Gerben145

Stuurhuis Giulia Super

za jul 24, 2010 20:08

Hallo mede-Alfisten,

Vandaag weer bezig geweest met de Giulia om hem APK-klaar te maken.
Ik heb nog een probleem met mijn stuurhuis. Dit probleem is van zo'n aard dat ik het stuurhuis moet vervangen.
Nu heb ik gelukkig nog een exemplaar. Weet niet of het stuurhuis van een 1300 of 1600 afkomt dus ik hoop
dat het de goede is.

Maar na even rondkijken binnenin de auto en onder de motorkap leek het me verstandig om even de ervaringen hier te peilen.
Er is weinig ruimte rond het stuurhuis en nu is mijn vraag dan ook; wat is de beste manier om het stuurhuis te verwijderen??
Kan ik hem via de motorruimte naar boven eruit krijgen?? ( als ik hem binnen in de auto dus laat zakken )
Of moet in het slechtste geval zelf helemaal de motor eruit???

Graag jullie ervaringen, tips, handigheidjes etc...

Alvast bedankt!

Groeten Gerben

Bog75
Full Member
Full Member

RE: Stuurhuis Giulia Super

zo okt 10, 2010 18:58

Ik heb vanochtend gezien dat het stuurhuis van mijn Bertone uit 2 delen bestaat (niet gecheiden op de plek met bouten wel te verstaan)

Begrijp je vraag zou ook wel benieuwd zijn naar het antwoord hierop. Ik ben tot nu toe zover dat ik denk dat het stuur eraf moet om de pen eruit te krijgen straks.
Bert en Juul

roel
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo okt 10, 2010 20:21

Stuur eraf (let op de spie) (ik weet niet welk stuur erop zit, maar de centrale "dop" moet eraf, en dan ook de claxonring en dan zie je 2 draadgaten die je kunt gebruiken)
plastic kappen eraf
knipperlicht- en verlichtingshendelsysteem eraf (let op de spiraalveer)
Bij de doorvoer van het schutbord het metalen plaatje loshalen waar het doorvoerrubber mee vast zit
onderaan het stuurhuis de 2 stuurkogel aan de pitman-arm loshalen

Bij de Bertone zat het uitlaatspruitstuk 1-4 in de weg, dus dat zal hier ook wel het geval zijn:
loskoppelen van de verbinding tussen uitlaatspruitstuk en de 1e demper
1e demper loskoppelen van de steun aan de versnellingsbak (zo kan de uitlaat iets omlaag)
uitlaatspruitstuk 1-4 verwijderen (2-3 kan evt. blijven zitten, bij een 2000 Bertone i.i.g. wel)

accu eruit
3 bouten van het stuurhuis eruit
claxonkabel aan de onderzijde van het stuurhuis loskoppelen (loopt door stuurhuis)

Nu kan het stuurhuis eruit, met wat gedraai en ook wat draaien met de pitman-arm

LET OP: Indien je de handrem niet op de middentunnel hebt, maar onder het dashboard, dan zit er nog e.e.a. van het handremmechanisme aan het stuurhuis vast!

Misschien ben ik wat kleine handelingen vergeten, maar zo ben je aardig op weg. Het blok hoeft er i.i.g. niet uit.

Voorbeeldfoto om stuur te verwijderen:
Afbeelding

Succes,
Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Bog75
Full Member
Full Member

ma okt 11, 2010 09:55