Dit zou de Tuscan Legend worden waar ook de oude groep B auto's en andere historische auto's aan de start zouden komen.
Helaas kwam enige tijd geleden de wielrenner Baletti om het leven tijdens een rally die ook in Toscane gehouden werd en kon de Tuscan Legend niet doorgaan.
We hadden echter al vlucht en hotel en auto's gehuurd dus moesten maar een alternatief programma opstellen.
Zogezegd zogedaan.
Donderdagmorgen zaten we in het vliegtuig naar Pisa waar we na enige discussie een Mito 1.6 jtdm en een Lancia Delta met zelfde diesel meekregen.

Die dag bezochten we Volterra en Montalcino , de plaats waar de oorspronkelijke rally zou worden gehouden. In de buurt van Montalcino nog op gravel wegen gereden voor de juiste sfeer.
Hadden een hotel in Siena op een heuvel met uitzicht op de stad.


Vrijdag werd benut om het oude stratencircuit van Mugello na te rijden ten noorden van Florence.
Dat circuit had een lengte van ruim 60 km en voerde over oa de Futa pas.
Echt lekker sturen daar.



Terug in Siena spotten we nog een Pininfarina ontwerp:

Zaterdag was het tijd om een heuvelklim te bezoeken in Radicondoli ten westen van Siena.





Zondag stonden races voor de Trofeo 33 in Magione bij Perugia op het programma.





De Trofoe rijdt met 1.3 carb motoren en verder een aantal voorgeschreven OMP veiligheids items.
Veld bestond uit 16 auto's die elkaar echt bevochten.
Squadra33 had nog een jas aangeboden aan de kampioen van afgelopen jaren Michele Paretta die daarop ons meetroonde naar de circuit directeur.
Die had het iniatief genomen voor deze opstartklasse en was heel enthousiast 33 liefhebbers uit Nederland te ontvangen.
Hij stelde zelfs voor dat een groep 33's naar zijn circuit zou komen.
Na afloop races zijn we naar Pisa gereden voor afsluitend avondje en vroege vlucht op maandag.