Korbler Spider

RE: remklauw achter berlina 2000

vr dec 25, 2009 21:39

mee ens. Maar moet die stift daarvoor zorgen? Zit toch ook niet op de remklauw van de voorremmen? Moet de elasticiteit van de rubber dichting niet zorgen dat de zuigers de juiste retourslag hebben?

Andretti Molletti

Re: RE: remklauw achter berlina 2000

vr dec 25, 2009 21:43

mee ens. Maar moet die stift daarvoor zorgen? Zit toch ook niet op de remklauw van de voorremmen? Moet de elasticiteit van de rubber dichting niet zorgen dat de zuigers de juiste retourslag hebben?
Yep, klopt helemaal maar mogelijk was dat teveel destijds? Het komt alleen voor op wat oudere remklauwen en evt klauwen met handremmen.
Ook op de 155/156/147 serie zit nu achterop een soort gelijk mechanisme (draaiend in dit geval).

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za dec 26, 2009 09:02

Nou niet helemaal. :wink: Onder mijn Nuova van 75 zit het zelfde systeem. (ook ATE)
Ik heb ook nooit een logische verklaring voor dat spul kunnen vinden. Het staat de zuiger slechts een zeer beperkte bewegingsvrijheid toe. Echter: Sinds in nieuwe achterwiellagers heb gekregen, en de zijdelingse speling van de schijf weer minimaal is, pakt het rempedaal ook nog weer een stukje beter op. kennelijk werkt het systeem dus niet helemaal top.
Ik heb wel steeds last van iets overberemming aan de achterzijde en ik wijt dit soms wel aan het soms licht aanslepen en dus warmworden van de achterremblokken. Misschien dat ik alles er dus nog wel eens uithaal als dat geen kwaad blijkt te kunnen.

Bij de 147-156 ed is een inwendig systeem aangebracht voor de zelfinstelbaarheid va de handrembediening die nl over de blokken werkt. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Korbler Spider

za dec 26, 2009 19:23

Ik heb nu alle klauwen van de Spider gehaald en allen ook gedemonteerd. Was wel nodig. Kapotte stofrubbers LV en RV, vastzittende zuigers LA, RA en RV. En toch is de Spider steeds door de APK gekomen (remmenbank) en heb ik geen rare dingen aan het remmen gemerkt. Ben benieuwd hoe de Spider remt als alles weer mooi gangbaar en nieuw is. Als er merkbaar verschil is, laat ik het weten.

Terug naar “Algemene Technische vragen”