VDB
Junior Member
Junior Member

deur afhangen spider veloce 1980

ma jun 28, 2010 21:48

Alfisti,

Lekker bezig aan de spider. Ben nu de deur rechts aan het afhangen. Heb gedraaid aan de bovenste en de onderste bout in de a-stijl. De bovenste bout draait echter opeens door, hij gaat niet losser en niet vaster. Hij komt een halve centimeter naar buiten en hij wiebelt maar los krijg ik hem niet. Ik weet niet wat erachter zit. Is dat een vaste contra of draai je hem normaal direct in de a-stijl (zoals bij de meeste auto's).

De deur krijg ik nu niet meer goed. Weet iemand hoe ik verder moet??

Bij voorbaat dank.
Gertjan

VDB
Junior Member
Junior Member

RE: deur afhangen spider veloce 1980

di jun 29, 2010 22:29

Ik heb de deur gedemonteerd zodat ik wat makkelijker kan werken, maar helaas. De bovenste bout van het deurscharnier draait dus door en ik weet niet hoe ik bij het schuivende blokje kan komen aan de achterzijde. Betekent dat demontage van het buitenste spatscherm?

Graag jullie tips.

Groet,
Gertjan
Spider 2000 Veloce
Spider 3.0 v6
Verkocht: Giulietta 1.750 QV

don515jz
Full Member
Full Member

di jun 29, 2010 23:10

Betekent dat demontage van het buitenste spatscherm?
Ik hoop het niet voor je want die is gelast. Probeer de bekleding van de deurstijl eens los te maken, misschien kan je er zo bij komen.
Als dat niet lukt dan moet je op een of andere manier de kop van de bout verwijderen. Slijpen, boren wat het beste gaat.
Vervolgens de rest van de bout uit het gat zien te krijgen en als de draad in het gat slecht is, gat opboren en de volgende maat draad tappen (ik denk van M8 naar M10).

Leuk hé zo'n oude auto, hoef je je tenminste niet te vervelen :mrgreen:

gtv6 jorn
Member
Member

di jun 29, 2010 23:20

je moet het spat scherm bij het wiel los halen en dan kun je er bij
dat spat scherm zit vast met schroeven .

VDB
Junior Member
Junior Member

di jun 29, 2010 23:56

Hé, dat is interessant. Het spatscherm bij het wiel loshalen? Dat lijkt met wel een uitdaging! Is dat een binnenscherm dat tegen de a-stijl aanzit? Is daar ergens een tekeningetje van te vinden?

Ik hoef me inderdaad miet te vervelen, maar de aanhouder wint 8) En toch blijf ik blij met mijn 'spidert'.

Alvast bedankt voor jullie tips. En zoals gezegd: een tekeningetje is zeer welkom.
Spider 2000 Veloce
Spider 3.0 v6

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 30, 2010 05:47

Volgens mij zitten er plastic kuipen binnenin je voorspatbord die je er uit kan halen. Verder zit er op de binnenkant van de A-stijl ook nog bekleding met wat kruiskopschroeven vast. Hoe het precies zit weet ik helaas niet. Hopelijk komt er iemand die het precies kan vertellen of kom je er zelf wel uit. Je wilt deze dingen sowieso los halen om op roest te checken (is dat niet al bij de aankoopkeuring gedaan?) want dat is een bekend punt bij de spider.

Hier wordt op een ander forum erg goed uitgelegd hoe je een deur in een spider kan uitlijnen.

VDB
Junior Member
Junior Member

wo jun 30, 2010 22:50

Nou mensen, allemaal bedankt. Het is me gelukt het binnenscherm met de drie parkers los te halen en toen kon ik erbij. Zaakje gerepareerd, deur gesteld (2 uur werk eer hij netjes sloot?!?!) en karren maar weer. Achter het scherm zag hij eruit als nieuw, dus ik heb echt geluk.

Wat heb ik hiervan geleerd: draai bij het stellen van de portieren de bouten maar net los. Er is een kans dat een van de 'ontvangers' achter de stijl doordraait.
Spider 2000 Veloce
Spider 3.0 v6

Terug naar “Algemene Technische vragen”