Tja, en ik word er altijd om uitgelachen maar ik vind een Golf V met sportonderstel gewoon écht goed rijden (het vorige model Golf dus, Golf VI geen ervaring mee). Daarnaast weet VW nog hoe ze sportstoelen moeten maken, want mijn hemel wat zitten die dingen lekker!
Daar heb ik ook een half jaartje in gereden. Ja, het sportonderstel is wel okee, nee, de stoelen zijn ongelofelijke hangmatten waar je zodra je meer dan 185cm lang bent totaal geen goede steun meer in hebt. Verder zit er zo weinig demping in, dat ik eerst dacht dat het sportonderstel lekke schokbrekers had. Nadat er een scheelstoel in gezet was, bleek de golf ineens wel strak te rijden.
De Golf is bij mij toch de deur uit gegaan, voor het bedrag wat de baas er voor neertelt mag ik ook m'n kilometers declareren. Een 146 met sportonderstel op G3 met m'n scheelstoel er in kost een stuk minder en het is wel een Alfa. M'n collega's met golfjes rijd ik zelfs met m'n 1.4tje nog steeds zoek, dus zo fantastisch is die golf uiteindelijk ook niet.