alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ervaring ebay.it -> gewoon even halen joh...

wo dec 16, 2009 23:23

Heb net een bod gedaan op ebay.it (dat staat in verbinding met ebay.com dacht ik, alleen kan ik het product niet direct vinden via ebay.com)

resultaat is dat alles in het italiaans staat en ik niet alles snap (zit iegenlijk nooit op ebay....)

heb dus een bod gedaan alleen krijg ik die niet te zien bij biedingen, kan dat kloppen??

en wat zou het verzenden van een deur naar NL kosten ongeveer?

iemand ervaing met betalen via paypal?
Laatst gewijzigd door alfaqv75 op zo feb 07, 2010 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: ervaring ebay.it

wo dec 16, 2009 23:27

Ik gok dat je op iets bied wat binnen Italie word aangeboden.
Bij het surfen op ebay.it moet je wel altijd letten op waar de aanbieder heen verstuurd. Vaak staat er enkel Italia wat dus wil zeggen dat diegene alleen binnen italie verstuurd. Als je het object niet op de Amerikaanse of Nederlandse Ebay terugvind is dit het geval.
Altijd even kijken onder : Altre info sull'oggetto bij Spedizione in: (verzending naar). Bij onzekerheid de verkoper even mailen.
Ook moet je er oppassen met de verzendkosten vanuit Italie. De kosten van de post aldaar zijn erg hoog en zo kan iets wat eerst een koopje lijkt toch verschikkelijk prijzig worden. (ik wou zelf laatst een model kopen uit Italia voor 15 euro en kreeg te horen dat verzend 45 of 60 euro zo worden..)
Grote kans dus dat dit voor een hele autodeur nog prijziger gaat worden.

Betalen via Paypal is erg makkelijk en ik gebruik het dus ook bijna altijd bij aankopen via Ebay.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 16, 2009 23:34

ok, heb al contact gehad met de verkoper en hij wil het naar NL versturen

andere optie voor mij is dat een bekende van me in Italie is, weet alleen niet of die bereid is effe 180km te reizen met het OV met een deur...
(kan het misschien wel naar hem op laten sturen mocht het echt veel te duur worden, maar dat is naar een Hotel dus ook niet echt alles....)

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

wo dec 16, 2009 23:58

Volgende keer eerst maar even uitvogelen hoe het zit met verzenden en betalen voordat je een bod plaatst. Dat scheelt je mogelijk een hoop gedoe (en ergernis voor zowel jou als de verkoper) als de verzendkosten erg hoog blijken.

Zoals Mark al aangeeft is de zichtbaarheid van een object op de verschillende eBay-sites afhankelijk van op welke site de verkoper het object plaatst en welke verzend-opties hij aangeeft. (en voor de UK en USA-sites ook of hij de Paypal-optie aanvinkt). Ook is de manier waarop jij zoekt bepalend voor de getoonde resultaten (kijk bij 'uitgebreid zoeken' en experimenteer daar eens mee). En dan nog is het wel of niet zichtbaar zijn van een object soms maar moeilijk te doorgronden.

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

do dec 17, 2009 07:22

Ik heb al meerdere keren wat uit .IT laten komen. Alles goed aangekomen, ook na het bieden en winnen op een item wat alleen binnen .IT verzonden zou worden.
Mijn ervaring is dat als je een klein beetje probeerd het in babelfish Italiaans te doen, ze heel erg meewerkend en uiterst vriendelijk zijn.

Welke betaling er geaccepteerd word hangt van de verkopende partij af. Als je het voor jezelf wat leesbaarder wil houden qua standaard Ebay indeling, kopieer dan het item nummer in ebay.nl ;)
Ik heb zowel via paypal als via bankoverschrijving betaald. De laatste duurt wat langer en kan kosten met zich mee brengen als je niet voor "shared" kosten kiest.

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 17, 2009 09:30

ok bedankt voor zo ver, ik kan via paypal betalen, vandaag maar eens uitzoeken hoe dat gaat...

heb iig het hoogste bod en heb het product gewonnen 8)
(en soms moet je wat risico nemen, ik kan wel alles van te voren willen uitzoeken, maar deze kans moest ik gewoon grijpen en al worden de verzendkosten 200 euro, dan ben ik nog steeds erg goedkoop uit....)

Dinky Boy
Miniaturista

Re: RE: ervaring ebay.it

do dec 17, 2009 10:09

OK, als je hoge verzendkosten al overwogen en bij voorbaat geaccepteerd hebt maakt dat verder niet uit. Alleen maar mooi als het meevalt.
Als je het voor jezelf wat leesbaarder wil houden qua standaard Ebay indeling, kopieer dan het item nummer in ebay.nl ;)
Nog makkelijker: 'it' in de URL vervangen door 'nl': even op precies op 'it' dubbelklikken en 'nl' intikken.

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

do dec 17, 2009 10:18

Nog makkelijker: 'it' in de URL vervangen door 'nl': even op precies op 'it' dubbelklikken en 'nl' intikken.
Goeie tip :thumbs:
Zoveel gebruik ik Ebay nou ook weer niet, zeker de >IT variant niet :mrgreen:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

do dec 17, 2009 11:51

ok bedankt voor zo ver, ik kan via paypal betalen, vandaag maar eens uitzoeken hoe dat gaat...

(en soms moet je wat risico nemen, ik kan wel alles van te voren willen uitzoeken, maar deze kans moest ik gewoon grijpen en al worden de verzendkosten 200 euro, dan ben ik nog steeds erg goedkoop uit....)
Gefeliciteerd met de aanwinst.

Er is nog een reden om vooraf de verzendkosten te vragen: zo leg je de verkoper namelijk vast op het afgegeven bedrag en kan hij niet achteraf vragen wat hij wil. Er staat namelijk nergens in de eBay-regels dat de berekende verzendkosten niet meer mogen zijn, dan de werkelijke verzendkosten! De "handling" van de verkoper zelf mag ook worden doorberekend.
Let op: in de eBay-regels staat wel dat de verzendkosten niet buitensporig hoog mogen zijn. Dus mocht deze verkoper met een belachelijk hoog bedrag komen, dan kan je daar nog op terugvallen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 17, 2009 12:10

OK, als je hoge verzendkosten al overwogen en bij voorbaat geaccepteerd hebt maakt dat verder niet uit. Alleen maar mooi als het meevalt.
nou, heb gewoon veel geluk dat ze lang niet aan mijn maximum bod komen nu, heb slechts 221 euro nu als hoogste bod omdat er niemand overheen ging (en dat terwijl mijn maximum bod veel hoger was)

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 17, 2009 12:11

Gefeliciteerd met de aanwinst.

Er is nog een reden om vooraf de verzendkosten te vragen: zo leg je de verkoper namelijk vast op het afgegeven bedrag en kan hij niet achteraf vragen wat hij wil. Er staat namelijk nergens in de eBay-regels dat de berekende verzendkosten niet meer mogen zijn, dan de werkelijke verzendkosten! De "handling" van de verkoper zelf mag ook worden doorberekend.
Let op: in de eBay-regels staat wel dat de verzendkosten niet buitensporig hoog mogen zijn. Dus mocht deze verkoper met een belachelijk hoog bedrag komen, dan kan je daar nog op terugvallen.
thanks, ik ga eerst uitzoeken wat het zou moeten kosten ongveeer (en anders maar een ritje italie, ook leuk toch :lol: )

Tom VDW
Guru
Guru

do dec 17, 2009 12:24

Mogen we ook weten wat het is :lol: ??

Wat de verbinding Italië - België betreft kan ik zeggen dat alles zeer snel gaat.
Heb nog nooit (en laat het ons zo houden), problemen gehad met alles wat ik in Italië heb gekocht. Zeer goede service en soms sneller dan de buurlanden.

TIP: kijk ook even naar de gebruikerswaardering, alles boven de 90% is goed. En wat eronder zit, wel dan is het handig om de commentaren te lezen!!

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

do dec 17, 2009 12:32

Mogen we ook weten wat het is :lol: ??

Wat de verbinding Italië - België betreft kan ik zeggen dat alles zeer snel gaat.
Heb nog nooit (en laat het ons zo houden), problemen gehad met alles wat ik in Italië heb gekocht. Zeer goede service en soms sneller dan de buurlanden.

TIP: kijk ook even naar de gebruikerswaardering, alles boven de 90% is goed. En wat eronder zit, wel dan is het handig om de commentaren te lezen!!
Zo, jij bent een stuk soepeler dan ik zie ik. Als het niet boven de 98% zit ga ik toch altijd even bij de feedback kijken wat er allemaal wordt gezegd. En bij 96% zit ik al heel serieus met de wenkbrauwen te fronzen.
Vergeet niet dat de meeste mensen niet snel een negatieve feedback achterlaten. Vroeger al helemaal niet, want dan waren ze (vaak terecht) bang om er zelf ook een terug te krijgen van de verkoper. Dat kan tegenwoordig gelukkig niet meer, maar toch zijn er nog diverse redenen waarom iemand die een slechte deal heeft gemaakt geen slechte feedback achterlaat, zoals beleefdheid, te laat zijn (sommige verkopers zijn een ster in het rekken tot de termijn voorbij is), etc. Ga er maar rustig vanuit dat de negatieve feedback voor niet meer dan 1/3 staat van alle werkelijke gebeurde slechte ervaringen met de verkoper staat. Als het niet minder is.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 17, 2009 14:18

Als het niet boven de 98% zit ga ik toch altijd even bij de feedback kijken wat er allemaal wordt gezegd. En bij 96% zit ik al heel serieus met de wenkbrauwen te fronzen.
Vergeet niet dat de meeste mensen niet snel een negatieve feedback achterlaten. Vroeger al helemaal niet, want dan waren ze (vaak terecht) bang om er zelf ook een terug te krijgen van de verkoper. Dat kan tegenwoordig gelukkig niet meer, maar toch zijn er nog diverse redenen waarom iemand die een slechte deal heeft gemaakt geen slechte feedback achterlaat, zoals beleefdheid, te laat zijn (sommige verkopers zijn een ster in het rekken tot de termijn voorbij is), etc. Ga er maar rustig vanuit dat de negatieve feedback voor niet meer dan 1/3 staat van alle werkelijke gebeurde slechte ervaringen met de verkoper staat. Als het niet minder is.
Hier idem. Al wist ik dat verhaal van negatieve feedback van verkoper aan koper niet... weer wat geleerd. :thumbs:

Ben benieuwd trouwens, heb net een item betaald aan een niet engels sprekende italiaan..... :roll: Nou ja, hij heeft wel 100% positieve feedback en dat voor een italiaan. ;) (ben ik nu te negatief/ bevooroordeeld :lol: ) dus daarom durfde ik het wel aan. Wel een hoop extra werk, als verkopers geen Pay Pal hebben. :?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Dinky Boy
Miniaturista

do dec 17, 2009 14:32

(ben ik nu te negatief/ bevooroordeeld :lol: )
Ja! 8)

Bij feedback onder 98% kijk ik altijd even naar de aantallen. Soms zie je een verkoper met 75%. Van zijn vier transacties is er één negatief en als je dan leest waarom blijkt soms de koper een zeikerd te zijn (verwachten dat items uit de VS binnen vijf dagen bezorgd zijn e.d.)

Terug naar “Het Forum Café”