yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Ik heb een auto gestolen....

za okt 03, 2009 16:05

.... en wel mijn eigen auto.

WANT IK BEN EEN SUKKEL!

Vandaag zou ik dan mijn 75TS-project op gaan halen bij Roger (roundtail). Een paar weken geleden was ik al wezen kijken, en ik zou hem meegenomen hebben als het postkantoor niet dicht was geweest. Om alvast een en ander te kunnen regelen, had ik de papieren alvast meegekregen. Ook de sleutels kreeg ik vast mee, want misschien wilde ik de auto wel ophalen als Roger niet thuis was.

U voelt hem al aankomen: toen ik daarnet samen met Marian arriveerde schoot het me te binnen dat ik natuurlijk die sleutels was vergeten! ](*,)

Gelukkig heeft roger een mooie set gereedschap, zodat ik mijn eigen auto professioneel heb kunnen stelen door het stuurslot te demonteren en vervolgens een 'contactsleutel' te fabrieken uit 3 draadjes en wat kabelschoentjes. :idea:

Dit is echt weer zo'n verhaal uit de categorie 'hoe stom kun je wezen...?'.

Roger: bedankt voor de auto, de gezelligheid en je gereedschap :oops:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Ik heb een auto gestolen....

za okt 03, 2009 16:48

:blue_lol: :blue_lol: :blue_lol:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

DENNIS
Guru
Guru

za okt 03, 2009 16:53

:jumping:
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark

EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

B-lex
Guru
Guru

za okt 03, 2009 20:12

Had je mazzel dat hij thuis was :P
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za okt 03, 2009 22:51

Vind je het ook niet schandalig hoe makkelijk dat in feite gaat? :oops: :(

De vader van een vriend van mij heeft een sloperij en die kreeg een keer een 33 binnen die enkele jaren achterin en magazijn gestaan had. Auto was in een best redelijke staat alleen waren er geen sleutels bij. Ik was wel geinterreseerd in de motor maar wilde natuurlijk wel weten of hij goed was. Het kostte eerlijk waar nog geen 5 minuten om de auto open te krijgen en te starten zonder verdere schade aan te richten. :?

Een alarmsysteem heeft echt wel nut op een 33 of een 75.... Helemaal als je bedenkt dat autodieven vaak het stuurslot af willen breken door het stuur met veel kracht er 'doorheen' te draaien. Bij een 75 sloper hebben wij dit eens geprobeerd en dat gaat dus niet bij een 75, je draait gewoon de complete ophangbeugels van de carrosserie eraf doordat je de complete stuurkolom gaat ronddraaien. :shock: Ben je dus fijn genept als ze dit bij jouw auto doen, knap ingrijpende reparatie om het weer netjes te maken. :(

Yuri, veel plezier met de 75! het eerste mooie verhaal bij deze auto heb je al op zak, dat er nog maar vele mogen volgen. :lol:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Het Forum Café”