Beide gerelateerd aan de benzinedruk? Teveel lucht kan aan zoveel liggen, toch?Je moet controleren of de motor:
Te veel benzine krijgt en daardoor af slaat of te veel lucht (te weinig benzine)
Begin bij de basis
Beide gerelateerd aan de benzinedruk? Teveel lucht kan aan zoveel liggen, toch?Je moet controleren of de motor:
Te veel benzine krijgt en daardoor af slaat of te veel lucht (te weinig benzine)
Begin bij de basis
Hmmm lambda sonde op een '82er GTV6, dat moet ik eens nakijken, maar volgens mij zit die er niet op. Koude startklep is toch die unit die op het kleppendeksel gemonteerd zit?Te veel lucht is te weinig benzine als het systeem bewezen luchtdicht is (niet lekt)
Ruik aan de uitlaat als de auto wanneer warm niet meer wil starten.
Tips:
- evt. aanwezige lambda sensor ontkoppelen.
- Koudestartklep afsluiten door slang dicht te knijpen met griptang of zo.
- Vervroegingsslangetje van luchtinlaathuis naar verdeler afsluiten
- Koude start injector afsluiten (die willen echt wel lekken)
- Benzine druk meten
Neen, omdat ik stiekum overtuigd was dat het iets anders was, maar ik ga nu zeker de druk meten!Claasen: Is die benzinedruk nu al gemeten?
Het valt tegen hoeveel alfa-dealers uberhaupt verstand van alfa's hebbenOverigens: Het zal je vies tegenvallen hoeveel alfa dealers echt verstand hebben van de L-jetronic GTV6.
OK, de feiten wijzen idd die kant uit!Het kan best dat je auto nu redelijk loopt indien koud en warm niet, hangt er gewoon vanaf wat het probleem is, teveel of te weinig benzine wanneer warm (en mogelijk is de benzine goed, maar de lucht niet, of omgekeerd).