Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

Stomme ongelukjes...

vr feb 19, 2010 23:58

Iedereen heeft ze wel is gehad of kent iemand die ze wel is heeft gehad.... stomme ongelukjes. Van die dingetjes waarvan je denkt 'Dat had makkelijk voorkomen kunnen worden'. Vanavond had ik ook zo'n momentje en aangezien leedvermaak toch erg leuk blijft leek het me wel leuk om even een topicje op te zetten... ik zal de aftrap nemen ...

Ik kom zonet thuis van m'n werk, even lekker de 155 pekelvrij gemaakt en bij ons is het altijd een crime om 's avonds te parkeren (teveel auto's te weinig plekken). Aangezien het zo krap is besluit de 155 vóórin in te steken... ik rij net even te ver door zodat de bumper over een opstaand stoeprandje heen schuift ... ik rij naar achter en jahoor bumper er half af en de auto staat muurvast. Samen met Sander en een krik de auto van het randje afgehaald en de bumper weer terug geduwd (gelukkig geen schade alleen een boutje autogescheurd). Normaal parkeer ik dus ALTIJD achteruit in... echt een gevalletje stom ongelukje ... morgen dus maar even op mijn werk kijken.

Ik ben benieuwd of er leden zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt en willen delen...
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Stomme ongelukjes...

za feb 20, 2010 00:03

Met de hond naar het bos, de auto (147) keren op het bospad, naar voren steken, weer achteruit en krak....Ik was met de voorbumper net over een boomstronk heen gereden,hij haakte erachter en toen stak ik achteruit terug, bumper half eraf....

En zojuist de auto in de baan nast mij die besloot naar mijn baan te verplaatsen... Krak, zo in het voorspatbord....
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

B-lex
Guru
Guru

za feb 20, 2010 00:11

Toen ik de 145 net had..ging ik achteruit in parkeren..er stonden van die driehoekige betonnen dingetjes..cm of 30 hoog..ik tellen hoeveel het er waren, en wist eigenlijk wel dat ik er voorbij was.

Rij voorzichtig achteruit..POK

Ik kijken en vloeken..maar was gelukkig op de trekhaak aansluiting, 3 krasjes :twisted:

Grtz, Alex
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

za feb 20, 2010 00:19

ik wou aan een vriend laten zien dat mn "daf" 340 '83 kon driften... tot we een stoeprand van 30cm hoogte tegenkwamen met dit: als resultaat:
Afbeelding

mmhhh, pur?? wat was ik blij toen ik die bak verkocht zeg!
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

za feb 20, 2010 11:06

Zo heb ik er ook wel een paar gehad in de loop van de jaren.

Zoals dat straatje op een industrieterrein waar ik wilde keren, dat te krap was om het in één keer te doen. Maar als ik een meter van het grasveldje langs de straat meepikte ging het wel. Nooit gelet op dat stukje waar het gras behoorlijk langer was dan de rest natuurlijk. Gewoon lang gras, waarom zou je daar niet doorheen kunnen sturen, toch? En jawel hoor... POK!
Altijd op je hoede zijn voor lange plukken gras. De reden dat het daar niet gemaaid is, kan heel goed zijn dat er een laag bordje tussen staat. Gelukkig geen ernstige gevolgen, alleen een schaafplek op de bumpert.

Soms ben je er gewoon niet helemaal bij (of misschien beter: er helemaal niet bij). Zoals die keer dat ik jaren geleden met de auto even langs de snackbar reed. Tegenover de snackbar stond een rijtje auto's geparkeerd, ik sloot achteraan. Toen ik met m'n patatje en andere vettigheid weer naar buiten kwam, stapte ik in, startte de auto en gooide hem in z'n achteruit, om weer weg te rijden. BOEM. Ondanks dat het donker was, begrijp ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet hoe het me heeft kunnen ontgaan dat er inmiddels iemand achter me was geparkeerd. :oops:

Maar een vroegere kennis heeft het helemaal bont gemaakt. Die wilde ook uit z'n parkeerplaats steken, reed een stukje achteruit en merkte dat de auto werd tegengehouden door een stoeprand. Beetje extra gas dus om even een stukje stoep mee te pakken bij het uitsteken. Lukte nog steeds niet. Beetje naar voren dus en wat harder achteruit. Hij ontdekte pas na drie pogingen dat de "stoeprand" een Fiatje was die achter hem stond :lol:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

za feb 20, 2010 12:33

Mijn eerste keer was met mijn 1e 75, ik wilde een uitlaat ophalen in het buitengebied bij Amersfoort.
Verkeerde kant op gereden en ik zou wel even door de berm keren, mja, de berm was erg drassig.
Ja hoor, vast komen te staan, en omdat de auto zo slecht startte, maar even laten draaien tot er hulp kwam.

Die hulp wees me er wel op dat de auto aan de kook was :oops:

Later met mijn 1e 33, achteruit parkeren bij de lokale bank, beslagen achterruit, maar wel een plekje zien in de buitenspiegels.
Dat plekje bleek een perkje te zijn met een lantaarnpaal erin, kloink...
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

za feb 20, 2010 13:38

Eén keer een stommigheid uitgehaald door in de achteruit een lantaarnpaal te raken. De enige op de parkeerplaats en weten dat die er staat!! Ik 'zocht' hem in de spiegels maarvond hem met de bumper. Iets te gretig in de achteruit gezet. Gevolg: 500€ schade.

De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

za feb 20, 2010 14:00

Iemand achterin de 33 gehad. Schade keurig hersteld bij officieele schadehersteller. Rij daar achteruit weg. Boem. Paaltje.....
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Kakel
Full Member
Full Member

za feb 20, 2010 14:23

Zelf eigenlijk niet van dit soort dingen gehad, maar mijn vader vertelde mij ooit een verhaal dat hij flink had gedronken op de rugbyclub en dat hij nog wel even de auto zou verzetten, zodat hij niet alleen op de parkeerplaats zou staan 's nachts. Mijn vader stapt in zijn auto, wil indruk maken op mijn moeder en BOEM rijdt hem zo achteruit in een vrachtwagen. Verder was de complete parkeerplaats leeg. Hij is maar weer bier gaan drinken, samen met de eigenaar van de vrachtauto. :D

Oude baas van mijn vader reed een paar jaar geleden in een verlengde uitvoering van een Jaguar XJ. We rijden in Cannes langs een rij geparkeerde auto's. HIj zit even niet op te letten, BAF. Spiegel van zijn Jag kapot gereden op een uitstekende auto. Paar dagen later wil hij 's ochtends brood halen en rijdt zijn Jag achteruit om vervolgens een bocht van 90 graden te maken om zo vooruit rijdend bij het vakantiehuis weg te kunnen. Op het moment dat hij de bocht achteruit in wil gaan zetten merkt hij dat dat niet helemaal lekker gaat. Hij geeft een dot gas en KRAK, complete voorbumper van zijn Jag af. Niet veel later is hij iets kleiner gaan rijden.
Nu:
156 SW
Frans leasehok
Kia Sorento

Gehad:
33 1.7 16 KlepperT Quuf
33 1.7 I.E. met ABS
33 1.4 I.E.

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

za feb 20, 2010 15:30

Ik heb er 2. Ik was tijdens mijn studie hiker (ophalen/wegbrengen van auto's) en directie chauffeur.

Voor het eerste werd ik soms mn bed uit gebeld, zo ook deze keer; ik moest onmiddelijk bij mij om de hoek een auto ophalen en zo snel mogelijk naar A'dam brengen (vanuit Doetinchem). Ik had 2.5u en in lag nog in bed. Mn moeder was zo lief om snel brood te smeren en me weg te brengen, dus ik snel douchen, aankleden en wat zooi in mn tas flikkeren.
De auto die ik ophaalde was langs een vrachtwagen gereden op hogere snelheid en had de hele rechter zijkant bekrast en gescheurd. Ik rij ff op de snelweg waar de zon in mn gezicht scheen, dus ik grijp naar mn tas die op de grond licht, waar ik net niet bij kom. Op het moment dat ik met mn kop onder t dashboard hang om mn zonnebril te pakken, voel en hoor ik een harde klap van rechts komen.
Ik had de auto perfect recht gehouden, helaas zat er een bocht in de snelweg en reed daar net een vrachtwagen, welke ik dus langszij schaafde.

Nog een , ik was aan het chaufferen voor een goed klant. Hij ging 2.5maand weg en ik mocht met zijn auto's rijden (wat een straf :P ). Een paar weken voordat hij weggging, kreeg hij zijn nieuwe Lexus LS600H een lelijke saaie auto, maar met leuke snufjes. Een daarvan was het automatisch inparkeren, ik heb daar een paar maanden mee lopen spelen en het werkt erg goed. Plekken waar ik zelf niet zou parkeren (de auto is serieus groot), draaide die zelf zonder moeite in.
Tot net die ene dag dat ik mn klant weer op ging halen. Ik had de auto helemaal gewassen en gepoetst, op tijd vertrokken naar schiphol en zet de auto in de parkeergarage zodat de bagage rustig in en uit geladen kan worden. Die garage bleek dus alleen geschikt voor smartjes en niet voor een auto die 3x zo groot was. Toen ik een mooi plekje gevonden had, was dat tussen een dikke betonnenpilaar en een net zo nieuwe Porsche.
Omdat ik het niet echt aandurfde zette ik dus het parkeersysteem aan, ik stelde em netjes in, controleerde 2x en keek veel meer als normaal in mn linker spiegel. Tot ik de auto voel bewegen in een richting die niet hoort.
Bleek het systeem (en ikzelf ook niet) de paal niet van de betonnen muur hebben kunnen onderscheiden en omdat ik alleen gefocussed was op die Porsche, zag ik niet dat het mis ging.

Resultaat: 2500 euro schade op een auto van 3 maanden oud.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

za feb 20, 2010 17:51

In mijn 155 tijd werkte ik in het havengebied van IJmuiden. De wegen daar worden flink kapot gereden door vrachtwagens, met als gevolg dat er putten en kuilen genoeg in zaten!! De 155 was best stug geveerd, dus probeerde ik de ergste hobbels een beetje te omzeilen...maar toen ik een keer op een hoge put af reed, en besloot met beide wielen aan weerskanten dat opstakel te omzeilen had ik niet gerekend op de lage bodem van de Alfa. Een flink BONK onder de auto vandaan! Ik dacht nog even met de schrik weg te komen. Bij de stoplichten bij de afrit Beverwijk, begin meubelboulevard dus, ergerde ik me opeens ontzettend aan een ouwe diesel die vlak naast me stond te stinken..hoewel ik niet precies wist welke auto dat dan moest zijn.
Toen ik 's avonds nog even naar de sportschool wilde gaan viel me de donkere plas vloeistof op die rond de voorwielen lag...ja hoor...carterpan kapot gereden!! Nog een geluk dat ik de motor niet in de soep heb gedraaid!!

Nou is dat al niet bijster slim...en aardig kostbaar op de koop toe....maar toen me dat een paar maanden later op precies dezelfde put nog een keer gebeurde was ik niet echt trots op mezelf... :oops: :oops:

Ik begrijp nog steeds niet welke heldere geest op het idee is gekomen om de beschermbeugel voor de uitlaat aan de ene kant aan de carterpan te schroeven... :roll:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice

za feb 20, 2010 19:30

Ja die beschermbeugel is er bij mij al af en gelukkig zit de bumper er weer op...

Ik bedacht er net nog eentje... Iedereen kent die dagen wel... van die dagen dat je dat je net teveel bezigheden in een dag wil proppen... ik kwam dus druk bellend naar de auto toe duik in de auto en wil met een aardige gang wegrijden .... wat ik even vergeten was is dat ik ook mijn broodtrommel op het dak had gelegd ...
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

za feb 20, 2010 19:50

Ik reed met mijn standaard 145 eens over zo'n betonblokje waar je zo'n schoolhek in vast zet heen, iets van 8cm hoog. Was dus net TE hoog, en heb mn voorbumpert erdoor los gereden :oops:

Kameraad van me heeft eens met een oude mercedes een aanrijding van voren gehad. Paar dagen later reed hij met die wagen naar de taxateur om de schade te bepalen, en onderweg remt hij voor een rotonde, en word hij vanachter aangereden door een Ford Pickup. Dus ook de achterkant in puin, de taxateur geloofde hem niet dat het zojuist WEER was gebeurd, maar gelukkig had hij het bewijs van de veroorzaker.
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Alfajack
Member
Member

zo feb 21, 2010 13:51

Op vakantie afgelopen jaar op de Veluwe. Auto staat geparkeerd met een boom voor, en een boom achter de auto. we gaan er een dagje op uit, rij achteruit, achteruitrijsensoren beginnen te piepen, maar rij om onverklaarbare reden tóch eigenwijs door.... en toen BOEM achteruit tegen de boom aan.. #-o

Hoe dom kun je zijn.. Gelukkig alleen een klein kneepje in de bumper, maar het valt gelukkig niet erg op.

gtj1600
Guru
Guru

zo feb 21, 2010 14:49

wat te denken van parkeerschade,s...opgelopen op parkeerplaatsen... :cry: :wink:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

Terug naar “Het Forum Café”