Ik wil je niet bang maken of maar de suggestie wekken dat onderstaande foto het resultaat is van een ingesleten lager en knobbel, maar ik had ook last van trillingen die ik met balanceren van de wielen niet weg kreeg.
Een paar jaar geleden heb ik een nieuwe donut gestoken en toen zag ik dat zowel de knobbel als het lager waren ingesleten. Toen heb ik het voorste deel van de cardanas vervangen door een exemplaar waarvan het lagerbusje niet was ingesleten maar omdat ik geen zin had om de bak te demonteren had ik de hoofdas niet vervangen. Met de nieuwe as was de speling zo goed als verdwenen.
Even voor de duidelijkheid, mijn auto is een verzameling van onderdelen de bak en de as kwamen niet uit de zelfde bron en ik denk dat het lager van de cardanas al ingesleten was toen ik hem monterde.
De afgelopen 2 jaar begon de bak steeds meer herrie te maken, 1-2-3-4 was nog stil en in 5 kwam de herrie. Op het laatst was het zo erg dat ik dacht dat die elk moment kon exploderen..
Voor het geval je het plaatje niet herkend, je ziet hier de hoofdas, tandwiel van de 5de versnelling en de restanten van een lager.
Ondertussen heeft de bak nieuwe lagers gekregen en heb ik ook de hoofdas vervangen en alles zit nu weer spelingsvrij en omdat de cardanas er toch onderuit was heb ik die meteen maar laten balanceren.
De enige trillingen die er nu nog in zitten zijn de wielen, maar er moeten toch nieuwe achterbanden onder dus dat lost zich zelf op.
Hoe dan ook, ik wil je niet bang maken, maar ik zou wel kijken of er speling op deze verbinding zit, probeer met een grote schroevendraaier iod. de cardanas ten opzichte van de bak te bewegen en kijk wat er gebeurt.
Don