Geen trillingen tijdens het rijden gehad.
De bak is er nou af ivm een kapot druklager.
THX

axiale speling mag er eigenlijk niet zijn. En speling in de draairichting moet minimaal zijn. Als je het binnendeel tegen de aanslag aan kunt draaien, dan is ie al aardig rot.Wat is de manier om zelf het vliegwiel te checken??
THX
Zelfde hier gehad, drukgroep / lager versleten en meteen vliegwiel gecontroleerd.Wat is de manier om zelf het vliegwiel te checken??
THX
hoezo?Volgens mij wel een gepiel om de gaffel in dat druklager te zetten met montage
het lager leg je in de gaffel, deze helemaal tegen het bakhuis aan duwen.. Dan tijdens het monteren opletten dat je het gaffel niet bediend. Zodra de bak op zijn plek hangt, deze met 2 bouten vastschroeven. Hierna de gaffel bedienen en het lager in de drukgroep duwen.Volgens mij moet je de gaffel draaiend achter het druklager duwen gelijk als je de bak tegen de motor gaat duwen.
Als het lager scheef gaat dan zit de gaffel ernaast.
Of heb je tips??
Het is een trekkoppeling, dus het lager klikt vast in de drukgroep.Volgens mij moet je de gaffel draaiend achter het druklager duwen gelijk als je de bak tegen de motor gaat duwen.
Of heb je tips??
Je monteert de koppeling zoals je ook een drukkoppeling monteert.Het lager zit toch vast op de drukgroep (trekkend lager)??
Of gaat het als de bak nog een stuk van de motor af is
Oke.Het is een trekkoppeling, dus het lager klikt vast in de drukgroep.Volgens mij moet je de gaffel draaiend achter het druklager duwen gelijk als je de bak tegen de motor gaat duwen.
Of heb je tips??
Bij demontage moet je dan ook de bedieningsgaffel losschroeven zodat de gaffel achter het lager weg kan.
Voor montage krijg je dat dus niet voor elkaar, dat doe je zoals stopie al zegt.
Misschien wel handig om de bak pas geheel af te monteren als je de koppeling eerst kan uitproberen, schier het lager los uit de drukgroep dan kan je van vooraf aan beginnen.
Idd volgens mij krijg je het lager er niet heel uit.Oke.Het is een trekkoppeling, dus het lager klikt vast in de drukgroep.Volgens mij moet je de gaffel draaiend achter het druklager duwen gelijk als je de bak tegen de motor gaat duwen.
Of heb je tips??
Bij demontage moet je dan ook de bedieningsgaffel losschroeven zodat de gaffel achter het lager weg kan.
Voor montage krijg je dat dus niet voor elkaar, dat doe je zoals stopie al zegt.
Misschien wel handig om de bak pas geheel af te monteren als je de koppeling eerst kan uitproberen, schier het lager los uit de drukgroep dan kan je van vooraf aan beginnen.
Ik heb net even gekeken bij de oude drukgroep, dat lager zit opgesloten tussen de vingers van de diafragmaveren.
Dat krijg ik ook niet eruit??
Ik heb de nieuwe koppeling nog niet , dus ik neem aan dat het lager los erbij geleverd wordt?