Gebruikersavatar
Danny
Guru
Guru
Berichten: 1080
Lid geworden op: di mar 29, 2005 16:00
Locatie: Purmerend
Contacteer: Website

RE: De Tulpenrallye, waar doe je in mee?

di mei 11, 2010 22:35

Escort rs2000 mk 1(ben niet zo van de duitse auto's maar deze vind ik wel mooi)
Lotus sunbeam.
NSU prinz TT
mini 1275 gt
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: De Tulpenrallye, waar doe je in mee?

wo mei 12, 2010 08:57

lafaard! zagato junior!
"The car comes in two versions: the short tailed 1300 and the long tailed 1600. They changed from one to the other in 1972. First released to the public in November 1969 at the Turin motor show the car looked fast, however it is only 5kmh faster than the 1300 GT and even though the early cars had alloy doors and bonnet it is only 10 Kg lighter, so the performance could not justify the 800,000 lira difference in price.

Dit gecombineerd met de huidige kostprijs van zo'n apparaat..

Om Griekse taferelen te voorkomen ben ik dan liever maar even een lafaard i.p.v. hersenloos.
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
m.brandon
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 681
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 20:32
Locatie: Amsterdam

Re: RE: De Tulpenrallye, waar doe je in mee?

wo mei 12, 2010 09:28

lafaard! zagato junior!
"The car comes in two versions: the short tailed 1300 and the long tailed 1600. They changed from one to the other in 1972. First released to the public in November 1969 at the Turin motor show the car looked fast, however it is only 5kmh faster than the 1300 GT and even though the early cars had alloy doors and bonnet it is only 10 Kg lighter, so the performance could not justify the 800,000 lira difference in price.

Dit gecombineerd met de huidige kostprijs van zo'n apparaat..

Om Griekse taferelen te voorkomen ben ik dan liever maar even een lafaard i.p.v. hersenloos.
1600 is sowieso niet mooi en inderdaad zijn ze erg prijzig.


Wat dacht je hier van? Nice!!! http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=175482792#
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5634
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: De Tulpenrallye, waar doe je in mee?

wo mei 12, 2010 12:58

een JZ 1600 komt niet in aanmerking voor de tulp vanwege bouwjaar .

Trouwens, leuek best wel vlotte karretjes en als je eraan kan komen vanuit italie of zo ik denk best wel leuk geprijsd: fiat 124 coupe, Fiat 124 special (T) ?? Montagna heeft een lichtgele staan, alleen bj nog niet bekend.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2683
Lid geworden op: za jan 15, 2005 14:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: De Tulpenrallye, waar doe je in mee?

wo mei 12, 2010 14:52

JZ zou gaan: vanaf 1969. Klus je gewoon een 1600 motor in een 1300.

De vintatge Bentleys die mee doen zijn ook niet allemaal even origineel

124 coupe doet al mee. ;-) Vader van 850 coupe chaufeur.
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Gebruikersavatar
m.brandon
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 681
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 20:32
Locatie: Amsterdam

Re: RE: De Tulpenrallye, waar doe je in mee?

do mei 13, 2010 10:43

JZ zou gaan: vanaf 1969. Klus je gewoon een 1600 motor in een 1300.
Gewoon rappe 2.0 erin 8)
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5634
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: De Tulpenrallye, waar doe je in mee?

do mei 13, 2010 12:36

Gewoon rappe 2.0 erin
lees jij de regelementen om voor een FIVA card in aanmerking te komen maar eens door. denk dat een 2.0 niet mag, weet ook niet in hoeverre de keurmeesters de noodzakelijke kennis hebben trouwens..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Mini
Member
Member
Berichten: 155
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 14:09
Locatie: Haarlem
Contacteer: Website

RE: De Tulpenrallye, waar doe je in mee?

vr mei 21, 2010 13:20

Een 2CV niet goed? Laat me niet lachen! Ik rij al 15 jaar klassieke rally's in zowel een 2CV als een Bertje. Classic SLS, Gelderse Valei Rit, Deltarally, Rally van de Grensstreek, ROZ Classic, Classic Gelderlandrit en zo nog veel meer! Best een beetje ervaring mag ik dus wel zeggen.

Dit jaar meegedaan aan de Tulp met de 2CV. Een standaard versie uit 1965 voorzien van trommels rondom en een 2CV6 blokje dat geheel standaard is (moet ook wel anders krijg je geen FIVA ID Card). Geen rolkooi, zelfs geen veiligheidsriemen. Bij de start altijd blikken van deelnemers met complete rally-auto's van tienduizenden euro's die afwijzend naar de 2CV kijken. Maar dan.... Gedurende de rally altijd veel deelnemers die de Eend niet bij kunnen houden (wegligging) en zich afvragen of de auto wel standaard is (en ja dat is ie). Natuurlijk zijn er ook deelnemers die hun neus ophalen voor je en dat blijven doen. Ik lach erom. De bekende mannen met handschoentjes, rode bandplooibroeken en de hete aardappel in de keel.

Dit jaar 5e geworden in de Tulp met de Eend en daarmee zo'n 70 Porsche's, Alfa's, Healey's en andere volledig geprepareerde auto's achter me gelaten.

De kunst van het historische rallyrijden is helemaal niet alleen snelheid. In de afgelopen 15 jaar heb ik natuurlijk ook wel gemerkt dat ik met de Alfa sneller ben en dus wat meer tijd kan goedmaken (als je verkeerd gereden bent). Of toch even kijken of de andere weg niet wat korter was en dus zo een controle ophalen. Maar........... het gaat bij het historische rallyrijden om het navigeren. Als je dat goed
doet kun je dus ook met een Eend heel ver komen! En zeg nou zelf. Wat is er leuker dan alle verwaande patserige mannetjes in hun dure bolides zoek te rijden?!

Natuurlijk wordt er hard gereden. Natuurlijk rij ik ook op de limiet van de Eend. Maar als ik in een afdaling een Guilia zoek rij heb ik de grootste lol.

Dus, koop iets leuks met een beperkt budget en ga lol hebben!
Citroen 2CV AZL 1957
Citroen 2CV AZAM6 1965
Alfa 1600 GT Junior 1975
En voor de boodschap bij de AH..... Citroen C1 2007

Gebruikersavatar
Quadrifoglio916
Member
Member
Berichten: 180
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 09:42
Locatie: Valkenswaard

Re: RE: De Tulpenrallye, waar doe je in mee?

vr mei 21, 2010 16:23

Een 2CV niet goed? Laat me niet lachen! Ik rij al 15 jaar klassieke rally's in zowel een 2CV als een Bertje. Classic SLS, Gelderse Valei Rit, Deltarally, Rally van de Grensstreek, ROZ Classic, Classic Gelderlandrit en zo nog veel meer! Best een beetje ervaring mag ik dus wel zeggen.

Dit jaar meegedaan aan de Tulp met de 2CV. Een standaard versie uit 1965 voorzien van trommels rondom en een 2CV6 blokje dat geheel standaard is (moet ook wel anders krijg je geen FIVA ID Card). Geen rolkooi, zelfs geen veiligheidsriemen. Bij de start altijd blikken van deelnemers met complete rally-auto's van tienduizenden euro's die afwijzend naar de 2CV kijken. Maar dan.... Gedurende de rally altijd veel deelnemers die de Eend niet bij kunnen houden (wegligging) en zich afvragen of de auto wel standaard is (en ja dat is ie). Natuurlijk zijn er ook deelnemers die hun neus ophalen voor je en dat blijven doen. Ik lach erom. De bekende mannen met handschoentjes, rode bandplooibroeken en de hete aardappel in de keel.

Dit jaar 5e geworden in de Tulp met de Eend en daarmee zo'n 70 Porsche's, Alfa's, Healey's en andere volledig geprepareerde auto's achter me gelaten.

De kunst van het historische rallyrijden is helemaal niet alleen snelheid. In de afgelopen 15 jaar heb ik natuurlijk ook wel gemerkt dat ik met de Alfa sneller ben en dus wat meer tijd kan goedmaken (als je verkeerd gereden bent). Of toch even kijken of de andere weg niet wat korter was en dus zo een controle ophalen. Maar........... het gaat bij het historische rallyrijden om het navigeren. Als je dat goed
doet kun je dus ook met een Eend heel ver komen! En zeg nou zelf. Wat is er leuker dan alle verwaande patserige mannetjes in hun dure bolides zoek te rijden?!

Natuurlijk wordt er hard gereden. Natuurlijk rij ik ook op de limiet van de Eend. Maar als ik in een afdaling een Guilia zoek rij heb ik de grootste lol.

Dus, koop iets leuks met een beperkt budget en ga lol hebben!
Tja een Guilia zoek rijden (weet niet wat dat voor een type is trouwens :wink: ) is niet zo moeilijk ... een Giulia wel :lol:
Cuore sportivo!

Alfa spider 1999, GT & GT Bertone Junior Driver
ex GTV 916, 155 WB , 33, 145, Giulia Super1973 en spider veloce 2000 1976

Gebruikersavatar
gtj1600
Guru
Guru
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:06
Locatie: klein zundert

RE: De Tulpenrallye, waar doe je in mee?

vr mei 21, 2010 20:04

@mini.....gefeliciteerd met je 5e plaats...vind het een hele opgave om een volle week te navigeren...ik rijd een ritje in het jaar ...de 6 uur van breda...ben best wel moe aan het eind van de dag.....wat de tulpen rally betreft, buiten de aanschaf en het prepareren van welke wagen dan ook , vind ik het best prijzig..inschrijving € 1900 en dan zelf nog de hotels regelen, benzine kosten etc...maar ja , de tulpen rally blijft op het lijstje staan :lol: :wink:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

Terug naar “Het Forum Café”