matty1983
Junior Member
Junior Member

op gas rijdt mijn giulia ruk!!!!!! help!

vr aug 20, 2010 23:52

hallo beste alfanisten,

mijn giulia loopt prima maar heeft totaal geen power. Hij rijdt weer voor het eerst in jaren nieuw motorblok ingezet 1600.
het blok is altijd goed onderhouden bij een alfa garage dus die is goed. Maar nu is die op gas en haalt met wind mee 120km/u.
Dat is volgens mij te traag. Waar kan het aan liggen. Een beetje vermogen verlies kan ik mij enigszins voorstellen, maar 120 max is wel erg langzaam.
Er zit wel een gasverdeler onder het luchtfilter voor de carburateur. (van die buisjes) Is dit een kwestie van afstellen en finetunen???

mvg,

Matthijs

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: op gas rijdt mijn giulia ruk!!!!!! help!

za aug 21, 2010 01:47

Rijdt ie wel goed op benzine dan?

Sowieso moet alles netjes afgesteld worden, maar het zou helpen als we weten of je op benzine geen problemen hebt.

Pas wel op, als de afstelling verkeerd is, kan je de boel ontzettend stuk maken als je door blijft rijden.

matty1983
Junior Member
Junior Member

Re: RE: op gas rijdt mijn giulia ruk!!!!!! help!

za aug 21, 2010 16:35

Rijdt ie wel goed op benzine dan?

Sowieso moet alles netjes afgesteld worden, maar het zou helpen als we weten of je op benzine geen problemen hebt.

Pas wel op, als de afstelling verkeerd is, kan je de boel ontzettend stuk maken als je door blijft rijden.
op benzine rijdt die als een zonnetje en lekker snel dus daar ligt het niet aan!\

gr.

Matthijs

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 21, 2010 23:10

Dan zou je verwachten dat je gasinstallatie niet goed ingebouwd of afgesteld is. Heb je hem zelf ingebouwd? Heeft er iemand aan de afstelling van het gas zitten "prutsen"?

matty1983
Junior Member
Junior Member

za aug 21, 2010 23:15

Dan zou je verwachten dat je gasinstallatie niet goed ingebouwd of afgesteld is. Heb je hem zelf ingebouwd? Heeft er iemand aan de afstelling van het gas zitten "prutsen"?
de motor en het gas zijn ingebouwd door een alfa monteur niet door een hobbyist, de alfa gaat volgende week weer terug om goed afgesteld te gaan worden op gas. Maakt het nog uit of er webers of dellorto's opzitten voor gas????

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 22, 2010 09:55

Dat zou niet uit mogen maken. Is de gasinstallatie wel met een CO-meter er bij afgesteld?

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo aug 22, 2010 09:57

zit er niet toevallig een mengschroef op de gastoevoerslang die bijna helemaal dicht staat?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 22, 2010 12:42

zit er niet toevallig een mengschroef op de gastoevoerslang die bijna helemaal dicht staat?
Er is een procedure om dit goed af te stellen. Je hebt daar een COmeter voor nodig. Niet aan rommelen tenzij je die beschikbaar hebt of tenminste de hele procedure kent. Uiteindelijk moet je "op het gevoel" het oppikken van de motor af gaan stellen, maar dat is pas nadat je een aantal basisdingen netjes met de meter hebt gedaan.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

zo aug 22, 2010 12:44

dat weet ik maar stel nu dat die schroef "toevallig" dicht is komen te staan. Als je em twee slagen geeft en hij loopt ineens beter dan weet je ook waar t em in zit. :wink:

AG
Full Member
Full Member

zo aug 22, 2010 15:24

waarschijnlijk heb je niet genoeg onderdruk op de plaats waar de mengstukken zitten. Wat vroeger erg veel gedaan werd met een orgineel luchtfilterhuis. De winterstand inschakelen en hier een smoring inbouwen. Schrik niet maar soms moest je meer dan de helft afdekken om hem goed te laten lopen.

AG

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo aug 22, 2010 16:11

Je kan ook nog even controleren of de verdamper wel goed warm word. Kleine moeite. Je moet je vingers er maar een paar tellen tegen kunnen houden zonder dat het zeer doet om het maar eens lekker technisch te omschrijven. :lol:

Gr DJ

Terug naar “Algemene Technische vragen”