bakkebaard
Member
Member

RE: Klop klop?

di jul 21, 2009 14:53

Die half ronde alluminium schijf zit er dus helemaal niet in. De balk is in het midden ook krom getrokken, dus als dat niet hoort verklaart dat er iets mist.
De breedte komt precies overeen met de lengte van de bus in het silentbloc. Ze kunnen die schijf alleen nergens leveren, staat ook niet op de onderdelenlijst. Kan me vaag herinneren dat er eerst op die plek een uitlaatrubber zat dus dat wil ik wel proberen.

Kreeg ook te horen dat het aan het silentbloc zelf ligt, dan zou de bus door het rubber heen schuiven onder belasting.

Weet iemand hoe je die kan vervangen zonder speciale tools?
Eruit krijgen moet wel lukken met pouley trekker en een bus, alleen het plaatsen..

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: Klop klop?

di jul 21, 2009 18:21

Die half ronde alluminium schijf zit er dus helemaal niet in. De balk is in het midden ook krom getrokken, dus als dat niet hoort verklaart dat er iets mist.
De breedte komt precies overeen met de lengte van de bus in het silentbloc. Ze kunnen die schijf alleen nergens leveren, staat ook niet op de onderdelenlijst. Kan me vaag herinneren dat er eerst op die plek een uitlaatrubber zat dus dat wil ik wel proberen.

Kreeg ook te horen dat het aan het silentbloc zelf ligt, dan zou de bus door het rubber heen schuiven onder belasting.
Controleer eerst de silentblok in de triangel op speling, vervangen daarvan is voor een lange regenachtige avond :wink:
Ik zou wel zeker op zoek gaan naar een schijf, een rubber is maar noodoplossing, er komen te veel krachten op!

bakkebaard
Member
Member

RE: Klop klop?

ma jul 27, 2009 21:08

Zit eindelijk weer in elkaar, maar het heeft gewerkt!
Heb er nu een doorgesneden uitlaatrubber tussen gefrommeld en het is weg.
Dat silentblok moet tzt vervangen worden, want dit is natuurlijk maar een noodoplossing. Zie het alleen niet zitten om zelf te doen, dus laat ik die vervangen samen met het achterste wiellager.
Moet natuurlijk wel hobby blijven, en dit zelf gaan doen grenst aan masochisme...
Thanks wiedermal voor de tips/tricks!

midi
Member
Member

di jul 28, 2009 12:46

Het staartstuk niet gemonteerd met de afstandbusjes? Dan ligt de cardanas te laag en raakt ie het staartstuk..... dat geeft gebrom en gebonk....
Heeft een gtv6 ook van deze afstandsbusjes? bij mij zitten er namelijk geen busjes tussen, en zit de staartrubbersteun koud op het chassis. kunnen jullie ook aangeven hoe lang dez zouden moeten zijn??

thx

martijn

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

di jul 28, 2009 13:23

Het staartstuk niet gemonteerd met de afstandbusjes? Dan ligt de cardanas te laag en raakt ie het staartstuk..... dat geeft gebrom en gebonk....
Heeft een gtv6 ook van deze afstandsbusjes? bij mij zitten er namelijk geen busjes tussen, en zit de staartrubbersteun koud op het chassis. kunnen jullie ook aangeven hoe lang dez zouden moeten zijn??

thx

martijn
volgens mij wel. de busjes zijn geloof ik 2cm hoog..
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 28, 2009 13:37

thx

martijn
Nope, V6 (iig de 75) heeft ze niet:

Afbeelding

Zaterdag even checken of het bij een GTV6 ook is. (lijkt me wel, maar je weet het nooit bij Alfa!)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

midi
Member
Member

di jul 28, 2009 16:54

thx

martijn
Nope, V6 (iig de 75) heeft ze niet:

Afbeelding

Zaterdag even checken of het bij een GTV6 ook is. (lijkt me wel, maar je weet het nooit bij Alfa!)
Super, alvast bedankt :wink:

Terug naar “Algemene Technische vragen”