Vooral het dijkweggetje op de helft van de rit ongeveer, daar kon je echt ff lekker los.
Helaas hebben wij onze antwoorden niet in kunnen leveren, we moesten eerder weg vanwege familiaire omstandigheden van mijn navigator

Het plezier met puzzelen haal je uiteraard uit veel meer dingen dan alleen de punten, maar als je ze uitdeelt, kan het geen kwaad om daar consistent in te zijn. Bij de klei en zand rit vorig jaar zijn er veel mensen die net een klein spelfoutje in hun antwoord hadden halve punten kwijt geraakt en dat scheelde behoorlijk in de einduitslag. Bij de wintertrial werd een oplossing met daarin het woord "moter" gezocht (spelfout van motor) en degenen die motor hadden opgeschreven kregen geen punt voor het antwoord. Dit zijn de twee laatste puzzelritten voor deze rit en ineens wordt die trend doorbroken.Technisch gezien heeft Wizzman natuurlijk wel een punt ehhhh spatie. Zo was ook taalkundig het antwoord op 'wat is het gevaar': de verzakking en niet oorzaak-gevolg: 'water te kort' - 'droog worden van het veen' (aldus de docente nederlands die naast me navigeerde). Bij sommige ritten wordt op de punt nauwkeurig gelet wat je invult, andere ritten weer niet. Zo is het erg moeilijk in de prijzen te vallen.
Maar na een paar jaar weet je dat, realiseer je dus dat er altijd sprake is van een kansspel aspect voor de top 3. Dat is misschien juist ook wel leuk?
Ik kan niks anders doen om me hierbij aan te sluiten, zeker bij het deel over de consistentie.Ik heb zondag genoten van de aanblik van het oude en nieuwe land, het was veel mooier en gevarieerder dan ik had verwacht.
De rit was prima georganiseerd, het nieuwe element van een tussenstop met gebakje en drankje en iets te doen en te zien is leuk, al viel dat een beetje in het water door het weer.
Volgens mij heeft er niemand in die spannende MiTo gereden.![]()
Maar inderdaad zoals hiervoor gezegd de 'jurering' was echt een enorme domper.
Het spijt me zeer maar als fanatieke puzzelaar voelde ik me helemaal niet serieus genomen.
Of eigenlijk voelde ik me serieus genómen![]()
Ik geef eerlijk toe dat ik dat al bij meer ritten heb gehad maar zo erg als bij deze was het nog nooit. En ik hoor en lees dat ik zéker niet de enige ben.
Dit soort dingen is gewoon ontzettend zonde van zo'n mooi concept als een puzzelrit en van alle moeite die hier in gestoken wordt.
Er zal wel weinig aan te doen zijn, tenslotte blijft het een organisatie die draait op vrijwilligerswerk en zijn het telkens anderen die de ritten uitzetten.
Het kan dan lastig zijn om de consistentie te bewaken. Maar een aandachtspunt lijkt me dit zeker.
Ik hoop dat er wat mee gedaan wordt.
Ik snap je teleurstelling, maar deze alleen maar hier neerpennen is niet voldoende. Veel leden van de Evenementen Commissie komen nooit of maar zelden op het forum. Ik lees het nu toevallig maar dat had net zo goed niet kunnen gebeuren.Ik hoop dat er wat mee gedaan wordt.
De woorden 'meestal' en 'een paar' geven al aan dat je op je hoede moet zijn, ze staan er niet voor niets. En dan nóg zullen er mensen gefrustreerd zijn omdat je hun halve antwoord fout rekent. Doe acht Klei en Zand Ritten in een seizoen en we zien een gedeelte het volgende seizoen waarschijnlijk niet terugkeren. En da's nou ook weer niet de bedoeling.Gewone vragen. De antwoorden op de vragen vind je meestal (!) tussen de twee aanwijzingen waartussen de vraag in je routeboek staat. Het antwoord kan links of rechts van de weg te vinden zijn en is meestal (let op de hints!) zichtbaar/leesbaar vanaf openbaar terrein. In deze rit vergt het vinden van de antwoorden bij de tussenstop een wandelingetje. Onvolledige en/of onleesbare antwoorden rekenen we fout. In een paar gevallen geven we bonuspunten voor exacte antwoorden.
Huib is na de uitslag op de hoogte gesteld hoor. Hij heeft een ontzettend mooie rit uitgezet en we hebben echt een boel plezier gehad tijdens het rijden en puzzelen. Als je daarna hele stapels met equipes ziet die hetzelfde aantal punten hebben en je ziet dat er zo "makkelijk" met de jurering wordt omgegaan, is dat gewoon frustrerend.Ik snap je teleurstelling, maar deze alleen maar hier neerpennen is niet voldoende. Veel leden van de Evenementen Commissie komen nooit of maar zelden op het forum. Ik lees het nu toevallig maar dat had net zo goed niet kunnen gebeuren.Ik hoop dat er wat mee gedaan wordt.
De rit-uitzetter is uiteraard eerste aanspreekpunt, hem/haar kan je laten weten waarom de rit niet aan je verwachtingen voldeed (wat betreft de jurering). Verder is Pieter van Staalduinen centraal aanspreekpunt voor alle evenementen-aangelegenheden, zijn mailadres en telefoonnummer staan op de contactpagina. Bij hem kan je opmerkingen, suggesties en klachten kwijt.
Ritten worden steeds geëvalueerd, dus als opmerkingen als die van Homme op de juiste plek worden geplaatst worden die daarin meegenomen. Uiteraard blijven we steeds werken aan de kwaliteit. Dat heeft ook een keerzijde: de nieuwbakken rit-uitzetter die zich geconfronteerd ziet met alle formats en checklists schrikt zich een hoedje; niet verwachtend dat er zoveel bij komt kijken. In het uitzetten van een rit gaat al gauw een honderd uur zitten. Elke 'opleukerij' kost al weer een paar uur extra.Ik snap dat het erg vervelend over kan komen als er zoveel tijd en effort in is gestoken dat zal niemand hier ontkennen. Maar het is en blijft goed om te willen groeien en verbeteren binnen de EC.
De regels zijn dat als je in de organisatie zit, je niet mee doet voor de punten. Als je voor de (jaar)competitie gaat, sluit dat elkaar dus volledig uit. Je zou nog kunnen denken aan een regel dat er 1 wedstrijd naar keuze niet meetelt voor de jaarcompetitie. Dan kan je op vakantie, of een rit uitzetten en toch meedoen voor de beker met de grote oren.Lijkt mij niet zo'n goed plan om de fanatieke puzzelaars te laten helpen bij de ritten, wordt de "concurrentie-strijd" alleen maar heviger van. Een goede spelregel kan zijn; vragen mag, klagen niet. De organisatie heeft uiteindelijk toch het laatste woord. Je zult dus ook een beetje geluk moeten hebben op weg naar de beker met de grote oren. Maar geluk, dat heb je in de meeste takken van sport nodig.