Ik rijd nu sinds kort naast mijn 75 TS & 155 V6 een 156 1.8 TS G3 SW.
Die laatste is van de euro3 variant, daar zit um ook juist 'het probleem'.
Ik besef me goed dat er (zeker op dit forum) nog genoeg mensen zijn die nix lievers dan carbs hebben, maar ik vind een old school motronic, zoals in mijn 75 en 155 ook prima rijden, gas reactie is behoordlijk direct, heerlijk!
Nu de 156, met zijn geavanceerdere MM systeem met drive by wire, tsja..... Niet mijn ding eigenlijk, want wat is het probleem:
Met name bij wat verder doortrekken, boven de 5000 RPM zakt het toeretal veeeeeeeel te langzaam bij het over schakelen. "Normaal' zorg ik ervoor dat middels de juiste beroering van de pedalen en het schakel moment dit uiterst vloeiend gebeurt, echter in deze 156 moet ik wel zooooo laf en lui schakelen want anders laat ik de koppeling alweer opkomen, terwijl het toerental nog niet gezakt is.
Ik ervaar dit als uitermate hinderlijk en teleurstellend.
Een mailtje aan Stephan van Squadra deed me leren dat dit 'zo hoort' en hij dit niet kan wijzigen????
Zijn er meer 156 rijders die 'dit probleem' herkennen. Misschien tip om dit te dempen?
Of is er nog iets niet helemaal fris met mijn 156, daar deze alleen bij koud start wat moeilijk op gang komt, ploft wat onregelmatig. (dat er nog iets niet helemaal pluis is duidelijk, maar of dit effect heeft op de gas reactie?)
Fout codes zijn eruit en de isolateren van bobine 1 zijn hersteld. (deze waren namelijk kapot)