giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Afgebroken schroef remschijf

ma dec 28, 2009 20:05

zo wordt een uitzondering een precedent.... :?

Is ook niet mijn voorkeur maar het zijn nu eenmaal de regels.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

ericj
Full Member
Full Member

ma dec 28, 2009 21:00

Gek eigenlijk dat niemand zich eraan zal storen als TS 5km/u te hard rijdt (zonder bekeurd te worden), maar een overschrijding van de forumregels vrijwel onmiddelijk aanleiding is tot een oproep aan de forumpolitie.

Hoezo meten met twee maten? ;-)

---
Eric

Andretti Molletti

Re: RE: Afgebroken schroef remschijf

ma dec 28, 2009 22:54

Gek eigenlijk dat niemand zich eraan zal storen als TS 5km/u te hard rijdt (zonder bekeurd te worden), maar een overschrijding van de forumregels vrijwel onmiddelijk aanleiding is tot een oproep aan de forumpolitie.

Hoezo meten met twee maten? ;-)

---
Eric
Sorry, niet persoonlijk, maar volgens mij begrijpen sommige er werkelijk helemaal niks van???
Het is hier ALFATECHNIEK en niks anders!
Einde discussie, niks forumpolitie, dat bestaat niet!!!
Moderators gooien dagelijks topics dicht, verplaatsen topics en gooien ze kompleet weg om de regels toe te passen, prima!!
Regel 1 van het hele forum is ALFAROMEO... dat is al 10 jaar zo. Techniek is daar het belangrijkste subforum al is dat met de jaren steeds minder omdat de techneuten 1 voor 1 afhaken vanwege allerlei onnozele mannekes die onzin posten, niet relevante a-technische opmerkingen posten en uiteindelijk vragen stellen over vreemde merken.
Ik heb persoonlijk niets tegen andere merken, sterker nog iedereen weet dat mijn werk alle merken behelst.
Wat mij wel mateloos stoort is dat allerlei zogenaamde NON-Alfa topics gesloten worden, en topics waar je het aangeeft (dat het NON Alfa is) gewoon opengelaten worden.
Ooit was de sectie techniek een pracht stuk Alfa forum, maar nu zie ik er nog maar weinig oude bekende die serieus met de technische kant bezig zijn..
Wat ik al eerder zei, het is zo makkelijk de goede af te schrikken en te verdrijven, maar de kunst is juist de goede te behouden en hun kennis te gebruiken in het voordeel van je hobby.
Maar goed het kwaad is al geschied, ciao!

ericj
Full Member
Full Member

ma dec 28, 2009 23:15

Wat mij wel mateloos stoort is dat allerlei zogenaamde NON-Alfa topics gesloten worden, en topics waar je het aangeeft (dat het NON Alfa is) gewoon opengelaten worden.
Dat begrijp ik en bevreemdt mij ook soms, maar ik denk juist niet dat het altijd strikt toepassen van de regels de oplossing is. Dit topic heeft bijvoorbeeld weliswaar een auto van een ander merk als aanleiding, maar de techniek waar het over gaat is ook Alfa en heeft mij in ieder geval weer wat geleerd.

---
Eric

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 28, 2009 23:33

Hey, ik postte tenminste nog een foto van een alfa. :P

alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

di dec 29, 2009 00:20

Nou denk ik niet dat Rody een doorgewinterde Renaultrijder is die per ongeluk op het verkeerde forum zit ,maar een mede alfa rijder die even een vraag heeft .
Gewoon geantwoord en was er mee geholpen.
Als dat niet mag halen ze het maar weg.
Nou ben ik toevallig ook wel een doorgewinterde renault, lancia en mgb rijder, en ik heb in nog veel meer merken interesse, ik ben ook van veel auto forums lid alleen is bepaalde kennis niet altijd overal aanwezig. Waar ik mij aan stoor is dat mensen in elk topic dat ze niet aanstaat gaan lopen zeiken en zieken. Als iets je niet aanstaat meld dat dan bij een moderator maar ga niet iemand anders zijn topic lopen verklooien met allerlei oftopic gewauwel want daar heeft al helemaal niemand iets aan. Je schiet daar geen steek mee op behalve dat je andere mensen op de zenuwen gaat werken en daar is ook niemand mee gebaat.

@Andretti, je bied zelf nota bene hier een volkswagen aan en dat heeft toch ook niks met Alfa's te maken ( http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... volkswagen ).... Daarnaast refereer je regelmatig naar andere merken als het om bepaalde technische oplossingen gaat, moet je dan ook niet meer doen, want ook dat heeft niks met alfa techniek te maken. Ik stoor me trouwens totaal niet aan deze zaken en of verwijzingen naar andere merken zolang het niet de overhand neemt (lijkt me logisch), ik snap ook niet dat ik mij hier in deze discussie mee laat slepen want het is eigenlijk te kinderachtig voor woorden.

Er is een forum, er is technische of andere kennis aanwezig, laten we elkaar dan helpen in plaats van alleen maar moeilijk te doen.

.

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

di dec 29, 2009 11:49

Toch nog maar een reactie dan.
Van techniek van andere auto's kunnen we naar mijn mening ook leren voor onze Alfa's, prima dus dat dat af en toe opduikt, maar nu heb ik zelf twee heel concrete voorbeelden van modereren die ik absoluut onterecht vind en die mij overkomen zijn:

1. Ik had een zeer negatieve ervaring met een dealer, heb dit aangekaart bij de dealer; geen respons. Vervolgens aangekaart bij de importeur; die verwijst mij naar de dealer. De situatie beschrijf ik op dit forum op een objectieve wijze maar vervolgens wordt mijn topic verwijderd. Motivatie: De SCARB heeft belang bij goede relaties met de dealers (denk aan start- en eindpunt ritten, sponsoring, advertenties etc.) Wat is hier het grootste belang, het belang van de dealer of de Alfisti????

2. Ik had wat semi-Alfa gerelateerde artikelen te koop aangeboden. Ik was een tijd op zoek geweest naar deze artikelen, heb ze uiteindelijk voor een spotprijsje op de kop kunnen tikken en had er nog een paar over (omdat ik het groot in moest kopen) Ik bied ze hier tegen mijn kostprijs op het forum aan omdat mede-Alfisti het vast ook goed kunnen gebruiken (ja, het kan ook op Marktplaats maar ik bied het liever hier aan) en mijn advertentie wordt binnen 10 minuten verwijderd. In die 10 minuten had ik wel al reacties van forummers waarin ik 60 stuks (!) hiervan al had kunnen verkopen. Ik heb uitleg aan de moderator gevraagd maar krijg maar op een gedeelte van mijn vragen antwoord. Welk belang wordt hier gediend?!

En dat laatste lijkt mij het allerbelangrijkste: Wiens belangen moeten er gediend worden op dit forum? Juist, de Alfisti die gebruik maken van dit forum! Probeer vanuit dat perspectief berichten te plaatsen, te reageren en te modereren en dit fprum heeft een toegevoegde waarde.

Terug naar het afgebroken remschijfschroefje....
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

alfasud1972
Guru
Guru

di dec 29, 2009 14:04

@ Sergio, ik begrijp je volledig 8) .

BMP
Full Member
Full Member

wo dec 30, 2009 10:34

Jammer dat een technisch topic over schroefjes zo met argusogen word bekeken.

Voor beginnende sleutelaars zijn dit praktische dingen die ze vaak tegen komen,.... en ja ook met Alfa,s
dus een technisch topic in ieders belang.

:driving: :driving: BMP
De vorige bella's

Alfa33 1.5 milano 1983
Afa33 1.3 s type2 1989
Alfa 155 1.8ts 1993
Alfa 156 1.6ts 1999
2000 Berlina 1971

Heden Alfa 159 1.9 JTS 2006

http://ziggo.gebruikers.eu/news.php

alfasud1972
Guru
Guru

vr jan 08, 2010 22:06

Om er nog even op terug te komen, moet het schroefje perse verwijderd te worden door deze in te boren en er een linkse tap in te draaien, of volstaat het om het andere schroefje te verwijderen, en dan de schijf over het afgebroken stuk te schuiven en het afgebroken stukje te verwijderen met een waterpomptang oid? Lijkt me sterk dat er ook draad in de schijf zit.

En dan dezelfde vraag voor wat betreft een afgebroken wielbout, in de schijf zelf zit geen schroefdraad toch? Volgens mij moet de schijf moet er af te halen zijn zonder deze afgebroken bout eerst uit te boren en met een linkse tap er uit te draaien. Dit om vervolgens het afgebroken stukje er uit te kunnen halen met een waterpomptang oid (mits niet te ver afgebroken natuurlijk).

ericj
Full Member
Full Member

vr jan 08, 2010 22:13

In de schijf zal geen schroefdraad zitten, anders kan het schroefje of de wielbout nooit de schijf goed tegen de wielnaaf klemmen. Uitboren is inderdaad meestal niet nodig.

---
Eric

alfasud1972
Guru
Guru

vr jan 08, 2010 22:15

Dat dacht ik al, morgen lekker klussen buiten, geloof dat er flink veel zon en 25 graden was voorspeld :evil: .

ericj
Full Member
Full Member

vr jan 08, 2010 22:22

Trek maar handschoenen aan, als je uitschiet met het remjuk loshalen oid haal je je handen met deze kou erg snel open!

---
Eric

Andretti Molletti

vr jan 08, 2010 23:29

Gaan we weer...

Renault:

tijd dat er een moderator eens goed wakker wordt.... of dat hij/zij zijn regels eens aanpast als dit hier wel mag.
en dan wil ik graag mijn renault en lancia-topic terug! :evil: :evil:

die remschijf is simpel, erafhalen en de afgebroken zooi pak je er zo uit... NIET gaan "verkeerdomtappen" want dan loopt het muurvast...
boren met een bot boortje gaat i meedraaien en valt i aan de achterzijde eruit.

Mocht dit technisch niet kloppen dan mag een mod mij op de vingers tikken :twisted:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jan 09, 2010 09:28

Trek maar handschoenen aan, als je uitschiet met het remjuk loshalen oid haal je je handen met deze kou erg snel open!
M'n handen zijn goed stuk inderdaad, de komende week gaat er weinig gesleuteld worden...

Terug naar “Algemene Technische vragen”