou misschien ons allemaal helpen.
Overigens toch nog petje af om in je vrije tijd het forum door te spitten.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

za sep 04, 2010 13:31

Overigens staat er een pagina terug nog een vrijwilliger te popelen maar daar is ook geen reactie op gekomen. .
ff op de rem, daar zit muziek in. Niks is vast maar er is kontakt dus ff afwachten hoe de toekomst er uit gaat zien.

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

za sep 04, 2010 15:22

Ik heb veel meer dan een mailtje gehad om hele verhalen af te steken over motoren opbouwen wat wel en niet en eerlijk gezegd heb ik geen zin in hele lappen tekst te typen.
De mensen die ik ken zijn welkom en ik vertel graag ;) De rest zal moeten terug vallen op het forum of bv de TC vd club.
Dan heb ik een aantal keer een andere Dré gesproken.
Transaxle loos!

paulsteeman
Guru
Guru

za sep 04, 2010 16:07

Graag gedaan Drè, ANWB is gewoon goed bezig en ik weet hoeveel kennis er bij jou en je collega`s aanwezig is.

Vond het leuk je weer ff te zien op het Spettacolo.

Greetz

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Terug naar “Algemene Technische vragen”