Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Vakantieliefde / een bedankje aan Stephen

ma apr 05, 2010 22:51

Hallo Alfisti,

De aparte titel van dit topic zal ik nader verklaren door het stukje hieronder...

Iedereen kent de definitie van een vakantieliefde wel en het gevoel die daarbij hoort en ik denk dat vele dit ook wel eens meegemaakt hebben. Situatie: Je bent lekker op vakantie, de stress achter je gelaten en je zit heerlijk op het terras, bent aan het feesten in de kroeg of ligt lekker op het strand. En ineens zie je haar en je hart begint sneller te kloppen. Je maakt een babbeltje en het babbeltje wordt een gesprek. En ineens springen de lichten aan van het gezellige tentje waar je was en realiseer je dat jullie de hele dag bij elkaar zijn geweest terwijl je haar nog maar net kent..... Hoe het verhaaltje uit eindelijk afloopt kan iedereen zelf wel invullen gok ik zo :wink: Terug van vakantie geniet je nog maandenlang na van het gevoel, die perfecte omstandigheden die zorgden dat alle puzzelstukjes in elkaar vielen.

Hou dit gevoel vast en kruis dit met één van je favourite Top Gear Challenges en dan heb je het gevoel wat ik na vandaag heb overgehouden. We gaan weer chronologisch verder..

Vandaag organiseerde Jan (jan1300) voor de vijfde keer op rij de Volante-rit. Aangezien vorig jaar mijn 75 in elkaar is gereden en hiervoor een 155 in de plaats is gekomen (was toen even de "verstandige" keuze) mocht ik als enige meerijden met een moderne auto. Althans dit was de bedoeling, want toen ik Stephen zat te vertellen dat ik toch eigenlijk wel weer een oudje zou willen sprak hij de magische worden. "Had dat dan eerder gezegd , ik heb net een Gulia opgehaald. Die had je zo mogen lenen". Ik zette mijn beste pruillipje op en koos mijn woorden voorzichtig; "Ik durf het bijna niet te vragen... maar kunnen we die alsnog ophalen?"

Dit kleine gesprekje heeft grootse gevolgen gehad voor de rest van de dag, nee van heel mijn leven. We zijn snel naar Stephen's huis gereden om de Juul op te halen. De charme van het geluid, de looks (ok aan een kant zaten twee grijze deuren en een deuk maar een kniesoor die daar op let), die Italiaanse woordjes bij de tuimelschakelaar en de metertjes ge-wel-dig. Maar ook de gigantische wegligging, de heerlijke 2.0 die goed aan het gas hing zorgde ervoor dat deze dag voorbij is gevlogen. Zonnebril op, grote gllimlach op mijn gezicht (en er zijn genoeg mensen die dit kunnen beamen), armpje uit het raam.... meer heeft een mens gewoon niet nodig.

Stephen bedankt dat je je auto ter beschikking hebt gesteld aan mij. Ik heb echt heerlijk genoten. En natuurlijk bedankt Jan voor de mooie rit door N-H.

Nog even de sfeerfoto's....

Afbeelding

Afbeelding

Mijn besluit staat na vandaag vast. Het wordt hard sparen, goed zoeken, de 155 verkopen (of inruilen) en dan komt er weer iets met de Alfa charme. Niet dat een 155 dit niet heeft (tis een heerlijke auto nog steeds), maar het mist toch een tikkie die Alfa eigenwijsheid...

Met vriendelijke groet,

Jurian "deze grijns blijft de komende week nog op mijn smoel staan" van der Tuin
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Vakantieliefde / een bedankje aan Stephen

ma apr 05, 2010 23:09

En wat is 't een leuk setje, zo samen...

Afbeelding
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 05, 2010 23:33

En weer een Giulia rijder erbij!

155 een kontschop en een leuke juul ophalen ergens dus!!!

Good luck! :wink:

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Vakantieliefde / een bedankje aan Stephen

ma apr 05, 2010 23:38

En weer een Giulia rijder erbij!

155 een kontschop en een leuke juul ophalen ergens dus!!!

Good luck! :wink:
Het moet wel categorie Juul, 90, Alfetta worden... maar ja studentenbudget dus komende tijd erg op de centen letten :wink: .
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 05, 2010 23:39

Je had die grijns moeten zien toen ie mijn GTV zo mooi voor kon blijven :D
''Drive tastefully''

stephen
Guru
Guru

ma apr 05, 2010 23:41

Hay Jur

maar ja, soms is het idd. net als vakantie liefdes :shock:
dan is de vakantie voorbij , en dan verneem je dat jou geliefde "Giulia" thuis al verkering heeft en besef je dat ze niet de jouwe kan zijn wat het afscheid dan toch weer pijnlijker maakt, ondanks die glimlach vanwege die fijne gedachte aan die kortstondige maar heftige ervaring die jullie samen deelde.
en ga je er alles aan doen om zo'n gelijksoortige liefde aan de haak te slaan.

was fijn om te zien dat je ervan genoten hebt :mrgreen:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
33SW 1.7ie '94
155 3.1 Savali 1994

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 05, 2010 23:45

Hay Jur

maar ja, soms is het idd. net als vakantie liefdes :shock:
dan is de vakantie voorbij , en dan verneem je dat jou geliefde "Giulia" thuis al verkering heeft en besef je dat ze niet de jouwe kan zijn wat het afscheid dan toch weer pijnlijker maakt, ondanks die glimlach vanwege die fijne gedachte aan die kortstondige maar heftige ervaring die jullie samen deelde.
en ga je er alles aan doen om zo'n gelijksoortige liefde aan de haak te slaan.

was fijn om te zien dat je ervan genoten hebt :mrgreen:
Eigenlijk had ik gewoon dit niet moeten plaatsen en zeggen dat ie ontzettend testikeldraagtas (moderate dat woord maar es) reed dan had ik nu misschien wel een rode gulia erbij gehad :cry: :wink:

jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

di apr 06, 2010 09:15

Jur nu weet je het!!

105 rules!

gr Jan

p.s. een 116 heeft het ook alleen in mindere mate.

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

di apr 06, 2010 10:19

Ben al begonnen met (be)sparen Jan... vanmorgen mijn eigen brood meegenomen naar m'n werk :wink:

hoornstra
Advanced Member
Advanced Member

di apr 06, 2010 11:21

Ben al begonnen met (be)sparen Jan... vanmorgen mijn eigen brood meegenomen naar m'n werk :wink:
Wie z'n brood neem je anders mee dan? Als je iemand anders zijn brood meeneemt is dat vast goedkoper. :wink:

Succes met (be)sparen!
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

di apr 06, 2010 11:29

Jur is(was) een vaste klant van de bedrijfskantine.
Jur,ik hoop echt dat je binenkort weer een alfa met een grote fun factor te pakken krijgt ;)
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

paulsteeman
Guru
Guru

do apr 08, 2010 20:12

En Japio weet nog een leuke witte te staan.......

Paul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

do apr 08, 2010 23:18

En Japio weet nog een leuke witte te staan.......

Paul
Japio?

B-lex
Guru
Guru

do apr 08, 2010 23:29

Ik vroeg me al af welke auto dat was op je hyves, dit verklaart een hoop :lol:
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

do apr 08, 2010 23:32

Ik vroeg me al af welke auto dat was op je hyves, dit verklaart een hoop :lol:
Nee zelf zit nog een tijdje aan de 155 ... ook geen straf en ik kan nu meer steeds meer gebruik maken van de optie waar ik tot voor kort alleen maar gedonder mee had... het dakraam! Heerlijk om na het werk naar huis te rijden en het zonnetje letterlijk op je bolleke voelt branden...

Terug naar “Het Forum Café”