Helaas er gebeurt helemaal niets

Mijn vragen zijn: De TS teller unit heeft 4 draaden n.l. zwart, rood wit en geel. De gtv6 unit heeft er maar 3, n.l. zwart , rood en geel. Ik hou bij de TS teller dus een witte draad over. Volgens tekening (TS) zou rood - ???? (precies andersom dan wat in de wagen aarde is), zwart + (zie opmerking hiervoor)?? , geel signaal draad VAN de sensor in de bak, en wit een soort van gestabiliseerde voeding moeten zijn naar de bak/ tussenkastje......kan iemand dit bevestigen vooral m.b.t. de witte en de gele draad??
Tevens heeft de TS sensor in de bak 3 aansluitdraden en de gtv6 sensor maar 2 aansluitdraden?? Ik ben er van uitgegaan dat bij de TS, 1 van de draaden aarde/ massa is deze valt namelijk op omdat deze onbeschermt in het aansluit snoer zit. Om de oude gtv6 kabel te houden van de tellerbak naar dat vreemde kasje heb ik dus de onbeschermde draad (van de ts sensor) op massa aangesloten. kan iemand bevestigen dat dit ook werkelijk massa is? en zo niet wat het anders zou moeten zijn??
Mijn laatste vraag is: de orginele ts kabel welke van de teller unit naar het zwarte kasje loopt heeft 3 kleuren nl, zwart, grijs en zwart/roze. (ook hier ga ik er van uit dat 1 v/d 3 een massa draad is ?? zodat het tussenkasje en bak sensor een aarde/ massa hebben....en klopt hopelijk mijn redenering dat ik dus gewoon de massa van de sensor en het tussenkasje op het chassis kan bevestigen?? Misschien kan iemand aangeven hoe de aansluitingen zich op de stekker achter op de ts teller unit zich verhouden dus bv wit op zwart/roze en geel op zwart..
Begrijp niet waarom het niet werkt, maar het kan zijn dat ik de printplaat/ ic-tje van het tussenkasje al heb op geblazen door er een verkeerde spanning op te zetten

hoop dat iemand me kan verder helpen en alvast bedankt