Een Jtd heeft maar 1 nokkenas en het tandwiel zit zo ver ik weet met een spie vast op de nokkenas.
Klopt als een bus, spiebaan idd.
Het krukas tandwiel gaat niet los want die zit vast met de centrale bout, die maak je dus niet los voor de poulie!
Klopt ook, 4 torx losmaken en de poelie is er af, tandwiel blijft op z'n plek.
Calibers bestaan (zo ver dat ik weet) niet voor een Jtd, enkel voor de V6'en en TS'en
Je hebt de calibers ook niet nodig want het nokkenas tandwiel kan maar op 1 manier gemonteerd worden en er staat meestal een vast afstelteken aan de binnenzijde. (als ik mij niet vergis leg je dat gelijk met lagerkap of koprand)
Als er al calibers bestaan voor een JTD kun je ook prima zonder. Het enige speciaal gereedschap wat er nodig is is de torxdop, ik meet 8 mm en heb zo'n dop geleend maar de vertanding was anders vreemd genoeg.
Ik dacht altijd dat torx universeel is maar die gedachte heb ik nu bijgesteld.
Ik heb de krukaspoelie trouwens gewoon met inbus losgedraaid, hij zat niet overdreven vast gelukkig.
Dus gewoon goed kijken en merktekens zoeken, vind je die niet dan zelf goed aftekenen.
Een Jtd is wel zo'n makkie vergeleken met een TS.

Merktekens zijn er gewoon. Tenminste.........nokkenas en krukas that is.
De inspuitpomp moet je zelf merken, daar kon ik niks aan ontdekken.
Maar de distributie van een jtd is idd een makkie, gewoon een kwestie van er aan beginnen en goed opletten.
Al valt dat laatste behoorlijk mee, dit is een klusje wat je eigenlijk niet kan verkloten als je normaal te werk gaat.
Bij deze wil ik graag iedereen bedanken die heeft meegedacht en tips heeft gegeven, ik vond het zeer waardevol. THANKS!