Net de Bertone heel even uitgelaten om de accu weer op te laden en hem wakker te houden. Rustig opwarmen en een stuk over de ring van Amsterdam. Daarna 2x een tunnel door. Tsja... raampje staat open, hij is warm en hij kan zo fijn brullen, dus... Gas er op. Op de terug weg door de zelfde tunnel nog even een Honda'tje die probeert mee te doen. Zonder succes. Bij de uitgang "stad uit" staat een heel nest camera's, dat weet elke Amsterdammer. Dus aan het einde moet er stevig geremd worden. Op he moment dat ik in de spiegel kijk of dat kan, zie ik al een auto heel hard dichterbij komen. Als ik aan het remmen ben en ik kijk nog eens, staan er vrolijke rode lettertjes in het voorruit van de achterop komende Ford Focus... U raad het al: "Politie, volgen". Dat is op zich natuurlijk al een geestig gegeven, aangezien ik voor ze rij... Maar goed, plekkje zoeken
Tegelijk met twee (relatief jonge) agenten stap ik uit, en ik geef de heren beleefd een hand. Met "Dat was niet zo netjes van mij, he" open ik het gesprek. Dat wordt volmondig beaamd. De een rijdt motor en snapt de lol van brullen in de tunnel wel, maar op zaterdag middag, dat vinden ze inderdaad op z'n minst "niet zo netjes".... Ik vertel beschaamd dat ik even de auto aan het uitlaten ben om de accu e.d. op pijl te houden. Het is ze niet ontgaan dat hij er blinkend bij staat in het grauwe, vieze winter weer. Dat geloven ze dus wel. Hoe hard ik dacht gereden te hebben? "100 wel gehaald, vermoed ik zo." ,antwoord ik. "zeker wel. 140 na correctie" aldus heer agent. "Weet u hoe hard u daar mag?" "Ja, 70....." Kort om, 2 keer de toegestane snelheid, en iemand aan de kant "duwen". Voldoende om zowel rijbewijs als auto in te vorderen. Met het aan de kant duwen ben ik het niet helemal eens, de opgefokte Honda had duidelijk zin in een wedstrijdje, maar kon de Bert niet bijbenen en moest dus aan de kant. Onnodig links rijden, zou je het ook nunnen noemen

Er volgen (natuurlijk) terecht vermanende woordenen berouw van mijn kant. Dan komt het puntje bij het paaltje Het hoge woord: U heeft geluk, het is niet fraai wat u deed, maar we gaan er geen werk van maken. Niet meer doen!
Ik heb de Bert snel weer onder z'n dekentje gestop en zit nu aan een lekkere borrel......