AR 33 Stuurhuis bekrachtigd versus onbekrachtigd

Peiling eindigde op do dec 24, 2009 19:23

onbekrachtigd
40%
2
bekrachtigd (met stuurbekrachtiging)
60%
3

Totaal aantal stemmen: 5
wingrider
Member
Member

Stuurhuis bekrachtigd of onbekrachtigd

ma dec 14, 2009 19:23

Het bekrachtigde stuurhuis bij mijn SW is reeds 3 jaar defect en nu doet zich het geval voor dat ik de koppelingplaten moet vervangen.
Nu ik er eindelijk bijkan (de versnellingsbak moet er toch uit) twijfel ik of ik nu moet kiezen voor een onbekrachtigd stuurhuis uit mijn oude 1.5IE of een bekrachtigd stuurhuis moet kopen.

Hoe lang gaat een bekrachtigd stuurhuis mee ?

Met vriendelijke groet,,

J. Bongers

Gerrets
Guru
Guru

RE: Stuurhuis bekrachtigd of onbekrachtigd

ma dec 14, 2009 19:55

Bekrachtigd is voor mietjes. onbekrachtigd is voor de echte mannen :wink: De bekrachtigde stuurhuizengaan nog wel eens lekken. bekrachtigd is ook veel moeilijker te vervangen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

ma dec 14, 2009 20:16

onbekrachtigd rijdt veel lekkerder, zorg wel dat je alles overbouwt van de onbekrahctigde
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gerrets
Guru
Guru

Re: RE: Stuurhuis bekrachtigd of onbekrachtigd

di dec 15, 2009 13:32

onbekrachtigd rijdt veel lekkerder, zorg wel dat je alles overbouwt van de onbekrahctigde
en waarom rijdt het lekkerder zul je je dan afvragen, je voelt namelijk veel beter wat de auto doet.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

wingrider
Member
Member

di dec 15, 2009 22:29

Het voornaamste waar ik zo huiverig voor ben is dat het zo moeilijk is even de manchetten te vervangen en het feit dat bij de minste lekkage het gelijk zo'n smeerboel wordt. Mijn eerste 33 was onbekrachtigd, mijn volgende was een 33SW en deze heb ik met een kapot stuurhuis naar huis gereden; oliepomp afgekoppeld en zo door de APK. Daarnaast heb ik nu nog een 33SW en deze heeft een werkende stuurbekrachtiging maar ook al een druppel olie aan de dop bij het stuurhuis hangen... dus vraag ik me af hoe lang dat nog goed gaat. Hoe snel gaan die dingen eigenlijk lekken ?

Zelf maakt het me niet zoveel uit, liever geen bekrachtigd stuurhuis, want dan heb ik nog een oliepomp in de weg zetten wanneer ik de riemen moet vervangen, en weer een hoop toeters en bellen .. maar ja ik heb nog een vrouw en die hebben zelfs tegenwoordig in het kleinste autootje een stuurbekrachtiging.....

Dus wat is jullie ervaring .

Groeten Jos

Terug naar “Algemene Technische vragen”