Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Tweede kamer-verkiezingen.

wo jun 16, 2010 17:38

Goed, dan moeten we dat "kleine beetje" nog nuanceren. Om welk "kleine beetje" gaat het eigenlijk? Om precies te zijn, aan al het geld dat meer in alle soorten uitkeringen en toeslagen wordt gestoken. Dat is óf weinig op het grote plaatje, en dan is er dus geen probleem, óf het is niet weinig en dan helpt het de economie.
Dat is volgens de leer van Marx en Engels. Serieus genoeg lijkt me zo.En de terminologie mag dan anders zijn, maar nivelleren zoals ze in de onderste inkomensgroepen doen is inhoudelijk gewoon hetzelfde.
De leer van Marx en Engels mag dan serieus zijn, dat betekent nog niet dat die hier wordt nagestreefd. Wat jij "nivelleren in de onderste inkomensgroepen" noemt, is niets anders dan de piek naar beneden afstompen en staat volledig los van de communistische leer.
Volgens mij zijn we nu weer terug op de stelling waar het mee begon; namelijk dat als de uitkeringen hoog genoeg zijn om een zekere mate van luxe toe te staan dat dan de marktwerking er voor zorgt dat de uitkering binnen de kortste tijd weer net genoeg is om in het levensonderhoud te voorzien. In plaats van het beter te maken voor de armsten maak je het dus alleen maar slechter voor iedereen.

Die "piek aan de onderzijde" bevindt zich tegenwoordig overigens bij de minimumloners, dus dat maakt het al helemaal absurd dat er fracties zijn die de uitkeringen nog verder willen verhogen. Dan ga je het toch al vreselijk wankele evenwicht dat er nog is dusdanig verstoren dat het wel mis *moet* gaan...
Maar als je je normen afstemt op landen waar je foei en bah tegen roept, doe je juist het omgekeerde van je eigen zaakjes op orde krijgen.
Het probleem van het Nederlandse buitenland beleid is dat het extreem de andere kant op gaat en steeds maar willen tonen hoe goed en geweldig wij zijn. Dat is niet echt een betere instelling; zeker niet als dat ten koste gaat van de interne huishouding. Als er thuis alleen maar droog brood gegeten zou kunnen worden omdat ik in de kroeg joviaal rondjes aan het weggeven ben, dan heb ik zeker weten vette ruzie. De politieke oplossing om dan maar een extra bijlage bij de gezinsleden op te eisen om je onverantwoorde gedrag door te kunnen zetten, kan wat mij betreft in ieder geval niet op veel bijval rekenen.
En daarom moet je daar ook geen voeding aan geven. Daarom moet je zeggen: beleid hier rustig je eigen geloof, zolang je je maar aan onze wetten houdt.
:roll:

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Tweede kamer-verkiezingen.

vr jun 18, 2010 14:42

Eigenlijk belachelijk dat de grote verliezer nu even de formatie laat mislukken door te weigeren aan de gesprekken deel te nemen. :evil:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr jun 18, 2010 16:59

Eigenlijk belachelijk dat de grote verliezer nu even de formatie laat mislukken door te weigeren aan de gesprekken deel te nemen. :evil:
Inderdaad té belachelijk. Ach. ieder land krijgt de regering die het verdient. Mocht het hier echt linksch worden dan
ben ik over een paar jaartjes vertrokken naar Griekenland. Alleen maar voordelen:
Zelfde gezeik edoch veel beter klimaat, en je ziet nog wat van je eigen centjes terug. 8)

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jun 18, 2010 18:58

Donderdag had Wilders er genoeg van en stelde dat de vorming van een rechts kabinet door de opstelling van Verhagen ''heel moeilijk, zo niet onmogelijk'' wordt. ''Hij wil niet komen praten. Onderhandelen doe je met z'n drieën. Je kunt niet onderhandelen met een lege stoel'', zei hij over Verhagen.

Rutte

Ook VVD-leider Mark Rutte stelt vast dat ''het CDA in dit stadium niet wil onderhandelen'' over een rechtse coalitie. Rutte zei dat na afloop van zijn gesprek Rosenthal.

''Ik stel vast dat het CDA niet wil deelnemen en niet met Geert Wilders en mij aan tafel wil'', zei Rutte.

Hij vindt nog steeds dat een rechts kabinet van VVD, PVV en CDA programmatisch haalbaar is en gezien de verkiezingsuitslag het meest voor de hand ligt en gezien de economische situatie ook het beste zou zijn voor Nederland.

Schuld

Rutte wilde de schuld van het vastlopen van de eerste ronde niet bij CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen leggen.

(Ik wel, weet niet hoe je het anders kan bekijken als er 2 partijen met je willen praten maar je wilt zelf niet)

Rutte zei wel dat PVV-leider Geert Wilders in elk geval ''niets te verwijten'' valt. ''Wilders heeft zich constructief opgesteld.'' Rutte zei verder dat hij en Wilders voldoende aanknopingspunten zagen om samen met het CDA een coalitie te vormen. ''Er was de VVD en de PVV veel aan gelegen om dit kabinet te vormen.''

De definitieve conclusie dat een rechts kabinet van de baan is, nam Rutte niet voor zijn rekening. ''Het is aan de informateur om conclusies te trekken.''Bij Paars+ worden het gesprek volgens Rutte erg kort
Het CDA wilde dat VVD en PVV eerst zouden onderhandelen, de PVV wilde alleen met drie partijen tegelijk onderhandelen.

Een voorstel om met tweegesprekken - tussen VVD en CDA aan de ene kant en CDA en PVV aan de andere kant - voortgang te krijgen in de kabinetsformatie, stuitte alleen op weerstand bij CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen.

Voor VVD-leider Mark Rutte en PVV-leider Geert Wilders was dat volgens Rosenthal wel een begaanbare weg.
En Cohen wil niet naar een kabinet met VVD en CDA
DEN HAAG - PvdA-leider Job Cohen wil geen kabinet van zijn partij met VVD en CDA. In die combinatie zitten twee partijen die verlies hebben geleden bij de verkiezingen en dat zou daarom in zijn ogen geen goed vervolg geven aan de uitslag.
Uhm welke andere optie is er nog?
Ik voorspel dat we terug naar de stembus kunnen met een nog groter verlies voor CDA en een nog grotere winst voor PVV en VVD.
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

cor
Guru
Guru

vr jun 18, 2010 19:58

Welkom in de wondere wereld die politiek heet, vaak net zo (on-) voorspelbaar als de ruitenwissers van een 155..:? :lol:

Gok op midden plus...
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

vr jun 18, 2010 20:19

Wat er al gezegd werd, als we terug gaan gok ik op een nog grotere meerderheid voor PVV en VVD, en zal CDA helemaal weggevaagd worden. We shall see!
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jun 18, 2010 20:47

en zo ligt uiteindelijk de macht bij de partij die de grootste afstraffing heeft gehad..Waarmee CDA duidelijk aangeeft niet naar de kiezer te willen luisteren, want daar komt dit gewoon op neer.
Blijkbaar is de klap nog niet hard genoeg geweest...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member

vr jun 18, 2010 21:55

In mijn beleving kon het CDA onmogelijk mee gaan over rechts.
Degene die het niet eens waren met het CDA zijn al naar de PVV gegaan.
Degene die principieel iets tegen de PVV hebben bleven het CDA dus trouw.

Gaan ze samen met VVD en PVV regeren dan krijgen de laatste trouwe volgers van het CDA alsnog een klap in het gezicht, en zullen ze dus definitief afscheid nemen van het CDA.
Dit zal dan al volgend jaar met de eerste kamerverkiezing zichtbaar worden.

Nu denk ik dat ze de beste stap hebben gemaakt door zo te handelen.
Hou je je bestaande achterban in ieder geval binnenboord.

Cohen gaat ons nog verbijsteren ben ik bang.......wil alleen paars plus, maar hoe kan een rechtse partij nu in vredesnaam met zoveel linkse partijen gaan regeren.
Je moet nagenoeg al je standpunten zo overboord zetten als VVD zijnde. Gaan ze dus niet doen kan ik zo inschatten.

Wordt dus een zakenkabinetje met steun van VVD, PVV en CDA op de achtergrond, toch?
Niemand verantwoording en alleen je steun geven...kan bijna niemand verliezen en wordt Nederland wat slagvaardiger hopelijk..

Moeilijk,moeilijk.........

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

za jun 19, 2010 01:29

Als CDA gezicht had willen redden, hadden ze gewoon aan tafel moeten gaan zitten en daarna tot de conclusie moeten komen dat ze er niet samen uit konden komen ipv de moeite niet te nemen en nu NL in een onmogelijke positie te zetten, dit gaat het CDA opbreken en nog meer kiezers kosten.
Enige dat Rutte eigenlijk kan doen is afstand nemen van presidentschap en een andere coalitie zonder VVD en zonder PVV te laten vormen. Geloofwaardigheid van Rutte word er niet beter op als hij met welke (waarschijnlijk) linkse combinatie dan ook gaat samen regeren.
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

giulietta nero
Advanced Member
Advanced Member

zo jun 20, 2010 19:22

Als CDA gezicht had willen redden, hadden ze gewoon aan tafel moeten gaan zitten en daarna tot de conclusie moeten komen dat ze er niet samen uit konden komen ipv de moeite niet te nemen en nu NL in een onmogelijke positie te zetten, dit gaat het CDA opbreken en nog meer kiezers kosten.
Enige dat Rutte eigenlijk kan doen is afstand nemen van presidentschap en een andere coalitie zonder VVD en zonder PVV te laten vormen. Geloofwaardigheid van Rutte word er niet beter op als hij met welke (waarschijnlijk) linkse combinatie dan ook gaat samen regeren.
laat de linkse partijen maar eens een tijdje regeren, die hebben altijd alleen maar een grote mond als ze in de oppositie zitten, kunnen ze nu eens laten zien wat ze zo graag willen, ik vrees alleen dat we dan op de koop toe moeten nemen dat we nog verder in de "shit "komen.
alfa is a way of life
auto: alfetta 2000 van 1981
motor: ducati monster 916 senna
gehad: 33 type 2,33 type 2 1.7 qv, 33 type 3 1.7 ie,75 1.8 carbs alfa 90 1.8 carbs,alfa 90 2,5 liter, giulietta 2.0 2e serie,giulietta 1.8 en een 164 2.0 ts

Patrick
Guru
Guru

ma jun 21, 2010 00:25

laat de linkse partijen maar eens een tijdje regeren, die hebben altijd alleen maar een grote mond als ze in de oppositie zitten, kunnen ze nu eens laten zien wat ze zo graag willen, ik vrees alleen dat we dan op de koop toe moeten nemen dat we nog verder in de "shit "komen.
Zegt de man die al over de grens woont...... Heb je nog meer goede ingevingen? :wink:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

di jun 22, 2010 19:25

Zo ook Paars+ om zeep. Wat nu nog?
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

automobile
Junior Member
Junior Member

di jun 22, 2010 19:41

Toch weer de eerste mogelijkheid een SERIEUZE kans geven? :idea:
Alfa GT 1300 Junior
MB GLE-Klasse

Alfa verleden:
Alfa Giulia B-Tech
Alfetta GTV 2.0
Sprint 1.7 QV,,
Alfa 156 SW 2.0 JTS,
Alfa 75 2.0TS
Alfa 33 1.5 QV,
Alfetta GT 1.8,
Alfa Giulietta 1.6 Lusso,
Alfa Giulietta 1.6,
Sud Sprint 1.5 Veloce+,

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 23, 2010 08:01

CDA is een smerig spelletje aan het spelen, en heeft het inmiddels voor elkaar dat het de partij geworden is die gaat bepalen. verlies of niet.
Landsbelang doet er niet toe, dat is duidelijk.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 24, 2010 13:09

CDA is een smerig spelletje aan het spelen, en heeft het inmiddels voor elkaar dat het de partij geworden is die gaat bepalen. verlies of niet.
Landsbelang doet er niet toe, dat is duidelijk.
Mijn gedacht
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

Terug naar “Het Forum Café”