Gebruikersavatar
RiniV6
Full Member
Full Member
Berichten: 284
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:23
Locatie: Roosendaal

Inhouden 4000 tpm 75 ts

zo okt 11, 2009 19:19

Vanaf +- 4000 toeren houdt de motor van mijn 75 ts behoorlijk in.
Je voelt dan echt goed dat er ineens een hoop vermogen mist, alsof de motor gesmoord wordt.

De ene keer, begint het wat vroeger in toeren, dan weer wat later. Vaak ook met "haperingen" dan weer een fractie wel vol vermogen en dan weer niet...???

Iemand een idee?

Hoe werkt de nokkenasversteller eigenlijk precies? bij lage toeren, of juist bij hoge?


Al gedaan: nieuwe bougie's
verdeler kappen (rotors goed)
luchtfilter
brandstof filter
condensator vervangen
1 bougie kabel vervangen, 1 schoongemaakt
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super
- Maserati Quattroporte Sport GT S

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Inhouden 4000 tpm 75 ts

zo okt 11, 2009 19:27

Als het goed is zit er in de nokkenasversteller een gaatje.
Als je onder de motorkap gasgeeft en je kijkt door het gaatje,dan moet je wat zien bewegen.
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2231
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

RE: Inhouden 4000 tpm 75 ts

zo okt 11, 2009 19:34

Da's een bekend beeld, Sander! :wink:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: Inhouden 4000 tpm 75 ts

zo okt 11, 2009 21:58

Heb zelf een soortgelijk probleem gehad met m'n TS. Bij 4.000 á 4.500 rpm geen vermogen mee, bij gas loslaten kwam het weer terug, zolang het maar onder de 4.000 rpm bleef.

Bleek uiteindelijk veroorzaakt te zijn door roest in de tank welke het (nieuwe) filter en de pomp compleet verstopt hadden.

Remedie... andere tank, pomp en filter.

Check dus even je tank inwendig op roestvorming!

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Inhouden 4000 tpm 75 ts

zo okt 11, 2009 23:18

Krukassensor? Oud topic.

Gebruikersavatar
RiniV6
Full Member
Full Member
Berichten: 284
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:23
Locatie: Roosendaal

RE: Inhouden 4000 tpm 75 ts

wo okt 14, 2009 20:34

Trouwens ook last van "schokken" bij lagere toerentallen. Vooral bij optrekken in lage toeren in een hogere versnelling :?:
- Alfa Stelvio 2.0
- Alfa Giulia Super
- Maserati Quattroporte Sport GT S

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1600
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: Inhouden 4000 tpm 75 ts

do okt 15, 2009 10:57

Slechte massa van ECU? (die 3 massa kabels op klepdeksel) dikwijls dolgedraaide bouten,waardoor slecht contact etc
Debiet,druk van Benzinepomp onvoldoende? druk even meten bij aankomst rail.
Alles stap voor stap uitsluiten zou ik doen.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Inhouden 4000 tpm 75 ts

do okt 15, 2009 15:54

krukassensor die niet goed pakt wegens axiale speling op de krukas is een van de meest voorkomende oorzaken. Een andere bekende is speling op de aandrijfas van 1 van de 2 verdeelkappen. Welke van de 2 je moet hebben en hoe je hem moet vervangen zal iemand anders even moeten aangeven, maar speling op de as kan je zelf vrij makkelijk herkennen door te wiebelen. aan je rotortje.

Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: Inhouden 4000 tpm 75 ts

do okt 15, 2009 16:34

Gekke opmerking misschien, maar probeer de massakabel aan je blok eens, kijken of die goed contact maakt/ goed vast zit, heeft bij een kennis van me ook gewerkt :wink:

Andretti Molletti

Re: RE: Inhouden 4000 tpm 75 ts

do okt 15, 2009 18:21

Gekke opmerking misschien, maar probeer de massakabel aan je blok eens, kijken of die goed contact maakt/ goed vast zit, heeft bij een kennis van me ook gewerkt :wink:
Dat is nou de reden dat die massa's van het motormanagement allemaal op het kleppendeksel zitten... dan kan de motormassa geen probleem zijn...overigens heb je dan ook startproblemen.
Voor dit geval geld: De oorzaak is simpeler dan je denkt !

Terug naar “Algemene Technische vragen”