ma sep 21, 2009 15:23
In mijn 156 boekje wordt minstens RON 95 geadviseerd, 95 of 98 klinkt al helemaal vreemd. Dan krijg je bijvoorbeeld ook problemen met nederlandse Shell V-power, die heet aan de pomp '95' maar is in werkelijkheid 97. Daar zou je dan helemaal niet op kunnen rijden maar dat kun je aan de pomp niet zien, moet je eerst van elke benzine gaan navragen of ie wel exact 95 of 98 is?
Maar goed, jouw mito turbo moet dus ook volgens boekje op 98 kunnen rijden. Doet ie dat niet, dan is er iets niet in orde.
En benzine van een bepaald merk? Ik heb daar geen verstand van, er zullen best verschillen zijn, maar in mijn ogen kan een auto nooit veel slechter op het ene merk lopen dan op een ander. Was dat wel zo, dan zou ook duidelijk in het instructieboekje moeten staan "Tank alleen RON 95 van Merk X, anders loopt de motor niet goed".
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS