Gebruikersavatar
JeffRiesen15de
Full Member
Full Member
Berichten: 297
Lid geworden op: do apr 26, 2007 17:55
Locatie: NH

stationair toerental 33

wo dec 09, 2009 20:25

Ik heb vandaag bij mijjn type 2 33 (1.7QV) de K&N filters eraf gehaald en een origineel luchtfilter geplaatst. (moest de choke weer aansluiten)
Nu is het zo dat mijn 33 niet stationair blijft lopen. Nu kan ik klakkeloos de stelschroef draaien zodat het toerental omhoog gaat maar........
heeft het niet te maken met het feit dat er een ander luchtfilter geplaatst is? En dus " iets" anders versteld moet worden (C02 of zo)
nu 156 daarvoor:
Sud, Sud TI, Sprint, Giulietta 3x, Alfetta gtv,164 2x, 33 5x, 75 5x,156 en 146 2x.

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: stationair toerental 33

wo dec 09, 2009 22:49

Zit je stekker van de sensor wel goed aangesloten? die de lucht hoeveelheid meet

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
Jeroen S
Guru
Guru
Berichten: 1088
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:28
Locatie: Ede

RE: stationair toerental 33

do dec 10, 2009 00:03

Waar zit deze sensor ?

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: stationair toerental 33

do dec 10, 2009 09:00

Zit je stekker van de sensor wel goed aangesloten? die de lucht hoeveelheid meet

gr Tom
op je carbs??

nee, je moet hem echt weer onieuw afstellen (dicht filter = minder lucht, dus nu draait ie met te weinig lucht en dan valt hij uit....)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: stationair toerental 33

do dec 10, 2009 10:36

Sorry verkeerd gelezen. QV gemist. dan is het idd een kwestie van opnieuw afstellen.

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
JeffRiesen15de
Full Member
Full Member
Berichten: 297
Lid geworden op: do apr 26, 2007 17:55
Locatie: NH

RE: stationair toerental 33

do dec 10, 2009 11:20

OK bedankt, was er al bang voor.
Hoewel ik wel een werkplaats handboek heb vrees ik dat dit mij niet gaat lukken.
Volgende week maar even langs Imola weet ik zeker dat het goed gebeurt.
nu 156 daarvoor:
Sud, Sud TI, Sprint, Giulietta 3x, Alfetta gtv,164 2x, 33 5x, 75 5x,156 en 146 2x.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: stationair toerental 33

do dec 10, 2009 14:15

OK bedankt, was er al bang voor.
Hoewel ik wel een werkplaats handboek heb vrees ik dat dit mij niet gaat lukken.
Volgende week maar even langs Imola weet ik zeker dat het goed gebeurt.
nu is het minder erg, maar wanneer je van dicht naar open filter gaat WEER afstellen de boel... :!:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
JeffRiesen15de
Full Member
Full Member
Berichten: 297
Lid geworden op: do apr 26, 2007 17:55
Locatie: NH

RE: stationair toerental 33

vr dec 11, 2009 08:35

nu is het minder erg
Zou kunnen maar loopt voor geen meter en heb geen idee waar ik wat zou moeten verstellen
nu 156 daarvoor:
Sud, Sud TI, Sprint, Giulietta 3x, Alfetta gtv,164 2x, 33 5x, 75 5x,156 en 146 2x.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: stationair toerental 33

vr dec 11, 2009 08:47

nu is het minder erg
Zou kunnen maar loopt voor geen meter en heb geen idee waar ik wat zou moeten verstellen
doelde meer erop dat te veel benzine niet zo erg is als te veel lucht (ivm schade aan je motor)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Algemene Technische vragen”