Ik begrijp hieruit dat de melding op het dashboard niet de oorzaak van het afslaan is, maar puur een gevolg is van het feit dat de motor niet meer draait?Door een motorstoring slaat de motor af tijdens het rijden, op dat moment geeft de gt een melding oliedruk onvoldoende, dit is normaal.
Laat de motor uitlezen dan heb je een aanwijzing waar je het moet zoeken.
Start de motor weer gewoon nadat hij is afgeslagen
Was het ineens dat de auto er mee op hield? Heb je wel voldoende benzine? Het klinkt heel stom, maar zoiets gebeurt nog best vaak...Hoi Lenz,
De alfa gt doet precies zoals jij het om schrijft ! heb jij dit probleem al eens mee gemaakt?
Maar de Alfa gt wil heel moeilijke starten…naar twee seconde gaat de motor uit!! Hij staat nu bij de garage maar kunnen pas as maandag antwoord geven. Ik peins mij suf wat het allemaal kan wezen..en hoop dat ik met de onkosten wat meer geluk hebt. :![]()
Bedankt voor het mee denken
Nee de motor hield op de snelweg zo maar mee op…. de tank was nog meer dan de helft vol brandstof.Was het ineens dat de auto er mee op hield? Heb je wel voldoende benzine? Het klinkt heel stom, maar zoiets gebeurt nog best vaak...Hoi Lenz,
De alfa gt doet precies zoals jij het om schrijft ! heb jij dit probleem al eens mee gemaakt?
Maar de Alfa gt wil heel moeilijke starten…naar twee seconde gaat de motor uit!! Hij staat nu bij de garage maar kunnen pas as maandag antwoord geven. Ik peins mij suf wat het allemaal kan wezen..en hoop dat ik met de onkosten wat meer geluk hebt. :![]()
Bedankt voor het mee denken
Nou ben ik zeker niet de beste monteur hier op het forum, maar zelfs ik weet nog hoe ik het verschil tussen tikkende kleppen en ratelende lagers moet uitzoeken. Ik vind het zorgwekkend dat ze je dat niet kunnen vertellen dus.ik heb vandaag gehoord v/d garage dat de alfa weer start maar dat ze een lichte tik in de motor ergens horen! Ze kunnen mij niet zoveel over zeggen wat er loos is vandaag want het Tikkend geluid vanuit motor kunnen de hydraulische klepstoters zijn of de lagers!!! Ik vraag mij nog steeds af wat kan het nog meer oorzaken zijn.>>
Wat zou het in het ergste geval zijn!!!!
Hoi WhizzMan,Nou ben ik zeker niet de beste monteur hier op het forum, maar zelfs ik weet nog hoe ik het verschil tussen tikkende kleppen en ratelende lagers moet uitzoeken. Ik vind het zorgwekkend dat ze je dat niet kunnen vertellen dus.ik heb vandaag gehoord v/d garage dat de alfa weer start maar dat ze een lichte tik in de motor ergens horen! Ze kunnen mij niet zoveel over zeggen wat er loos is vandaag want het Tikkend geluid vanuit motor kunnen de hydraulische klepstoters zijn of de lagers!!! Ik vraag mij nog steeds af wat kan het nog meer oorzaken zijn.>>
Wat zou het in het ergste geval zijn!!!!
Worst case scenario is ratelende lagers en de krukas daardoor zo ver versleten dat je een nieuwe krukas en een totale blokrevisie nodig hebt. Best case scenario (na een foute diagnose en niets aan de hand) is een kapotte klepstoter. Daar tussenin kan je nog een losgeschoten poelie hebben op een van je nokkenassen waardoor je nu een of meer kromme kleppen hebt, beschadigde lagers maar de krukas nog heel en talloze andere varianten en defecten, tot en met je versnellingsbak of een loszittend deksel van je asbakje aan toe.
Uiteindelijk blijft het gissen tot er iemand naar kijkt die een diagnose kan stellen in plaats van alleen maar symptomen opnoemen. Als er een tik in zit en die is ontstaan na/door afslaan, vrees ik het ergste voor je portemonnee, maar er is helaas weinig concreets over te zeggen.