Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: lengte slag boxer motor

ma aug 17, 2009 21:41

deze berekening was om een lage compressie verhouding te krijgen om een evt turbo te kunnen plaatsen... dus overvierkant is dan alleen maar beter voor de vulling :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Tecky
Member
Member
Berichten: 126
Lid geworden op: za aug 06, 2005 13:04
Locatie: Hippolytushoef [NH]
Contacteer: Website

Re: RE: lengte slag boxer motor

ma aug 17, 2009 22:58

deze berekening was om een lage compressie verhouding te krijgen om een evt turbo te kunnen plaatsen... dus overvierkant is dan alleen maar beter voor de vulling :wink:
Leuk Pieter! Bedankt voor je reactie!
Je hebt inderdaad een stukje cylinder over als je de cylinderblokken niet vlakt. Heb je deze setup ook echt gemaakt of was het meer theoretisch?

Ik heb nog een gereviceerd 16v blok liggen en een Eaton M65 compressor, ik krijg langzaam aan weer zin om met oude plannen aan de slag te gaan :twisted:
Jan
Nu: Bruine 33 1.3 type 1
Gehad: Zwarte 98'er GTV 3.0 V6, eerste in NL op LPi
Div. 33's: Zwarte 33 16v op LPG G3; 1.7IE ABS; 16v; 16v QV
Mijn 1e Alfa: Gele 33 type 2 1.3 junior (de mooiste by far!)

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: lengte slag boxer motor

di aug 18, 2009 23:44

heb deze niet meer gemaakt. ook mede doordat je eigenlijk met een smeringsprobleem komt....

3 krukas lagers en 4 drijfstangen met lagers... gaat niet werken. een impreza bv heeft 5 krukas lagers. betere verdeling dus. 8)

als je meer wilt weten stuur maar ff een pb :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: lengte slag boxer motor

wo aug 19, 2009 08:27

er is in NL een 16V met een compressor erop, heeft veel problemen gehad en volgens mij rijdt hij ook niet meer....
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Algemene Technische vragen”