marcoloco
Full Member
Full Member

'Pirelli voor drie jaar bandenleverancier'

wo mei 26, 2010 19:58

Volgens verschillende Italiaanse media wordt Pirelli voor de komende drie jaar bandenleverancier van de Formule 1.

Opvolger
Toonaangevende Italiaanse publicaties als Autosprint en Italiaracing melden dat Pirelli vanaf volgend jaar Bridgestone opvolgt als bandenleverancier in de Formule 1. De teams zouden per seizoen 1 miljoen euro voor het rubber gaan betalen.

Maat
Verder beperkt Pirelli het aantal compounds tot drie: soft, medium en hard en blijft de maat 13 inch. De afgelopen maanden was er sprake van een overstap naar 18 inch omdat dit meer relavantie heeft met straatbanden, maar van dat idee wordt waarschijnlijk weer afgestapt. Het is wel mogelijk dat er in de toekomst wordt overgestapt naar een ander formaat.
AR 156 sportwagon V6 2.5 24V Q-system.
Audi RS4 avant 4.2 V8 Quattro. MTM (530pk)

ErwinV6

RE: 'Pirelli voor drie jaar bandenleverancier'

wo mei 26, 2010 20:02

Leuk, heb altijd al een zwak voor dit prachtige merk!
Maar ze hebben wel wat waar te maken, een paar klapbanden of loslatende loopvlakken en het is geen beste reclame :roll:
Ze hebben zoiets ook al eens meegemaakt in de Porsche Supercup..........

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo mei 26, 2010 20:17

Mooi merk, maar de maat 18" had wel vet geweest...

Die 13" wielen zijn zo 1978...

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo mei 26, 2010 21:23

Pirelli is en blijft een mooi merk met in mijn ogen altijd een sportieve inslag. Goed nieuws dus dat er een goede bandenleverancier weer gevonden is voor de F1. Hopelijk in de toekomst weer een merk als Avon erbij. 2 merken doen het in mijn ogen ook weer goed voor de spanning in het veld.

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

do mei 27, 2010 10:53

Pirelli is enerzijds m'n fetishmerk, anderzijds gaan ze door het monopolie ook zoals in WRC weinig aan ontwikkeling doen en andere disciplines verwaarlozen vrees ik .
Helaas zie je iets te veel kampioenschappen door 1 enkele bandenfabrikant gemonopoliseerd : Michelin heeft het hele Gt gebeuren Gt3 exclusief, Gt1 als enige leverancier, exclusief in Belcar, Btcs, Superstars, Clio Cup, Renault merkencups, Abarth trofeo etc. . Yokohama heeft wtcc, Dunlop Dtm etc. . Enkel in LMS, LeMans en IRC doen nog meerdere merken mee .

Zo wordt je als deelnemer gedwongen te leven met het aanbod van die ene constructeur en je zal maar net een wagen hebben die de banden niet liggen .
Uiteraard wordt in de topcategorieen zo de bewapeningswedloop tegengegaan en de daarmee gepaard gaande kostenescalatie .
In de lagere categorieen wordt je geconfronteerd met de vaste & hoge prijzen van de banden en haalt de bandenfabrikant z'n sponsoring voor een deel terug uit de hoge vaste prijzen die ze voor hun bandjes kunnen eisen .
Ik ben er zelf mee geconfronteerd geweest in de Dunlop endurance cup : 25% duurder, halve levensduur & 2 sec. trager tov v.d. "Pirelli's" die we voordien gebruikten . Na herhaalde klapbanden en scheuren hebben we de laatste race zelfs derogatie gekregen om met Pirelli te rijden omdat Dunlop het niet kon oplossen (lees geen geschikte band voor onze auto wou ontwikkelen) .

Pirelli is mijn 1e keuze, maar ik vrees dat we voor de straatbanden het marketingbudget gaan doorgerekend krijgen en als amateur voor toerwagenraces weeral minder keuze & service gaan vinden .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Het Forum Café”