Patrick
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Wel of niet mogen klussen thuis?

vr dec 11, 2009 17:50

Een filantroop alla fatsoensrakker Don Bubbles moet hier nog geboren worden. Tot die tijd doe ik mijn uiterste best het mondaine Amsterdam Oud Zuid op een "Vogelaar wijk" te laten lijken door zo veel mogenlijk voor de deur aan m'n bella's te klussen. Ik ben ongelofelijk onfatsoenlijk in de weer geweest met ophangingen, uitlaten en meer van dat soort klussen die het daglicht niet kunnen verdragen.

Gewoon netjes werken en je rotzooi opruimen. (Heeft Don overignes de spulletjes voor!) Nooit een onvoltogen woord hier, niet van buren en niet van de politie. Sterker nog, men vindt het wel geestig.
Ho ho, ik ben zeker geen fatsoensrakkert. :wink: Ik vindt echter wel dat er grenzen zijn wat betreft het sleutelen op straat.
Hier in Nijmegen in de wijk Wolfskuil, zie je regelmatig auto's op oprijbokken, gewoon op straat waar naar hartelust
wordt gesloopt en gesleuteld. Daar baseer ik mijn uitspraken op.
Motorblokken en bumpers gewoon in de voortuin geflikkerd (naast het niet teruggebrachte winkelkarretje).
Het ziet er niet uit!
Een accuutje, bandje wisselen of iets anders kleins kan m.i. natuurlijk.

Ook ben ik geen filantroop. "Als je niet kunt delen kun je nooit vermenigvuldigen" is een volzin waar ik me een beetje aan
probeer te houden. De een helpt de ander een keer en vise versa. Daar is toch niks geks aan?
Ik meen dat ons forum daar ook een onderdeel in is. Als er eens wat gefixt moet worden kun je hier
wel gratis uitleg krijgen, maar zodra er binnen gesleuteld moet worden gaat dat hier dus niet op? Vreemd......

De Block, mocht je hier in de buurt zijn dan ben je gewoon van harte welkom hoor. :wink:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

De Block
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Wel of niet mogen klussen thuis?

vr dec 11, 2009 17:56

Mischien is het verstandig om je meningen/uitspraken niet te baseren op extremen.

Binnen kunnen sleutelen heeft niets te maken met het forum. Heeft, ook al vind je het een non-argument, te maken met physieke beschikbaarheid. Betaalbare loodsen in of om Amsterdam zijn dunner gezaaid dan in Nijmegen.
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07

Rainier155
Guru
Guru

vr dec 11, 2009 19:15

Ach ik heb ook al regelmatig bij mijn ouders op de oprit liggen sleutelen, en zelfs een complete auto gedemonteerd.
Nooit klachten over gehad...

Oh ja en de burgemeester woont 5 huizen verderop en loopt/fietst regelmatig langs. :P
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 11, 2009 19:43

Dus is het slechts even opzoeken wat de APV zegt voor de gemeente Cuijk, GiuliettaEvo. :wink:
Zelf heb ik een dichtgemaakte carport... dus de openbare weg heeft van mij weinig te duchten ( qua sleutelen dan :twisted: ). :wink: heb ik vroeger wel veel gedaan trouwens. 8)

Lees net dat ik in Nijmegen ook nog terecht kan ( een bmw met alfa motor wordt hopelijk wel gewaardeerd... :oops: ). :lol: :wink:

Maar de vraag is meer hoe het zit met sleutelen aan je eigen auto op eigen terrein. :!:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Stef33
Guru
Guru

vr dec 11, 2009 23:52

Is er geen online wetboek beschikbaar dat we even kunnen raadplegen.
Iedere burger is geacht de wet te kennen, maar ik geloof niet dat de gemiddelde nederlander deze thuis op
de plank heeft staan. :lol: :lol:
http://wetten.overheid.nl/zoeken/
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Quadrifoglio916
Member
Member

vr dec 11, 2009 23:55

In Nijmegen zien ze de auto's toch liever verdwijnen :? Tokkie gedrag is wel een beetje overdreven en misschien in Nijmegen met de geiten wollen sokken cultuur een "passende" opmerking maar ik heb daar andere ervaringen mee. Als ik buiten aan mij Giulia zit te prutsen (totaal geen verstand van maar je moet soms net alsof doen) komen er juist altijd buurtbewoners om te helpen / praten etc. En ik woon in een zeer nette en (gelukkig) oldtimer / auto minnend dorp!

Hopelijk kunnen we onze hobby gewoon uitoefenen zonder problemen / asociaal gedrag en kan iedereen genieten van het sleutelen aan zijn / haar alfa.

Ik heb nu inmiddels ook een garage maar dat heeft wel 3,5 jaar geduurd.

Ciao Olaf
Cuore sportivo!

Alfa spider 1999, GT & GT Bertone Junior Driver
ex GTV 916, 155 WB , 33, 145, Giulia Super1973 en spider veloce 2000 1976

stof
Guru
Guru

za dec 12, 2009 10:34

wat een onzin... zo lang je het een beetje beschaafd houdt en geen overlast veroorzaakt en als je klaar bent alles weer netjes opruimt is er toch niks aan de hand?

Ik heb, voordat ik een garage had, uiuiuitgebreid op straat gesleuteld. Waar anders? En bovendien... met een kapot lampje mag je niet verder rijden toch? Dus dat moet je wel ter plaatse vervangen. Nou, van mijn vorige werk had ik een renooitmeer Clio en ik weet niet of iemand zonder gynaecologie-ervaring een lampje van verwisseld heeft..maar volgens mij ben je serieus sneller als je eerst de motor uitbouwt :lol:

... dus; 'nee agent, ik ben alleen even een koplamp aan het wisselen en zo kon ik er makkelijker bij....'

... en dat je in een standaard garagebox 'niks' zou kunnen sleutelen lijkt me onzin... kijk eens rond op dit forum, hoeveel supercoole projecten komen er niet tevoorschijn uit garageboxen, schuurtjes en van onder carports?? Supercool, beter als voor veel geld je auto naar polen sturen en 'm daar laten restaureren omdat ze dat zo goed en lekker goedkoop doen... en hoe kunnen ze dat doen?? Onder omstandigheden en met gebruik van materialen die hier om milieuredenen al lang verboden zijn, daarom!!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 12, 2009 12:41

stof, wat dacht je van de onlangs gedemonteerde 16V in mijn schuur.....

okee okee, het was af en toe wel wat krap :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 12, 2009 13:33

stof, wat dacht je van de onlangs gedemonteerde 16V in mijn schuur.....

okee okee, het was af en toe wel wat krap :lol:
De motor daarvan is gisteren in mijn loods verder gedemonteerd. ;) Als het goed is gaat vandaag de kop op het andere blok.

Stef33
Guru
Guru

zo dec 13, 2009 01:59

Ik heb ook de dempers van m'n 156 op straat moeten doen, en dat was niet ff. Ik heb daar toen geen last mee gehad, maar wel een buurtgenoot die wist te vertellen dat dat eigenlijk niet mocht en dat er hoge boetes op het sleutelen op straat zouden staan. Maar als alfaqv75 in Rotterdam gewoon de politie op de koffie krijgt tijdens het sleutelen hoeven we daar hier voorlopig niet echt bang voor te zijn lijkt me. :-)
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Terug naar “Het Forum Café”