giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

2005 156er spontaan inschakelen mistlampen

zo mar 28, 2010 16:54

Even brainstormen: Bij de JTD-er 16v van mijn meissie (heeft ze pas cadeau gekregen :wink: ) doen de mistlampen ongewenst en automatisch mee als de verlichting aangeschakeld wordt. Het is veel voorkomend maar niet altijd. De schakelaar van de mistlampen is niet kapot of vervuild - de mistlampen laten zich dan ook gewoon uitschakelen. (ik heb het over de achterste mistlampen)
Het is het faceliftmodel met de knoppen op het paneel rond de versnellingspook.
Ik heb het idee dat ik de aard van dit "probleem" moet zoeken in het circuit van de verlichting, is het niet? :-k

Echter heb ik ook het idee dat dit meer voorkomt, hebben forummers hier ook mee te maken? Volgens mij alleen bij de nieuwere alfa's met de tiptoets achtige bedieningsknoppen..
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

RE: 2005 156er spontaan inschakelen mistlampen

zo mar 28, 2010 17:12

Mijne heeft er ook last van, al jaren.

Oplossing :idea:
Ik merkte dat dit alleen gebeurt waneer ik direct na de start de verlichting inschakelde.
Ben je eenmaal de straat uit of zet je eerst het licht aan en dan pas starten heb je nergens last van. (en rij inmiddels 3 jaar met het face lift model)

Ik heb me de moeite van zoeken bespaard en heb eigenlijk altijd de lichten aan, dus nergens last van.
Ik wijt het probleem aan een traag werkende licht computer of iets dergelijks.

LENZ
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: 2005 156er spontaan inschakelen mistlampen

zo mar 28, 2010 20:49

Heb je niks aan , maar heb zo'n storing een aantal jaar geleden ook gehad en opgelost, ik weet nu alleen niet meer wat het precies was.
Betekent dus wel dat het vaker voorkomt.

Terug naar “Algemene Technische vragen”