Dit zou beter zijn voor de motor, betere verbranding met minder inwendige vervuiling van de motor tevens zouden prestaties ook beter zijn.
Het enige dat ik merk is dat er flink meer betaald moet worden voor de benzine maar prestatie verhogend daar merk ik althans niet veel van!
Wel bekend is dat na het laten chippen/tuning (squadra tuning) van het systeem de motor wel behoefte heeft aan een hoger octaangehalte.
Net als bij die verschillende blikjes om bij de brandstof te gieten, betere smering, beschermend laagje op de cilinderwanden ect. zou dat nu verkooppraat zijn (behoudens dan de injectie reinigers) of werkelijk waar. Waarschijnlijk ligt de waarheid in het midden.
Wie kan hier ook iets over zeggen







 
 
 Kun je met nog meer turbodruk gaan rijden
 Kun je met nog meer turbodruk gaan rijden  .
 .



 : klopt het dat door minder gepingel je krukaslagers (doodsoorzaak nr. 1 voor de 16V-blokken) ook langer mee gaan? Zoja: dan ben ik wat dat betreft goed bezig
 : klopt het dat door minder gepingel je krukaslagers (doodsoorzaak nr. 1 voor de 16V-blokken) ook langer mee gaan? Zoja: dan ben ik wat dat betreft goed bezig  .
 .