Ik rij jaarlijks zo'n 50.000km, het is dan ook 1 van mijn grootste ergenissen tijdens het deelnemen
aan het verkeer.
De mensen doen tegenwoordig maar een dotje, het begint al met geen richting aangeven en niet spiegelen.
Je moet maar ruiken wat ze doen, zodra er een gaatje vrij is smijten ze hun bolide er gewoon tussen/voor.
Het liefst nog met 90km per uur, terwijl jij met 120 aan komt rijden.
En dan begint de volgende ergenis, 100 blijven rijden, en onnodig links rijden.
Gooi het gat dan maar meteen dicht (dit lijkt dan op bumperkleven) dit is de enigste manier om te voorkomen
dat de volgende malloot zich er tussen frommelt.
Ik moet zeggen dat ik dit soort voorvallen meer in het donker mee maak, dan overdag.
Vroeger kon ik mij hier heel erg druk over maken.
De laatste jaren heb ik de oplossing, ruim afstand houden en "proberen" mijzelf niet te storen aan het geklungel van anderen.
Maar nog belangrijker, de klungel niet laten ergeren aan jou zodat ze nog langer links blijven hangen. Dus ff vloeken maar wel afstand houden.
Waar ik mij dan meer druk over maak is dat meubelbakbusje wat met 140km/h zo dicht aan mijn bumper gaat hangen dat zelfs zijn koplampen in mijn binnenspiegel verdwijnen.
Terwijl we gewoon treintje rijden in de spits en de top van het busje ook niet hoger is dan 140.
Helaas zit ik ook wel eens achter dat hok wat de gehele route van 30 km op de linkerbaan doorbrengt.