even en oude topic "up-up-en"
ik heb van mijn apk keurmeester begrepen dat mijn veerpootlagers versleten zijn. nu ga ik die zelf vervangen, maar moet ik dan alleen dat gele ringgetje vervangen of ook gelijk de schotel?
ik ben zelf ook bezig om de veerpoten van m'n 33 te 'renoveren' met gele koni's, lagers enz.
Als het goed is (en dat hoop ik voor je) hoef je de schotel niet te vervangen, deze zijn ook erg lastig te vinden. Waarschijnlijk moet je wel de harmonikarubbers wel vervangen. Ik heb deze een week of drie geleden nog bij Jan Tuynder in Nootdorp gehaald, iets van 12 euro per stuk geloof ik voor originele (bij de automateriaalzaak kwam ik ze voor 30 euro tegen voor imitatiespul:

).
Het bovenste lager heeft niet zoveel te lijden. Met een beetje geluk kun je de gele lagers voor de onderste schotels ook nog wel vinden. Vet ze wel lekker extra in met goed vet.
Kijk je wel uit met het loshalen van de veren, veerspanners zijn noodzakelijk! Ook voor het loshalen van de stuurkogels heb je (in de meeste gevallen) wel speciaal gereedschap nodig.