Ik had de 164 3.0V6 24V tijdens mijn vakantie uitgeleend aan mijn buurmeisje en vrij snel belde ze op dat "ie" niet meer schakelde.
Ze had de koelradiator van de bak kapot gereden op een stuk beton.
Onderdelen zijn niet meer te koop dus mbv CMVA (onderdelen) , telefonisch support van GiuliaTom en hulp van de buurjongen hebben we de radiator, aansluitingen en leidingen vervangen.
Het is een hele operatie om er bij te kunnen. Ik heb volgens mij een kwart van de motorruimte leeg moeten halen.
Aan het eind hou ik wel wat draadjes over (ik vermoed aarde) maar de automaat doet het weer.
Alhoewel. Doet het als de wagen een paar km heeft gelopen.
Als ik de 164 start loopt ie meteen netjes rond. Zodra ik een versnelling inschakel wordt de motor afgeknepen.
Oplossing is:
- rem los, meteen in de drive zetten en gas erop. (werkt dus niet in parkeerplek Amsterdam)
- linkervoet flink op de rem, in de drive of achteruit en iets gas bijgeven. Dan voel ik de bak trekken,hoor een klik of klonk en alles is dan weer normaal.
Het lijkt of de koppelomvormer even is vastgeplakt.
Iemand een idee?
PS zal ook een foto van de losse draadjes maken.
-Eén is volgens mij een aardedraad (stekker met maar één zwart/wit draad)
- Ander iets voor een optie dat er niet op zit en lijkt met verlichting te maken (ook sterk gecorrodeerde contacten).