Volgens bovenstaande documentatie gaat de ZF automaat:Ik zal voor de duidelijkheid ook nog even de link plaatsen, zeer intressant voedsel. Welliswaar gaat het over een 12V automatische transmissie.
http://www.alfabb.com/bb/forums/164-168 ... -01-a.html
Ik heb geen idee. Maar komende weken wordt toch een poging gedaan de automaat te vervangen.Hallo, misschien een stomme vraag, maar heeft iemand enig idee hoe je de snelheidssensor die op de automaat bak van een 164 24v op het differentieel gemonteerd zit kan demonteren en monteren?? Die van mij is kapot. Of als je een goede heb liggen hoor ik het graag.
Groeten
Maar toch een intressant antwoord, ik heb ZF nog een email gestuurd, dag later al antwoord. Uiteraard zijn ze niet van plan om een technisch document te versturen m.b.t. welke automaat bak dan ook, maar er moet in Nederland wel genoeg expertise aanwezig zijn om rijders van een ZF automaat te helpen.Nou, hij doet t weer, en ben d'r achter dat de snelheidssensor een inductie spanning opwekt, en zo de snelheid aangeeft, wat blijkt nou het geval geweest waarschijnlijk, kheb een nieuwe lambda sonde gemonteerd, en de kabels ervan liepen vlak langs de draden van de snelheidssensor. En aangezien de lambda sonde verwarmt is, loopt daar een aardige stroom doorheen, die waarschijnlijk de laagspanning in de + kabel van de snelheidssensor beïnvloedde, waardoor er een te hoge en daardoor een constante spanning door de + draad van de snelheidssensor liep en er geen fluctuerende spanning meer kon worden gemeten, omdat de spanning die er op dat moment liep boven de maximale op te wekken inductie spanning geleverd door de snelheidssensor waardoor er geen snelheid gemeten kan worden, en tijdens de start de meter even opzwiept naar de 40 tot 60 km/h en meteen weer terug zakt, omdat het een constante spanning is.
Nouja, een hoop geneuzel...
Groeten:D