giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Mijn sleutelruimte, van herrie en stank naar alleen stank...

wo okt 21, 2009 22:49

Hallo mede sleutelaars,

Hoe houden jullie jullie werkplekken lekker warm in deze koude maanden?

Ik heb een dichtgemaakte carport en had eerst een heteluchtkanon maar dat was iets teveel van het goede :roll: ... Als dat ding 1 minuut aanstaat is het al aardig warm aan het worden en aangezien de carport niet bijster goed geisoleerd is is die warmte ook zo weer weg :( . Het ding sloeg dus om de haverklap aan waarbij elke keer weer een pluimpje vrijkwam vanwege de slechtere ontbranding bij het opstarten. Ook dat straaljager geluid deed me besluiten naar iets anders uit te kijken. De stank en herrie moesten weg, alleen de warmte mocht blijven. :wink:

Nu heb ik een petroleum kachel, een General, net zoiets als een Zibro kamin zeg maar. Moet alleen nog even uitvogelen hoe ik er precies mee om moet gaan, nu komt er een aardige stank vanaf als je hem gebruikt. :? Dacht eigenlijk nu van de stank en de herrie af te zijn, die herrie ben ik kwijt, nu de stank nog.... Als iemand tips heeft hoor ik het graag. :)

Een vriend van mij heeft een gaskachel en dat werkt ook wel goed, alleen dat vullen van die fles is zo irritant. In het weekend krijgt hij die fles niet gevuld dus als hij er dan mee stopt moet je kou lijden. :lol:

Mijn vader zei mij op zoek te gaan naar een kachelunit uit een stadsbus of touringcar, zou een soort van standkachel op diesel in moeten zitten die erg geschikt is om te gebruiken in een niet te grote ruimte. Helaas had ik te weinig geduld en heb ik de petroleumkachel gekocht... :oops:

Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Mijn sleutelruimte, van herrie en stank naar alleen stan

wo okt 21, 2009 23:38

Wat dacht je van een houtkacheltje (allesbrander)? Dan kan je weer je houthakkersblouse aan Remco! :lol:

Als het goedkoop moet is dat een goede oplossing - met een beetje mazzel vind je nog wat want die oudere dingen van vroeger staan er meer voor sier en niet voor gebruik.
Aan de andere kant in de ruimte een 500w lamp...

Zoiets: http://link.marktplaats.nl/289217158
of
http://link.marktplaats.nl/289217158

En warm is het...
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

do okt 22, 2009 09:00

Wat betreft de petroleumkachel, ik heb ook zo'n ding in mijn schuur. Net na het aansteken walmt zo'n kachel even maar daarna moet het walmen zeker weg gaan. Wel hoor je zo'n ruimte te ventileren maar in de winter werk ik er toch echt met alle deuren dicht, geen probleem.
Houtkacheltje is natuurlijk leuk en nog eens gezellig ook! Berevelletje ervoor.... kaarsjes aan, wijntje erbij en je vriendin komt je nog helpen ook..... 8)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Mijn sleutelruimte, van herrie en stank naar alleen

do okt 22, 2009 09:25

Houtkacheltje is natuurlijk leuk en nog eens gezellig ook! Berevelletje ervoor.... kaarsjes aan, wijntje erbij en je vriendin komt je nog helpen ook..... 8)
Dan komt er van klussen aan je projecten niet veel meer terecht.......
:jumping:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

do okt 22, 2009 09:30

Wij hebben hier zo'n electrische kachel in de vorm van een radiator.
Zitten wieltjes onder en prima geschikt om een beperkte ruimte mee te verwarmen.
Meen dat ze bij de bouwmarkt voor een scheet en een knikker te krijgen zijn.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

midas
Advanced Member
Advanced Member

do okt 22, 2009 09:34

Ik zou een elektrische terrasverwarming boven je hoofd hangen. Zo'n ding die je ook vaak in de badkamer tegenkomt. Hij is direct warm en je voelt hem lekker stralen.
Afbeelding

Hylke
Moderator
Moderator

do okt 22, 2009 09:38

Alleen uitkijken met je hoofd stoten :lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Stef33
Guru
Guru

do okt 22, 2009 10:20

Wat voor brandstof gooi je in dat kacheltje? Met de juiste petroleum zou die niet moeten stinken. Of is ie nog helemaal nieuw en moet er ergens nog iets schoonbranden, staat wel in de handleiding dan.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 22, 2009 10:33

Wat voor brandstof gooi je in dat kacheltje? Met de juiste petroleum zou die niet moeten stinken. Of is ie nog helemaal nieuw en moet er ergens nog iets schoonbranden, staat wel in de handleiding dan.
Vaak ontstaat daardoor ook meteen de misvatting dat er geen verbrandingsgassen zijn. Daardat je niks ruikt betekent het niet dat het niet gevaarlijk zou zijn. Ventileren dus die ruimte! Let daar echt mee op want je ben niet de eerste en zeker niet de laatste die er de fout mee in gaat. Je gaat er namelijk erg vast van slapen....
Dirk - Giulia2000TS

midas
Advanced Member
Advanced Member

do okt 22, 2009 10:44

In mijn studententijd heb ik in een schuur gewoond met zo'n brander. Een halfjaar heb ik in de stank gezeten van de zibro. Dit was overigens een nieuw ding maar er zat letterlijk een raar luchtje aan. Ook komt er verschrikkelijk veel vocht van de zibros af. Ik raad gebruik in schuurtjes dan ook af. Onder een carport maakt vocht niks uit maar zibro is toch ook een dure hobby.

Stef33
Guru
Guru

do okt 22, 2009 10:51

Ventileren is idd een must. Ten eerste voor je eigen gezondheid, maar ook voor het vocht. Dat is namelijk het probleem van elke verbrandingskachel, er ontstaat bij verbranding CO2 (en bij te weinig ventilatie ook CO) en water. En daarnaast natuurlijk ook nog allerlei andere bijproducten.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 22, 2009 12:40

waarom de boel niet isoleren,
mijn garage is al warm door de verwarmingsbuizen die erdoorheen gaan (is nu denk 20 graden i nmijn garage)...

Maar ik wil het in de winter straks ook nog steeds warm hebben, dus ik ga de garage deur en de ramen die erboven zitten isoleren (mijn maat werkt in de bouw en die zou wat voor me meenemen)...
(maar wilde eerst een extra slot op mijn garage deur, zodat niet alles wat erin staat ook zo weg gehaald kan worden)
En als het dan geisoleerd is hoef je ook niet zo veel te stoken :lol:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 22, 2009 21:53

Geventileerd is het wel met al die kieren langs de garagedeur enzo... :lol:

Maar ik bleef echt zo'n petroleum walm houden, ook na dik een uur branden, gebruik overigens Zibro vloeistof :wink: . Zal toch iets niet helemaal goed zijn lijkt me dan. :? Een handleiding heb ik helaas niet om in te kijken. :( Op de zijkant zit wel een sticker met een klein plaatje, hierop staat dat je een blauwe vlam moet hebben en niet rood. ik heb een mooie blauwe vlam maar toch walmt hij. :( Zal eens kijken of er nog meer af te stellen is of zo aan die kachel.

Elektrische kachel trekt een beetje veel stroom denk ik, lastig met lassen en slijpen en zo. en een houtkachel is weer lastiger met stoken, en waar moet ik al dat hout laten? schoorsteen gaan de buren ook over klagen denk ik.. :roll:

@ Tom,

houthakkersjas heb ik net ene nieuwe, van fleece met een imi-bontvoering. 8) wit met licht en donkergrijze ruitjes. :P
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member

do okt 22, 2009 22:20

en een gaskachel met vaste aansluiting? Werkt perfect en goedkoop! Dar houden we van :wink:
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Dinky Boy
Miniaturista

do okt 22, 2009 22:27

Een handleiding heb ik helaas niet om in te kijken. :(
Zit die hierbij? KLICK

Terug naar “Het Forum Café”