Een FORD
je zei zweed
De 1,6TDCI motor (want dat is het) heeft een roetfilter dat af-fabriek 160.000 a 180.000km mee gaat en een retro-fit gaat 120.000km mee... dus als je de kmstand weet, weet je of het filter vervangen moet worden.
Daarnaast is bijvullen van regeneratievloeistof nodig elke 60k km (dacht ik).
Storing met een verstopt filter is een P242F code en je kan dat simpel testen door de drukverschilsensor (die meet de " tegendruk" van het roetfilter los te koppelen of nog makkelijker de lmm los te nemen.
Wat je wilt hiermee (loskoppelen lmm/drukverschilsensor) is regeneren van het systeem zodat het filter weer enigsinds gangbaar wordt... dit kan ook bij Diesel buchli a 400+ euro... dan is i weer nieuw
Als dieselbeet zeg ik wel dat de oliepomp en turbo er werkelijk niks mee te maken hebben... maarrrrr mijn beperkte logica zegt me wel als de oliepomp vervangen is, dan was i kapot

... geen smering op de turbo, dus die is ook kapot en vervangen...
maarrrrr dan had je ook geen smering op je lagers en is dus ook je motor kaduuk...
De
hamvraag: waarom is je oliepomp vervangen en waardoor is hij stuk gegaan??
en sterkte!! het blijft een Ford
