GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Diepere vloer Bertone

do apr 01, 2010 10:14

Aangezien ik met mn 2 meters niet zo goed in het Bertje pas en er toch wat laswerk aan de bodem zit, wil ik direct de bodem wat dieper maken.
Heeft iemand wat foto's zodat ik eens kan spieken hoe anderen dat hebben gedaan. Een dieper bakje er in lassen kan ik zelf ook wel verzinnen, maar hoe worden de stoelen dan bevestigd? Heb in de Juul een paar stukken kokerprofiel overdwars gelast in de auto wordt dat bij een Bert ook gedaan of in de langsrichting of onder de auto aan de buitenkant?
Dus graag wat foto's, hoef het wiel niet opnieuw uit te vinden.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Diepere vloer Bertone

do apr 01, 2010 10:25

in een racer hebben wij mooie steunen met zijbevestiging voor de stoelmontage. die zet je dan gewoon op de vloer vast.
Verder is het gewoon een kwestie van inderdaad een diepere bak maken.
Wat voor stoelen komen erin, en ook een kooi?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do apr 01, 2010 13:18

Komen 2 kuipstoelen in met zijbevestiging en ook een kooi, ben vorige week (of weer al 2 weken geleden :-k ) OMP kuip wezen halen bij Theo (de oude uit zn Jet) dus zoek nog een extra rode, voorlopig maar een zwarte uit de Juul er naast.
Moet alleen nog even een kooi zoeken, liefst gebruikt natuurlijk eb evt te ruilen voor MTM laskooi voor Giulia. Anders bouw ik zelf de kooi wel.
Maar stoel word gewoon in nieuwe bak geschroefd? Hoe wordt die bevestiging dan verstevigd aan de onderzijde of gewoon met een paar dikke steunplaten volgens Fia norm (uit mn hoofd 40cm2 min 3mm dik) op de bodem geschroefd.
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 01, 2010 17:20

goede versterking maken, dan denk ik niet alleen vloer maar ook zijdelings aan binnendorpel en tunnel. Kooi zou ik met deze lengte even oppassen, standaardkooi van OMP of zo gaat denk ik niet goedkomen, de B stijl staat daar meestal net voor de achterbank , beter de Alfaholics kooi dan die staat op de verhoging. Ik zou ook stoel passen of het gaat voor de kooi erin te zetten. erwin heeft de alfaholics kooi en verdiepte vloer, fototoestel mee..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do apr 01, 2010 18:13

Misschien wel een idee om de MTM voor de Juul aan te passen in de Bert. En die gaat sowieso rond de stoel gemonteerd worden.
Heb al meerdere voorbeelden gezien van stoel die niet meer op juiste plaats voor berijder te plaatsen was na kooi inbouw. Ook al in meerder race/trackday auto's gestapt om rondje te sturen, waar ik dus direct terug uit kon of zelfs niet in kon komen door verkeerd of vreemd gemonteerde kooi.
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

Dominic
Guru
Guru

do apr 01, 2010 18:38

Jouw giulia kooi ombouwen is zoveel werk ,daar zit je niet op te wachten :wink:

http://www.rolbeugels.nl/

Voor 250 euro maken zij een kooi op maat voor de bert.Je moet hem wel zelf erin lassen.

Pieter van Baalen. heeft onlangs nog contact met hun gehad.Moet je hem maar even mailen

Toyo 888 (Jan) heeft een verlaagde vloer in zijn Bert laten maken,kun je misschien ook even mailen :wink:

jan-willem
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

do apr 08, 2010 19:26

mmmmmmmm,

Ik ben 201 cm en 115 kg, en ik pas prima in mijn brievenbusje. De spider van mijn vrouw is een ander verhaal......da past niet..........

su6 met verdiepen in deze materie..... :wink:

JW
Non commettere errori tra la mia personalità e il mio atteggiamento .
La mia personalità è quello che sono , e la mia houdng dipende da chi sei .

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member

di apr 20, 2010 21:32

Ik ben ook bijna 2 meter, maar in de tijd dat ik Bertone reed had ik enorme moeite om van zijn 1 naar zijn 2 te schakelen omdat mijn knie in de weg zat....klem tussen pook en stuur!
Dus ik reed heel vaak in zijn 2 weg om dit op te lossen. Ik weeg wel minder by the way :wink: Maar kom daarentegen wel weer uit 1968!!!!

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Diepere vloer Bertone

wo apr 21, 2010 00:21

Ik ben ook bijna 2 meter, maar in de tijd dat ik Bertone reed had ik enorme moeite om van zijn 1 naar zijn 2 te schakelen omdat mijn knie in de weg zat....klem tussen pook en stuur!
Dus ik reed heel vaak in zijn 2 weg om dit op te lossen. Ik weeg wel minder by the way :wink: Maar kom daarentegen wel weer uit 1968!!!!
Ik heb dus precies hetzelfde. Nu zal dat probleem wel opgelost zijn met sportstuur en naaf verlenger, Maar wil wel fatsoenlijk in de auto kunnen zitten met helm op mn kop. (niet dat er veel aan te vernachelen is hoor)
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

Schaapm
Advanced Member
Advanced Member

wo apr 21, 2010 08:17

Kortere versnellingspook, of wat ik bij mijn giulietta sprint heb gedaan: Ik heb de pook bij het vastzetten een beetje naar rechts gedraaid. (tegen de klok in als het ware) Heb je net wat meer ruimte.
Werkt deels....

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Diepere vloer Bertone

wo apr 21, 2010 10:09

Kortere versnellingspook, of wat ik bij mijn giulietta sprint heb gedaan: Ik heb de pook bij het vastzetten een beetje naar rechts gedraaid. (tegen de klok in als het ware) Heb je net wat meer ruimte.
Werkt deels....
Ga systeem verbouwen en pook naar achteren brengen, ook direct kortere schakelweg.
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998

Terug naar “Algemene Technische vragen”